• mumsigmuffin

    scholls elektriska fotfil

    Är det någon som har testat Scholls elektriska fotfil Velvet Smooth? Är den bättre än en vanlig hederlig fotfil från Scholl?

  • Svar på tråden scholls elektriska fotfil
  • Drottningen70

    Bättre på det sättet att du slipper slita och jobba själv. Sämre på det sättet att man liksom inte kan trycka så hårt som man vill med den, för då stannar den. Jag är

    Nöjd med köpet.

  • mumsigmuffin
    Drottningen70 skrev 2014-10-26 20:11:23 följande:

    Bättre på det sättet att du slipper slita och jobba själv. Sämre på det sättet att man liksom inte kan trycka så hårt som man vill med den, för då stannar den. Jag är

    Nöjd med köpet.


    Precis det slitet vill jag ju komma ifrån.. Nu vet ju inte jag hur dina fötter är, men känner du att du får bort allt fnasigt trots att man inte kan trycka så hårt med filen?
  • Drottningen70
    mumsigmuffin skrev 2014-10-26 20:16:09 följande:

    Precis det slitet vill jag ju komma ifrån.. Nu vet ju inte jag hur dina fötter är, men känner du att du får bort allt fnasigt trots att man inte kan trycka så hårt med filen?


    Bara man håller på tillräckligt länge så..
  • zZzZz

    Riktigt skönt med en icke manuell fil, blir lent och fintvbara man håller på ett tag :) 

  • zZzZz

    Klart värd pengarna, när du börjat använda den så kommer du inte vilja fila utan den... 

  • OupaOupa

    Finns inget bättre! Jo om du går på medicinsk fotvård men det kostar mer än filen.

    Nackdelen är att den slipar så fint att det dammar rejält! Hur gör ni som har den elektriska fotfilen?

  • zZzZz
    OupaOupa skrev 2014-10-27 18:28:53 följande:

    Finns inget bättre! Jo om du går på medicinsk fotvård men det kostar mer än filen.

    Nackdelen är att den slipar så fint att det dammar rejält! Hur gör ni som har den elektriska fotfilen?


    Anser inte det är några ordentliga problem, en handduk under foten bara, sen bara köra tills ens sprickor svider, eller det är lent som en babysrumpa :P
  • OupaOupa

    Zzzz: önskar att en handduk hade hjälpt men det ligger ett fint lager damm av fotavlagringar inom en meters radie. Äckligt men jag brukar dammsuga direkt efteråt.

    Har någon annan tips att komma med? :)

  • Drottningen70
    OupaOupa skrev 2014-10-27 22:45:56 följande:

    Zzzz: önskar att en handduk hade hjälpt men det ligger ett fint lager damm av fotavlagringar inom en meters radie. Äckligt men jag brukar dammsuga direkt efteråt.

    Har någon annan tips att komma med? :)


    Jag sitter på balkongen och filar.
  • Fia 28
    OupaOupa skrev 2014-10-27 22:45:56 följande:

    Zzzz: önskar att en handduk hade hjälpt men det ligger ett fint lager damm av fotavlagringar inom en meters radie. Äckligt men jag brukar dammsuga direkt efteråt.

    Har någon annan tips att komma med? :)


    Fila utomhus. Stäng in dej i duschen så de inte sprider sej. Lägg en våt handduk under dit dammet fastnar.

  • Recept
    mumsigmuffin skrev 2014-10-26 20:07:50 följande:

    Är det någon som har testat Scholls elektriska fotfil Velvet Smooth? Är den bättre än en vanlig hederlig fotfil från Scholl?


    Älskar den!

    Visst beroende på hur mycket hårt och frasigt det är så kan man få hålla på länge och det dammar.

    Men om man kör lite varje dag och håller till tex o badkaret(utan vatten självklart) så funkar den perfekt.

    Jag skulle däremot kunna tycka att dom kan höra en fil till den som är lite grövre också.

    Den är värd sina pengar tycker jag
  • Fia 28

    Syrrans snubbe använder den på sina förhårdnader i händerna, funkar finfint.

  • Tengel
    OupaOupa skrev 2014-10-27 22:45:56 följande:

    Zzzz: önskar att en handduk hade hjälpt men det ligger ett fint lager damm av fotavlagringar inom en meters radie. Äckligt men jag brukar dammsuga direkt efteråt.

    Har någon annan tips att komma med? :)


    Jag brukar sitta på badkarskanten så är det bara att skölja bort sen. Fast då krävs ju att man har badkar förstås. :)
  • OupaOupa

    Tack för era tips! Min lägenhet saknar balkong och är rätt omodern, har toan för sig (litet krypin som man kan skita och tvätta händerna samtidigt i) och duschutrymmet för sig (lika stort som ett skafferi ungefär). Men det där med fuktig handduk ska jag testa! Det bör ju logiskt sett binda upp dammet mer effektivt.

  • vinterbar

    Jag slutade med fotfil för tio år sedan. Läste en artikel i tidningen Iform om hur fotfilen gjorde fötterna "beroende" och ännu hårdare. Bestämde mig för att testa att sluta och minns att det tog ungefär ett halvår för fötterna att vänja sig av med den. Har inte använt fotfil sedan dess och äger inte ens en, så det är ett tips. Men man får ge det minst ett halvår, eller kanske längre om man fötterna är riktigt illa. Kanske se till att smörja fötterna ordentligt, med olja under tiden.

    Skall inte garantera att fötterna blir lena som en babyrumpa men man slipper detta tråkiga filandet. :)

Svar på tråden scholls elektriska fotfil