• Anonym (M)

    Okej att bulan syns?

    Tänkte mig som man köpa unisex modell av underställ/kompressionskläder a la bild nedan.



    Perfekta och sköna att springa i. Men efter test av sådana så ser man bulan suveränt bra. Man kan säga som så att kläder som dessa lämnar inte mycket till fantasin vad gäller det heligaste, vad gäller storlek, plats, form osv. 

    Har hört många kvinnor klaga på att män får ju ha en synlig bula men de vill inte se allt. 

    Är detta ok att ha som kille vid t.ex. löpning och annat utomhus, eller är det för vågat och visa så mycket som man då gör? Skulle ni kvinnor ta illa upp om man kom i detta och ja ni såg lite mer än vanligt?

  • Svar på tråden Okej att bulan syns?
  • smulpaj01
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:18:22 följande:

    Gör så. 

    Då kanske du och jag springer omkring i samma då.


    Vore superkul att ha en träningspartner. Hälsa om du ser mig
  • CFly

    Ehh är det inte kvinnor som oftast tjatar om att få vara jämställda männen. Nu i detta fall så verkar det vara så att kvinnorna har fördomar och begränsar männen i att inte få klä sig som de vill. 

    Borde man inte föregå med gott exempel då om man vill ha jämställdhet??

  • Anonym (goforit)
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:30:21 följande:
    Ja det är i första hand för att springa.  Men om vi ska vara rättvisa så ser jag ganska ofta sommartid tjejer komma i tights till affären, gå på stan i osv. Varför skulle inte jag om jag ville kunna få ha det för att jag tycker det är skönt? 

    Anledningen är nog att vi inte är vana vid att se det. När man inte löptränar så tycker väl de flesta män att lösa kläder är bekvämast, och då har det blivit normen.
  • Anonym (*)
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:30:21 följande:
    Ja det är i första hand för att springa. 

    Men om vi ska vara rättvisa så ser jag ganska ofta sommartid tjejer komma i tights till affären, gå på stan i osv. Varför skulle inte jag om jag ville kunna få ha det för att jag tycker det är skönt? 
    Jag håller med dig, mitt inlägg är skrivet med glimten i ögat.


  • CFly
    Anonym (goforit) skrev 2014-11-20 15:35:37 följande:

    Anledningen är nog att vi inte är vana vid att se det. När man inte löptränar så tycker väl de flesta män att lösa kläder är bekvämast, och då har det blivit normen.
    Stämmer nog. Men om kvinnor ska få bryta normen och inte bli bedömda för det så borde även män kunna få bryta normen utan att bli bedömda för det. 

    Känns som vi hittat ett område där kvinnor också får tänka till och faktiskt se saker med lite mer toleranta ögon och inte bara män som ska acceptera normbrytande kvinnor.
  • Anonym (M)
    smulpaj01 skrev 2014-11-20 15:32:44 följande:
    Vore superkul att ha en träningspartner. Hälsa om du ser mig
    Javisst.
  • MissPin
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:29:21 följande:
    Hur ska man jämföra då? 
    Det jag vill få fram är att det borde vara rättvist. 
    Varför ska kvinnor få ha monopol på att använda tighta kläder? Om kvinnor får och kan varför ska inte män få göra på samma sätt? 

    Varför gör man skillnad på män och kvinnor för?
    Klart det ska vara rättvist. Oavsett kön så får man såklart ha tajta kläder, det gäller tjocka, smala också. Jag tycker att man får ha på sig vad man vill. Men om jag får syn på en "bula" så anser inte jag att det är trevligt, men det betyder ju inte att män inte får ha tajta kläder. Det är bara ingenting jag gärna ser.
  • Anonym (M)
    MissPin skrev 2014-11-20 15:43:37 följande:
    Klart det ska vara rättvist. Oavsett kön så får man såklart ha tajta kläder, det gäller tjocka, smala också. Jag tycker att man får ha på sig vad man vill. Men om jag får syn på en "bula" så anser inte jag att det är trevligt, men det betyder ju inte att män inte får ha tajta kläder. Det är bara ingenting jag gärna ser.
    Aha, du menar som så att du inte vill begränsa män att ha på sig tighta kläder. Men du själv väljer att titta bort men ändå respekterar det. 

    På samma sätt som det vore ok för mig att titta bort om jag inte skulle gilla att se tighta bröst.
  • Anonym (visa på)

    Det är väl klart att du kan ha sådana träningskläder och springa i. Tycker man ser massor av män i väldigt tajta träningskläder. Sedan om man tycker att det är hett eller löjeväckande är ju en smaksak. Och som någon skrev så tycker ju tonåringar att alla över 25 år är "äckliga" ändå Flört

    Att jämföra bula med bröst är dock inte riktigt rättvist tycker jag. Könsorgan är könsorgan och bröst är bröst. Men som sagt, inget av det är problematiskt att visa i tajta kläder - oavsett vilket kön du tillhör.

  • LauraPalmer
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:30:21 följande:
    Ja det är i första hand för att springa. 

    Men om vi ska vara rättvisa så ser jag ganska ofta sommartid tjejer komma i tights till affären, gå på stan i osv. Varför skulle inte jag om jag ville kunna få ha det för att jag tycker det är skönt? 
    Det finns inget som hindrar att du går klädd i tighta kläder om du vill det. Precis som det inte finns något som hindrar att jag cyklar till badhuset i badrock eller går till affären i pyjamas och köper godis.

    Kvinnor påstår att dom är tvingade att vara på ett visst sätt och män påstår att dom är tvingade att vara på ett visst sätt. Det är ingen som blir tvingad till något i det här landet. Vi har ingen sedlighetspolis som haffar folk pga av hur dom ser ut eller klär sig, har håriga eller rakade ben osv. Alla gör precis som dom vill.

    Sen så kommer det alltid att finnas människor med åsikter om vad som är rätt, fel, passande och inte passande, det får vi däremot leva med. Men att det finns olika åsikter och olika smak förhindrar inte det fria valet eftersom att vi lever i en demokrati där ingen straffas för sitt val av kläder.
Svar på tråden Okej att bulan syns?