• Anonym (Rätt skall vara rätt)

    Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?

    Då muslimer i princip inte tillåter sina döttrar att ha svenska eller andra icke muslimska pojkvänner medans det är fritt fram för deras söner att rumla runt med svenska och andra icke muslimska tjejer och ha dem som flickvänner undrar jag nu om ni skulle vilja/tillåta att era döttrar skulle ha muslimska pojkvänner? varför och varför inte? 

  • Svar på tråden Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?
  • Anonym (Rätt skall vara rätt)
    Ingram skrev 2014-10-22 23:20:27 följande:
    Jag har inte märkt att kvinnosynen är speciellt annorlunda hos muslimer än hos kristnad faktiskt och jag har en del muslimer i min närhet och deras värderingar stämmer ganska väl med mina.
    Sedan finns det ju grader på hur troende man är, precis som i alla religioner och många gånger kan tro vara kulturellt betingat mer än religiöst.
    En av mina bättre vänner är gift med en muslim ifrån Jordanien, deras relation är inte annorlunda mot för min.
    Ok, då har du råkat på väldigt moderna och sekulariserade muslimer vilket också existerar, men de är trots allt en liten minoritet och den överväldigande majoriteten av muslimers kvinnosyn skiljer sig överlag radikalt ifrån den svenska.
  • Ingram
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-22 23:28:44 följande:
    Ok, då har du råkat på väldigt moderna och sekulariserade muslimer vilket också existerar, men de är trots allt en liten minoritet och den överväldigande majoriteten av muslimers kvinnosyn skiljer sig överlag radikalt ifrån den svenska.
    Det är det jag inte tycker det är och jag känner många muslimer och har vistas väldigt mycket i Jordanien och i Malaysia där jag har vänner och jag har aldrig märkt att jag som kvinna behandlas sämre eller som mindre värd.
    Men ska jag vara lite fördomsfull så tror jag det är svårt att vara kvinna i byggbranschen eller på en industri i Norrland.
    Men jag tror varken yrke, religion eller det faktum att man är man har att göra med en unken kvinnosyn i det stora hela.
    Sedan är det kanske annorlunda om du kommer ifrån ett toppstyrt land med lagar som aktivt diskriminerar kvinnor.
  • Anonym (Förbjud)

    Nej, jag skulle göra allt jag kunde för att få henne på andra tankar.
    En syrian, inga problem. En afrikan, inga problem, En amerikan, inga problem, En norrman, inga problem. En afghan, inga problem.
    Men en MUSLIM oavsett land skulle jag starkt avråda ifrån. En KRISTEN skulle jag starkt avråda ifrån. Eller katolik and jada jada också. Religioner är bland det mest ondskefulla som existerar. Otroligt att det inte har blivit förbjudet än i den moderna världen.
    Jag betraktar religion som en sjukdom. Vi behöver utveckla vaccin emot det.

  • Anonym (H)
    Anonym (Förbjud) skrev 2014-10-23 00:00:53 följande:

    Nej, jag skulle göra allt jag kunde för att få henne på andra tankar.
    En syrian, inga problem. En afrikan, inga problem, En amerikan, inga problem, En norrman, inga problem. En afghan, inga problem.
    Men en MUSLIM oavsett land skulle jag starkt avråda ifrån. En KRISTEN skulle jag starkt avråda ifrån. Eller katolik and jada jada också. Religioner är bland det mest ondskefulla som existerar. Otroligt att det inte har blivit förbjudet än i den moderna världen.
    Jag betraktar religion som en sjukdom. Vi behöver utveckla vaccin emot det.


    Sjukdom är det dock inte det råder det inga tvivel om och du får komma ihåg att en majoritet av jordens befolkning är religiösa, tror det är så höga siffror som 90% av jordens befolkning.
    Sverige är unikt för att vi inte är så religiösa, prova bara att åka över till Norge där ser du att folk generellt är betydligt mer troende.
    Religion är absolut inte nödvändigtvis negativt även om det finns mycket negativt kring religion men vi får inte glömma det positiva.
  • Anonym (Förbjud)
    Anonym (H) skrev 2014-10-23 00:05:26 följande:
    Sjukdom är det dock inte det råder det inga tvivel om och du får komma ihåg att en majoritet av jordens befolkning är religiösa, tror det är så höga siffror som 90% av jordens befolkning.
    Sverige är unikt för att vi inte är så religiösa, prova bara att åka över till Norge där ser du att folk generellt är betydligt mer troende.
    Religion är absolut inte nödvändigtvis negativt även om det finns mycket negativt kring religion men vi får inte glömma det positiva.
    Det negativa överväger det positiva med oerhört mycket tortyr och mord emellan. 
    Fast det kanske kan räknas som positivt ändå. Det hindrar jorden från att bli överbefolkad. (OBs ironi)
    Nästan allt hemskt vi läser om idag har religion i botten. Undantaget är sjukdomar.
    Jag som icke troende kan tyvärr inte hitta något som är så positivt med religion att det överväger den ondska och fasa den medför för miljoner av människor.
    "Tro på det här, annars dödar vi dig. Efter lite tortyr förstås.
    Du kommer till paradiset om du först mördar en hög med människor som inte tror på detsamma som dig!"
    "Den HÄR tron är den enda rätta! Tro som oss annars drar vi ut riddare på korståg!" Som det har låtit genom historien.

