• Camille

    IVF oktober

    Någon mer som ska göra IVF-behandling i oktober och vill följas åt?
    Jag ska börja min tredje behandling nästa vecka.

  • Svar på tråden IVF oktober
  • Linda8110
    zephyrine skrev 2014-10-13 22:28:20 följande:

    Vad härligt att ni delar med er av allt! Gör att man känner sig mindre ensam med det man går igenom.

    Är också ny i IVF-svängen.

    Vi håller på med vårat första försök. Sambon har tidigare genomgått cytostatikabehandling så hans spermaproduktion är helt utslagen.

    Jag tar sen i fredags puregon sprutor, imorgon ska jag även börja med orgalutran. Sen väntar ett ultraljud på torsdag (vaginalt antar jag?). Har förstått att de då ska kolla hur många ägg det blivit? Och bestämma dag för äggplock?

    Man känner sig så liten i allt detta, så mycket som ska klaffa och fungera och man kan inte göra någonting för att det ska bli rätt. Och denna oro för att förvärra, ta fel spruta, missa ta spruta, med mera.

    Hur mår ni alla? Hur håller ni humöret uppe?


    Välkommen!

    Är just nu påväg till Huddinge för att se om det går åt rätt håll med min överstimulering samt om det blev fler än 4st 2-dagars embryon i frysen :) Jag är ruvare sedan i onsdags. Spännande!

    Lycka till!
  • Linda8110

    Hurra! Äntligen bra besked! Vätskan bakom livmodern har minskat så läkaren säger att nu är faran över. Han vill dock att jag knaprar skitmedicinen fram till gravtest 24/10. I frysen finns nu 4st 2-dagars, 5st 5-dagars och 1st 6-dagars! Känns toppen :)

  • Linda8110
    Camille skrev 2014-10-14 13:15:27 följande:

    Wow det var ju kanonbesked Linda!!


    Ja verkligen! Känns som att om det inte går vägen med denna ruvning så behöver jag inte kasta mig över sprutor på ett bra tag igen i alla fall!
  • Mollan79

    Hej!

    Är det ok att hoppa på denna tråden?

    Ska påbörja mitt 1:a ivf-försök nu till helgen, börjar med nässpray på lördag. Skönt att dela erfarenheter med andra i samma situation. Jag och min sambo ska gå på fertlitetskliniken i Örebro med stöd ifrån Charlottamottagningen i Karlstad :)

  • Linda8110
    Mollan79 skrev 2014-10-14 13:52:15 följande:

    Hej!

    Är det ok att hoppa på denna tråden?

    Ska påbörja mitt 1:a ivf-försök nu till helgen, börjar med nässpray på lördag. Skönt att dela erfarenheter med andra i samma situation. Jag och min sambo ska gå på fertlitetskliniken i Örebro med stöd ifrån Charlottamottagningen i Karlstad :)


    Hopp in du Mollan! Välkommen :)
  • Mollan79

    Tack :D

    Kul att ta del av era erfarenheter, känner mig rätt 'grön' inom ivf men försöker ta det steg för steg för att inte bli rädd och tänka för mycket. Ska spraya först så oroar jag mig för sprutorna senare :/

  • Linda8110
    Mollan79 skrev 2014-10-14 15:47:51 följande:

    Tack :D

    Kul att ta del av era erfarenheter, känner mig rätt 'grön' inom ivf men försöker ta det steg för steg för att inte bli rädd och tänka för mycket. Ska spraya först så oroar jag mig för sprutorna senare :/


    Man får snabbt bra koll när man kommer in i det. Hela livet kretsar liksom runt det eftersom det sker i ens kropp och det gör sig ju påmint hela tiden ;) Vad säger er utredning?
  • Mollan79

    Jag är steriliserad, ett stort misstag jag gjorde som deprimerad 26-åring i ett destruktivt äktenskap :(

    Trodde aldrig jag skulle komma ur det levande än mindre finna kärleken! Men det gjorde jag och jag har aldrig velat något så mycket som att få barn med denne man!

  • Linda8110
    Mollan79 skrev 2014-10-14 16:53:56 följande:

    Jag är steriliserad, ett stort misstag jag gjorde som deprimerad 26-åring i ett destruktivt äktenskap :(

    Trodde aldrig jag skulle komma ur det levande än mindre finna kärleken! Men det gjorde jag och jag har aldrig velat något så mycket som att få barn med denne man!


    Åh jag ryser! Så sjukt starkt av dig att kämpa vidare nu. Samtidigt galet hemskt att sjukvården ens kan överväga att faktiskt sterilisera en så ung person.

    Jag önskar er verkligen all lycka till! <3
Svar på tråden IVF oktober