• mamaG

    Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

    En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

    För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

    För oss som inte kallar sex för att "mysa"

    För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

    För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

    För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

    För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

    Finns det fler?

  • Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Fiiaaa

    Yay! Låter som jag på de flesta punkter, är dock lite nojigare än jag borde, fick mf i v 10 i våras och det är den enda erfarenhet av graviditet jag har. Inser dock denna brist och gör mitt bästa för att ta det piano.

    Annars, 32 år och väntar första barnet i slutet av maj/början av juni.

    Kul initiativ!

  • Sawgni
    BigMami skrev 2014-10-22 19:16:09 följande:

    Jag lyckas alltid vara en tråddödare men jag gör ett försök här

    Jag är 31 och väntar oplanerad 4a men så välkommen, till månadsskiftet mars/april. Jag har en pojk född 03, flicka 04 & flicka 12 Bor i underbara Dalarna!


    Dalarna, åh vad du har det bra ;) flyttade just från mora norrut i landet och jag måste erkänna att jag saknar det vackraste landskapet i Sverige :D

    Jag har en riktig sladdis i magen, de andra är 15 och 10 så kommer knappt ihåg hur man gör med småbarn... Men antar att det är som cykling :) det är min sambos första barn , men han övar på mina stora som flyttade med mig
  • marreparre

    Hej behöver lite råd blir knäpp på min kropp!

    Hade min mens den 12/9 som vanligt i 6 dagar.

    Men sen den 3 oktober fick jag blödning i samband med samlag denna blödning varade från 3-6 oktober och var liten ( klarade mig med troskydd) , jag har aldrig fått mellanblödningar innan.

    sedan kom min mens den 13/10 och varade till 22/10 vilket är 9 dagar och de är väldigt konstigt. Jag har även mensvärk fortfarande, av någon anledning.

    jag har ingen könssjuktdom då jag kollat upp de. och jag hade som sagt samlag senast den 3 oktober då jag fick blödningen.

    Har någon av er vart med om detta tidigare? och isåfall vad kan de vara .

    tacksam för svar :*

  • Fjärilslätt

    Bra tråd, jag har kollat in en månadstråd men inte känt att det varit nåt för mig de kändes så sammansvetsade redan från start och de nya hade svårt att komma in.

    Hursom helst här är jag nu 19 år sambo och väntar vårt första barn 14 februari, har mått dåligt hela tiden och åker in och ut på sjukhuset, just nu är jag hemma

  • Nenne79

    Hej!

    Kul tråd! Jag är ny på Familjeliv och känner också att det är svårt att hoppa in där det redan förts diskussioner i månader. Känner mig inte heller så "gravid med stort G" som många verkar göra, tycker det är spännande och häftigt men det är också fortsatt svårt att ta in.

    Jag är 35 år och väntar mitt första barn i mars nästa år. Träffade den stora kärleken (äntligen!) för bara ett år sedan och är nu gift med honom och har nästan gått en halv graviditet. Ja, det senaste året har varit minst sagt omtumlande. Jag försöker leva mitt liv ungefär som innan jag blev gravid, tränar lite av varje, äter som förut (om än mer... :) ) och försöker inte utnyttja graviditeten för att få min vilja igenom hemma. ;)

    Hoppas vi hörs vidare! :)

  • Fjärilslätt
    Nenne79 skrev 2014-10-22 21:56:29 följande:

    Hej!

    Kul tråd! Jag är ny på Familjeliv och känner också att det är svårt att hoppa in där det redan förts diskussioner i månader. Känner mig inte heller så "gravid med stort G" som många verkar göra, tycker det är spännande och häftigt men det är också fortsatt svårt att ta in.

    Jag är 35 år och väntar mitt första barn i mars nästa år. Träffade den stora kärleken (äntligen!) för bara ett år sedan och är nu gift med honom och har nästan gått en halv graviditet. Ja, det senaste året har varit minst sagt omtumlande. Jag försöker leva mitt liv ungefär som innan jag blev gravid, tränar lite av varje, äter som förut (om än mer... :) ) och försöker inte utnyttja graviditeten för att få min vilja igenom hemma. ;)

    Hoppas vi hörs vidare! :)


    Så mycket spännande och roligt som hittat fram till dig det sista året, önskar jag men kunde leva lite mer som förut men min kropp har inte alls gillat att vara gravid :(
  • marreparre

    Hej behöver lite råd blir knäpp på min kropp!

    Hade min mens den 12/9 som vanligt i 6 dagar.

    Men sen den 3 oktober fick jag blödning i samband med samlag denna blödning varade från 3-6 oktober och var liten ( klarade mig med troskydd) , jag har aldrig fått mellanblödningar innan.

    sedan kom min mens den 13/10 och varade till 22/10 vilket är 9 dagar och de är väldigt konstigt. Jag har även mensvärk fortfarande, av någon anledning.

    jag har ingen könssjuktdom då jag kollat upp de. och jag hade som sagt samlag senast den 3 oktober då jag fick blödningen.

    Har någon av er vart med om detta tidigare? och isåfall vad kan de vara .

    tacksam för svar :*

  • mamaG

    Hej men vad skoj att några känner igen sig litegrann! Nä, man måste inte passa in på allt ovan, men gärna nåt av det. Och självklart får en vara orolig för ev missfall, men ibland känns de där andra grupperna som att folk jagar "graviditetssymtom" och liksom tävlar i vem som känner mest. Det är så konstigt!

    Min unge blir två om nån vecka. Han är en liten galning och snackar konstant nu. Idag berättade han att han vill bli en kyckling när han blir stor. Om det gör honom lycklig så!

    Hehe, nej, jag sjunger inte och berättar inga sagor och pratar inte med magen. Det känns rätt konstigt. Gjorde inte förra gången och kommer troligen inte att göra nu.

    Imorgon bitti är det dags för ett vul för att se hur långt gången jag är. Har man en menscykel som är mellan 18-45 dagar är det svårt att veta..

  • mamaG
    marreparre skrev 2014-10-22 22:30:58 följande:

    Hej behöver lite råd blir knäpp på min kropp!

    Hade min mens den 12/9 som vanligt i 6 dagar.

    Men sen den 3 oktober fick jag blödning i samband med samlag denna blödning varade från 3-6 oktober och var liten ( klarade mig med troskydd) , jag har aldrig fått mellanblödningar innan.

    sedan kom min mens den 13/10 och varade till 22/10 vilket är 9 dagar och de är väldigt konstigt. Jag har även mensvärk fortfarande, av någon anledning.

    jag har ingen könssjuktdom då jag kollat upp de. och jag hade som sagt samlag senast den 3 oktober då jag fick blödningen.

    Har någon av er vart med om detta tidigare? och isåfall vad kan de vara .

    tacksam för svar :*


    Och du är gravid nu? Eller? Alltså mellanblödningar är väl eg inget ovanligt, men ring gyn om du är orolig..
  • Nenne79

    @Fjärilslätt: Usch, det låter inte roligt att bli så dålig. :/ Jag har än så länge haft en bra graviditet med lite trötthet och hunger som uttalade symtom. Hoppas att du snart mår bättre och får njuta av resten.

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!