• Anonym (Kille)

    Pratar ni sex ni haft tidigare med er partner?

    Hur öppna är ni med er partner när det kommer till ert tidigare sexliv. Vet din partner om vilka du haft sex med? Hur många? Hur hade ni sex och var? Eller är detta tabu och att ni inte pratar alls om det? Skulle du vilja veta hur många din partner haft sex med och hur det gick till eller känns det bättre att inte veta?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pratar ni sex ni haft tidigare med er partner?
  • Stårschan
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-20 13:46:30 följande:
    Ja, absolut. Vi har ett seriöst förhållande och vetskapen om vad hon varit med om tidigare hade jag vilja höra från henne. Gärna ingående detaljer vad som hände och när. Lite för att jag går igång på idén om att hon har sex med andra men även att hon får känna sig lite obekväm av sig och dela med sig av intima detaljer inför mig. Att det skulle vara en last för henne eller mig att hon berättar detta tror jag inte idag i allafall.
    Det där låter inte alls trevligt. En anledning att man vill hålla en del saker för sig själv är ju för att man inte vill riskera att få det slängt i ansiktet flera år senare när man kanske grälar om något helt annat. Det är väldigt utlämnande att berätta så intima detaljer, och man har rätt att känna sig helt trygg när/om man gör det.

    Jag tycker att hennes integritet väger betydligt tyngre än dina sexuella lockelser i det här fallet.
  • Anonym (Va)
    Stårschan skrev 2014-10-20 13:58:08 följande:
    Det där låter inte alls trevligt. En anledning att man vill hålla en del saker för sig själv är ju för att man inte vill riskera att få det slängt i ansiktet flera år senare när man kanske grälar om något helt annat. Det är väldigt utlämnande att berätta så intima detaljer, och man har rätt att känna sig helt trygg när/om man gör det.

    Jag tycker att hennes integritet väger betydligt tyngre än dina sexuella lockelser i det här fallet.
    Hon kanske var oskuld, och då går ts bet.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-20 13:41:33 följande:
    De flesta kvinnor ljuger som sagt. 

    Det hjälper inte husfriden i längden dock, även om det är lätt att tro det för det funkar kortsiktigt.

    Om din kille får reda på hur sängen gick sönder, eller någon annan av de sakerna du ljugit om så vet han ju inte vad av allt annat du sagt som är sant. Det är det man ger upp när man ljuger. Och efter det har hänt så kan du inte säga någonting för ställa det till rätta längre, för vad som än sägs är eventuellt en ny lögn.

    Det är därför man ska försöka låta bli att ljuga om man kan. Man ger upp något man aldrig kan få tillbaka. Något som kan behövas än mer senare. När du ljuger vet man ju inte om du legat med precis samtliga manliga vänner på facebook eller inte exempelvis. Det finns inget sätt att veta det, för ditt ord räknas inte. Ungefär sådär.
    Oj. Du verkar väldigt väldigt känslig för vad som är lögn och inte. Jag tror nog att de allra flesta skulle inse att incidenten med varför sängen gick sönder var lite känslig, och att man därför inte velat berätta exakt allt. De flesta skiljer på vita lögner och "riktiga" lögner.

    Men visst - om hon hade hittat på värsta rövarhistorien om vad som egentligen hände med sängen så är ju det värre än om hon bara hållit tyst och inte sagt något alls.
  • Anonym (Va)
    Stårschan skrev 2014-10-20 14:12:51 följande:
    Oj. Du verkar väldigt väldigt känslig för vad som är lögn och inte. Jag tror nog att de allra flesta skulle inse att incidenten med varför sängen gick sönder var lite känslig, och att man därför inte velat berätta exakt allt. De flesta skiljer på vita lögner och "riktiga" lögner.

    Men visst - om hon hade hittat på värsta rövarhistorien om vad som egentligen hände med sängen så är ju det värre än om hon bara hållit tyst och inte sagt något alls.
    Tja, den som ljuger kan ju mycket väl definiera just sin lögn som vit.

    Jag tror inte det finns nån konsensus om vad som just är en vit eller riktig lögn i en relation.

    Sängen är ju en rätt oskyldig sak att ljuga om.
  • Anonym (Så)

    Bästa sexet har dykt upp i några trådar genom åren.

