• Chasingdreams

    Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?

    I maj 2013 började min sambo och jag våra syskonförsök. Vår son blev till på första försöket 2011. Nu är vi uppe i 20 misslyckade försök (19 på egenhand och ett via ivf) utan det minsta plus. Utredningen har visat att sambon har få och långsamma spermier och jag har ett litet myom i livmodern.

    Jag skulle gärna komma i kontakt med andra som också försökt länge utan plus. Jag har hängt i flera andra trådar, men just nu är jag den enda som aldrig fått se det magiska pluset...


  • Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?
  • Gweny

    Själv väntar jag på samtal från min läkare, se vad som är nästa steg nu, då det inte funkat med pergotime tyvärr.

  • Magnolia10

    --->Chasingdreams:

    Tack!

    Jag har PCO så det är väl därför antar jag, men jag har fått äl med pergotime några gånger utan att bli gravid ändå... Själv tror jag att det är mitt sekret det är fel på, har inga äggvite-flytningar som man tydligen ska ha. Inga läkare verkar dock tycka att det är relevant utan skyller allt på PCO. Vad vet jag, kanske har de rätt men man spekulerar ju så mycket när man står där med alla negativa test månad efter månad... :)

  • Gweny
    Min läkare ringde upp iallafall i em, hon är alltid så snabb, jätteskönt.

    Hon sa att jag ska höra av mig när mensen är igång och då ska vi boka tid för spolningen, sen skickar hon remiss för IVF på Sahlgrenska. Blev väldigt nervös när hon sa det, men då kommer vi iallafall stå i kön och förhoppningvis kanske få lyckas själva innan dess!
  • P82i

    Hej. Här är ännu en som väntar febrilt på plusset. 3 år utan ett endaste positivt test. Sen hösten 2013 har vi testat olika metoder, och nu, snart så, har jag ett äggplock att "se fram emot"

    Orkar inte mera bakslag. Nu är det på tiden att det bli min tur!

  • P82i

    Fått professionell hjälp sen hösten 2013, försökt på egen hand sen julen 2011

  • Chasingdreams
    Thotis90 skrev 2014-11-10 13:00:19 följande:
    Jag håller med dig om det. Om allt är som det ska så blir man gravid. Punkt slut. Någonting är fel!

    Vi har valt att avvakta med IVF tillsvidare då vi inte känner oss redo för det ännu, men vi har fått klartecken om att vi får göra det om vi vill. 
    Chasingdreams skrev 2014-11-10 08:32:13 följande:
    Det låter tufft. Det är ju konstigt att det kan variera så mycket, även om det är olika män när det inte finns konstaterade fel. Vad är det som de ska kolla med laparoskopin?
    De ska kolla om jag har endometrios.
    Hoppas att du kommer få svar. Även om det är jobbigt att de hittar något fel, så är det ju lättare att sätta in behandling om man vet vad som krånglar.
    Magnolia10 skrev 2014-11-10 19:24:28 följande:

    --->Chasingdreams:

    Tack!

    Jag har PCO så det är väl därför antar jag, men jag har fått äl med pergotime några gånger utan att bli gravid ändå... Själv tror jag att det är mitt sekret det är fel på, har inga äggvite-flytningar som man tydligen ska ha. Inga läkare verkar dock tycka att det är relevant utan skyller allt på PCO. Vad vet jag, kanske har de rätt men man spekulerar ju så mycket när man står där med alla negativa test månad efter månad... :)


    Absolut har man alla möjliga spekulationer. Det känner jag verkligen igen. Jag har flera gånger analyserat varför det inte fungerar för oss när det gjorde det första gången. Jag blev jätteförvånad när det visade sig att min sambo hade få spermier. Det hade jag aldrig trott.

  • Chasingdreams
    Gweny skrev 2014-11-10 20:31:24 följande:
    Min läkare ringde upp iallafall i em, hon är alltid så snabb, jätteskönt.

