• dalkullan95

    Udda men vackra namn

    Hej!
    Jag och min sambo ska få vårt första barn i maj och vi har börjat fundera lite på olika namn. Vi har inte kommit fram till någonting än så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa oss?

    Vi vill gärna ha lite udda namn. Alltså inga vanliga som Emma, Lovisa, Rickard, Anton osv. Vill vill ha väldigt ovanliga namn. Och gärna till både pojke och flicka. Tack i förväg! :)

  • Svar på tråden Udda men vackra namn
  • dalkullan95
    Leonie88 skrev 2014-10-26 22:56:40 följande:

    Leonie, Leona, Leonora, Leontine, Lovelia, Noelia, Noelle, Nelia, Nika, Lana, Luna, Lara, Juno, Trinity, Gemma, Vira, Nira, Ellinea, Nemi, Noomi, Naomi, Naemi, Minea, Celicia, Thelise, Thalia / Talia, Thelma.

    Seth, Isidor, Kian, Colin, Tristan, Ian, Nathaniel, Dylan, Brandon, Kid, Troy, Nico, Nino, Tino, Todd, Silas, Nilas, Otis, Ace, Jesse, James, Jason, Charles, Charlie, Timothy, Frode, Tyke.


    Tyke gillade vi!
  • Gnagaren
    fluu skrev 2014-11-16 17:53:16 följande:
    Fast nu är det ju inte så att udda namn i sig är något problem. Krångliga namn möjligen. Och möjligen namn med negativa stämplar. Men att barnet kommer bli mobbat är att gå för långt. Inte ens på min mobbingskola hände det och det är idag vanligt med ovanliga namn och namn från hela världen.
    Då var det en konstig skola du gick på. Vi hade flera vi retade på min skola på grund av deras namn. En tjej som hette Doris exempelvis och en kille som hette Göte minns jag blev rejält retade för deras namn.
  • fluu
    Gnagaren skrev 2014-11-16 18:27:40 följande:
    Då var det en konstig skola du gick på. Vi hade flera vi retade på min skola på grund av deras namn. En tjej som hette Doris exempelvis och en kille som hette Göte minns jag blev rejält retade för deras namn.
    Nej, det var en högst ordinär skola, dock med ett hårt klimat. Är dessutom ung, redan "på min tid" var det vanligt med ovanliga namn och namn från alla världens hörn. Man mobbas inte för ett namn, men det kan vara ett verktyg i mobbningen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • ÄlskarMina

    Lilja Ottillia Vilja Ellie är fina ovanliga flicknamn tycker jag.

    Dock har vi snöat in oss på Si-namn och ska välja ngt av dessa till vårt gryn:

    Siri Sigrid Signe

    Sigge Sixten


    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf juni-15*.¸¸.·*¨`·
  • Tilja

    Kari


    Kiara


    Milja


    Nella


    Timja


    Florina


    Ginny


    Lava


    Nin


    Ronja


    Tilla


    Vanilja


     


    Melvin


    Nemo


    Zackarias


    Douglas


    Fabian


    Mileon


    Tamlin


    Tintin

  • summerhunter

    Det var något nytt att Eri var arabiskt.

    Eri är ett hebreiskt namn som betyder "min beskyddare". Det är också ett japanskt kvinnonamn och kan skrivas med tecknen för "välsignelse" eller "logik, rättvisa"
    Källa: behindthename Uppdaterad: 2008-11-03

  • race

    Linya

    Alba Alda Alvina Alvira Alvida Aomie Aemie Amy Bella Bea Beatrice Beatrix Cessi Cassandrah Diana Diona Dione Diamante Etel Edith Ester Elvi Ena Enna Enya Fanny Fidelie Gerd Hanne Hilve Hilvi Hedda Hedvig Hera Isa Ina Ida Ilda Ilde Isolde Isolla Julie Junie Joline Jamila Junia Jilly Jillian Jill Kayla Keira Kaila Kari Kerri Kelly Luna Luva Luni Lunis Lovis Luvi Li Liv Linn Linny Lisséa Margot Millea Minnea Malou Minou Millie Mallo Malli Mileja Mirella Marielle Mirelle Noomie Nemi Neomi Naomie Nelly Olivia Othilia Olive Ollie Olga Olinda Petra Pia Peggy Ritva Ruth Stella Sina Sinja Sindra Tura Turi Turud Tinnea Tinya Uva Una Uma Vega Vira Vittea

    Rufus Albus Alvus Alve Alde Benny Carim Danial Dennis Elgot Eltin Elrik Egon Egot Edvin Eldar Frej Fredd Frank Franky Gustav Gusten Gert Gilbert Harald Harold Harry Ivan Isaskar Isidor Isidir Isodor Agaton Dante Arion Orion Theo Theus Deus Tedd Julien Karlos Karlus Lennart Leno Levi Levis Love Lias Ludo Lugos Malte Matheo Matheus Magnus Mikkel Mals Nero Noe Noe Nicholad Ossian Odin Petrus Ragnar Ralde Radis Raddis Stellan Sam Santer Sander Sandor Thej Tin Tim Tuus Uvar Uvor Hugo Vikram Vidar Vitar Vitor Vicke Villeus Vilelm Milian Miliam Milleo Minneo Minnos Valter Valdemir Valdemar Verner

  • haveyouseenalittlegirl

    Som tvättäkta nörd kommer jag med några

    Tjej : Padme, Zelda, Azula, Yue, Suki, Toph

    Kille : Anakin, Link, Zuko, Vindu, Iroh

    Ovanliga, vackra, enligt mig i alla fall.

  • dalkullan95
    summerhunter skrev 2014-12-15 06:22:33 följande:

    Det var något nytt att Eri var arabiskt.

    Eri är ett hebreiskt namn som betyder "min beskyddare". Det är också ett japanskt kvinnonamn och kan skrivas med tecknen för "välsignelse" eller "logik, rättvisa"
    Källa: behindthename Uppdaterad: 2008-11-03


    Jag sa aldrig att Eri är ett arabiskt namn. Jag sa att det låter som ett opassande ord på arabiska.
  • dalkullan95
    Sarisen skrev 2015-03-28 11:17:43 följande:

    Min dotter fick namnet Ava Leona <3 vackra, något ovanliga namn enligt mig :)


    Grattis till dottern! Ja, det är ett jättefint namn
  • Sarisen
    dalkullan95 skrev 2015-03-28 13:57:46 följande:
    Grattis till dottern! Ja, det är ett jättefint namn
    Tack så mycket =)
Svar på tråden Udda men vackra namn