    Det finns bla. en gammal tråd här i gömmorna där frågan är om nuvarande partner är den bästa och efter att jag läst mej igenom den så tolkade jag det som att det i huvudsak var kvinnor som ansåg sej ha haft bättre sex men nån annan.

    Jag kan för mej själv inte alls förstå och för mej känns det direkt nervärderande mot partnern.

  • Anonym (Va)
    Anonym (Så) skrev 2014-10-20 14:18:52 följande:

    Bästa sexet har dykt upp i några trådar genom åren.

    Det finns bla. en gammal tråd här i gömmorna där frågan är om nuvarande partner är den bästa och efter att jag läst mej igenom den så tolkade jag det som att det i huvudsak var kvinnor som ansåg sej ha haft bättre sex men nån annan.

    Jag kan för mej själv inte alls förstå och för mej känns det direkt nervärderande mot partnern.


    Har du den tråden? Kan du länka?

    Jag tror jag vet varför. Kvinnor kan knulla helt utanför sin liga sålänge de inte förväntar sig ett förhållande. Dessutom väljer kvinnor långtidspartner baserat på delvis andra kriterier än de väljer KKs.

    Det är därför de gärna mörkar tidigare sex som den här tråden visar. Män, när e är pojkvänner gillar inte sånt, och då blir lögner en bra strategi.Sen kallar man dem vita även om de är nog så riktiga för männen de levereras till.
  • eslah
    Anonym (Va) skrev 2014-10-20 13:41:33 följande:

    De flesta kvinnor ljuger som sagt. 

    Det hjälper inte husfriden i längden dock, även om det är lätt att tro det för det funkar kortsiktigt.

    Om din kille får reda på hur sängen gick sönder, eller någon annan av de sakerna du ljugit om så vet han ju inte vad av allt annat du sagt som är sant. Det är det man ger upp när man ljuger. Och efter det har hänt så kan du inte säga någonting för ställa det till rätta längre, för vad som än sägs är eventuellt en ny lögn.

    Det är därför man ska försöka låta bli att ljuga om man kan. Man ger upp något man aldrig kan få tillbaka. Något som kan behövas än mer senare. När du ljuger vet man ju inte om du legat med precis samtliga manliga vänner på facebook eller inte exempelvis. Det finns inget sätt att veta det, för ditt ord räknas inte. Ungefär sådär.


    Ja, jag förstår din poäng och skulle nog säga exakt samma sak förr. Man ska inte ljuga, man får lära sig att hålla käft istället.

    Däremot får du nog lätta lite på skärpet, ingen är perfekt och noll tolerans mot fadäser är inte heller bra. Har man den inställningen att partnern ljuger hela tiden så blir det självuppfyllande profetior i slutändan.
  • Anonym (Va)
    eslah skrev 2014-10-20 14:25:30 följande:
    Ja, jag förstår din poäng och skulle nog säga exakt samma sak förr. Man ska inte ljuga, man får lära sig att hålla käft istället.

    Däremot får du nog lätta lite på skärpet, ingen är perfekt och noll tolerans mot fadäser är inte heller bra. Har man den inställningen att partnern ljuger hela tiden så blir det självuppfyllande profetior i slutändan.
    Jag vet att du har rätt.
  • Anonym (Va)
    eslah skrev 2014-10-20 14:25:30 följande:
    Ja, jag förstår din poäng och skulle nog säga exakt samma sak förr. Man ska inte ljuga, man får lära sig att hålla käft istället.

    Däremot får du nog lätta lite på skärpet, ingen är perfekt och noll tolerans mot fadäser är inte heller bra. Har man den inställningen att partnern ljuger hela tiden så blir det självuppfyllande profetior i slutändan.
    Det finns dock kvinnor som har betydligt mindre orsak att ljuga än andra. De är bara lite knepiga att hitta.
  • Anonym (Lisa)

    Inget alternativ passade in. Vi pratar inte om tidigare sexliv och vi vill inte veta men några få historier o personer har dykt upp i vissa sammanhang. Definitivt inga detaljer. Min kille frågade en gång hur många jag hade legat med, jag svarade att det var irrelevant. Han nöjde sig med det och jag har aldrig frågat honom. Vad ska man med den informationen till?

Svar på tråden Pratar ni sex ni haft tidigare med er partner?