    Jag tror att religion är påhittad av djävulen. Endast den onde själv kan genomsyra tro så oerhört mycket att människor finner det så lätt att hitta sätt i de heliga böckerna av olika slag för att föra diverse heliga krig mot "otrogna".
  • Anonym (H)
    Anonym (Förbjud) skrev 2014-10-23 00:21:16 följande:
    Det negativa överväger det positiva med oerhört mycket tortyr och mord emellan. 
    Fast det kanske kan räknas som positivt ändå. Det hindrar jorden från att bli överbefolkad. (OBs ironi)
    Nästan allt hemskt vi läser om idag har religion i botten. Undantaget är sjukdomar.
    Jag som icke troende kan tyvärr inte hitta något som är så positivt med religion att det överväger den ondska och fasa den medför för miljoner av människor.
    "Tro på det här, annars dödar vi dig. Efter lite tortyr förstås.
    Du kommer till paradiset om du först mördar en hög med människor som inte tror på detsamma som dig!"
    "Den HÄR tron är den enda rätta! Tro som oss annars drar vi ut riddare på korståg!" Som det har låtit genom historien.

    Jag tror att religion är påhittad av djävulen. Endast den onde själv kan genomsyra tro så oerhört mycket att människor finner det så lätt att hitta sätt i de heliga böckerna av olika slag för att föra diverse heliga krig mot "otrogna".
    På sätt och vis är din ironi befogad, tänk om människor inte dog...men det är fel att tänka så även om det finns sanning i det.
    Religion skadar inte människor, utan människors tolkning av religion skadar människor.
    Nej faktum att dessa saker i stort inte har med religion att göra och de flesta krig vi haft i världen handlar tvärtom inte om religion.
    Religion är på många sätt viktigt för människor uppenbarligen, annars skulle inte de flesta på jorden vara religiösa.
  • Anonym (Förbjud)
    Anonym (H) skrev 2014-10-23 00:26:22 följande:
    På sätt och vis är din ironi befogad, tänk om människor inte dog...men det är fel att tänka så även om det finns sanning i det.
    Religion skadar inte människor, utan människors tolkning av religion skadar människor.
    Nej faktum att dessa saker i stort inte har med religion att göra och de flesta krig vi haft i världen handlar tvärtom inte om religion.
    Religion är på många sätt viktigt för människor uppenbarligen, annars skulle inte de flesta på jorden vara religiösa.
    Religion är verklighetsflykt. Lider människor, be en bön om att Gud eller Allah ska hjälpa dom. Det är hjälpen som ges... Törstar någon ihjäl i öknen. Be Gud ge dom ett glas vatten. Och hoppas att han gör det. Att åka dit och faktiskt göra det själv är orealistiskt. Men att TRO att någon annan ska göra det är realistiskt.
    Du har ju gjort allt du kan... Du bad en bön. och kan känna dig god, Med dina mått.

    Finns Gud, vilket namn man än nu sätter på honom, så tror jag att han är oerhört besviken. Han skapade människan för att lösa saker själva. Inte för att tjata på honom om att lösa dom åt er. Han gav fri vilja av det skälet. Människor som känner sig goda och troende måste tråka ut honom något fruktansvärt.
    Han lämnade nog det här stället för längesen för han fick ont i öronen av folk som inte kan hjälpa sin nästa för egen maskin.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Rätt skall vara rätt) skrev 2014-10-22 23:15:54 följande:
    Jodå, det finns det verkligen något som säger..nämligen Koranen. Varför du inte skulle tillåta det? tja..kanske för de ofta har en kvinnosyn som för svenska förhållanden inte är särskilt trevlig, dessutom kräver muslimer att barnen i dessa förhållanden skall vara muslimska med allt det innebär,
    Du går under namnet "rätt skall vara rätt"....  Live as you preach!
    Koranen förbjuder utomäktenskapliga relationer åt båda könen, det är alltså lika förbjudet med pojkvänner som flickvänner.

    Islam som religion och muslim som följare är två skilda saker. Vad islam förespråkar och vad muslimer följer är skilda många gånger.
    Vad som identifierar en muslim är att han tror på en Gud och att han tror på Koranens uppenbarelse. Inget mer!
    Vad muslimen sedan följer är mellan personen och Gud.

    Precis som muslimska killar har flickvänner ,av olika etniciteter, så har muslimska tjejer pojkvänner många gånger. Så bara för att du inte kommer till det med muslimska tjejer betyder inte att det finns dom som inte gör det.
    Sen har svenska tjejer en tendens att hänga efter mörkare killar (ofta muslimer) så bara för att du blir nobbad behöver du inte spy ut din galla över de muslimska killar som har mer tur än dig på det planet...


  • Anonym (LOL)
    Anonym (H) skrev 2014-10-23 00:26:22 följande:
    På sätt och vis är din ironi befogad, tänk om människor inte dog...men det är fel att tänka så även om det finns sanning i det.
    Religion skadar inte människor, utan människors tolkning av religion skadar människor.
    Nej faktum att dessa saker i stort inte har med religion att göra och de flesta krig vi haft i världen handlar tvärtom inte om religion.
    Religion är på många sätt viktigt för människor uppenbarligen, annars skulle inte de flesta på jorden vara religiösa.
Svar på tråden Tillåta era döttrar att ha muslimska pojkvänner?