    Hon sa att jag ska höra av mig när mensen är igång och då ska vi boka tid för spolningen, sen skickar hon remiss för IVF på Sahlgrenska. Blev väldigt nervös när hon sa det, men då kommer vi iallafall stå i kön och förhoppningvis kanske få lyckas själva innan dess!
    Vad bra att du får göra en spolning. Förstår att det känns pirrigt med remiss för ivf. Jag kände mig superstressad när det plötsligt blev allvar. Nu känns det mest jobbigt att vi är på detta slutsteg. Tanken finns ju att vi inte kommer lyckas eftersom vi misslyckades med första försöket.
    miserable skrev 2014-11-10 21:45:34 följande:

    Hej. Här är ännu en som väntar febrilt på plusset. 3 år utan ett endaste positivt test. Sen hösten 2013 har vi testat olika metoder, och nu, snart så, har jag ett äggplock att "se fram emot"

    Orkar inte mera bakslag. Nu är det på tiden att det bli min tur!


    Välkommen! Då är ni igång med ivf? Vi ska troligtvis göra vårt första FET i slutet av månaden om mitt myom ser okej ut. Hoppas att ni närmar er lösning. Vet ni vad det är som krånglar för er?
     
  • Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-11-11 10:24:06 följande:
    Vad bra att du får göra en spolning. Förstår att det känns pirrigt med remiss för ivf. Jag kände mig superstressad när det plötsligt blev allvar. Nu känns det mest jobbigt att vi är på detta slutsteg. Tanken finns ju att vi inte kommer lyckas eftersom vi misslyckades med första försöket.
    miserable skrev 2014-11-10 21:45:34 följande:

    Hej. Här är ännu en som väntar febrilt på plusset. 3 år utan ett endaste positivt test. Sen hösten 2013 har vi testat olika metoder, och nu, snart så, har jag ett äggplock att "se fram emot"

    Orkar inte mera bakslag. Nu är det på tiden att det bli min tur!


    Välkommen! Då är ni igång med ivf? Vi ska troligtvis göra vårt första FET i slutet av månaden om mitt myom ser okej ut. Hoppas att ni närmar er lösning. Vet ni vad det är som krånglar för er?
     
    Ja det känns skönt att få remiss, samtidigt vill man ju att det ska gå av sig själv, dumma kropp som inte vill som jag vill. Kommer nog bli väldigt nervöst från och till. Är dock lång väntetid till vårat, så dröjer nog till våren kan jag tro, tyvärr. Men då har jag ju dig som experthjälp sen.

    Tanken finns ju att detta kanske inte heller kommer funka, men då har vi iallafall gjort allt vi kunnat känner jag, även om det såklart skulle bli en stor sorg att bearbeta.  men nu ska vi inte måla fan på väggen!!  håller tummarna för att det äntligen ska bli våran tur att få små, chasingdreams, verkligen på tiden!
  • Thotis90
    Chasingdreams skrev 2014-11-11 10:20:56 följande:
    Hoppas att du kommer få svar. Även om det är jobbigt att de hittar något fel, så är det ju lättare att sätta in behandling om man vet vad som krånglar.
    Magnolia10 skrev 2014-11-10 19:24:28 följande:

    --->Chasingdreams:

    Tack!

    Jag har PCO så det är väl därför antar jag, men jag har fått äl med pergotime några gånger utan att bli gravid ändå... Själv tror jag att det är mitt sekret det är fel på, har inga äggvite-flytningar som man tydligen ska ha. Inga läkare verkar dock tycka att det är relevant utan skyller allt på PCO. Vad vet jag, kanske har de rätt men man spekulerar ju så mycket när man står där med alla negativa test månad efter månad... :)




    Jag vill hellre ha en förklaring till problemet (oavsett om det går att behandla eller ej) än att stå här och se ut som ett frågetecken. Ovissheten är det som är jobbigast.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Gweny
    Thotis90 skrev 2014-11-11 13:29:49 följande:

    Jag vill hellre ha en förklaring till problemet (oavsett om det går att behandla eller ej) än att stå här och se ut som ett frågetecken. Ovissheten är det som är jobbigast.


    Uch, ja måste vara jobbigt. Man vill ju veta osaken och då kanske kunna få hjälp!
Svar på tråden Orkar inte va sist kvar... Är det någon mer som försökt i 1,5 år utan plus?