• Anonym (M)

    Okej att bulan syns?

    Tänkte mig som man köpa unisex modell av underställ/kompressionskläder a la bild nedan.



    Perfekta och sköna att springa i. Men efter test av sådana så ser man bulan suveränt bra. Man kan säga som så att kläder som dessa lämnar inte mycket till fantasin vad gäller det heligaste, vad gäller storlek, plats, form osv. 

    Har hört många kvinnor klaga på att män får ju ha en synlig bula men de vill inte se allt. 

    Är detta ok att ha som kille vid t.ex. löpning och annat utomhus, eller är det för vågat och visa så mycket som man då gör? Skulle ni kvinnor ta illa upp om man kom i detta och ja ni såg lite mer än vanligt?

  • Svar på tråden Okej att bulan syns?
  • PennyLane

    Jag skulle inte ha problem med det. Jag tycker ofta jag ser män med träningstights och liknande och då ser man ju bulan, dessutom finns det ju mängder med hipsters som knatar omkring med så tajta jeans så att ingen kan undgå att det finns ett paket där innanför.

    Jag har däremot svårt för män i bar svettig överkropp som knatar omkring inne i mataffärer och "fäller" bland frukt och grönt!

  • Anonym (Joggaren)

    Jag gillar det inte, men vad ska man göra?

    Så länge kläderna enbart bärs i motionssammanhang är det okej. 

  • Anonym (Joggaren)
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 15:30:21 följande:
    Ja det är i första hand för att springa. 

    Men om vi ska vara rättvisa så ser jag ganska ofta sommartid tjejer komma i tights till affären, gå på stan i osv. Varför skulle inte jag om jag ville kunna få ha det för att jag tycker det är skönt? 
    Därför att mäns sexualitet uppfattas som aggressiv, kvinnors som passiv. Men urringningar haglar inte på ICA.

    Du kan ju gå omkring i balettbyxor om du vill, men kommer antagligen uppfattas som kufisk och läskig. Testa vad de säger på jobbet. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Joggaren) skrev 2014-11-21 09:21:02 följande:
    Därför att mäns sexualitet uppfattas som aggressiv, kvinnors som passiv. Men urringningar haglar inte på ICA.
    Ja där har vi något att jobba på i samhället.
  • Anonym (M)
    lille Birger skrev 2014-11-20 18:56:35 följande:

    TS, hur reagerar du om du ser en sån här kvinna, te x i joggingspåret eller någon annan stans. Uppskattar du det eller blir du besvärad?


     


    Inget av det. Jag blir varken besvärad eller uppskattad. Jag respekterar vad hon har på sig för kläder och att det är hennes val. Om då man ser lite mer än vanligt må vara hänt men så är det ju, det är inget som hon ska dömas för om hon känner att kläderna är bekväma. Så länge man inte är naken och använder vanliga kläder som liksom finns i handeln. 

     
  • Anonym (friidrott)

    Jag hänger med ena barnet en hel del i friidrottshallen och jag har reagerat över att tjejjerna har tights och tight överdel, ser väldigt bekvämt ut. Medan flera av de äldre killarna har shorts över tightsen. Där har jag tänkt att de inte VILL visa sig i bara tights men det kanske är så att de känner sig uttittade och besvärade av att bulan syns så tydligt och därför känner sig tvingade att ha shorts utanpå?

  • Anonym (svea svikt)
    Anonym (M) skrev 2014-11-20 13:55:32 följande:

    Tänkte mig som man köpa unisex modell av underställ/kompressionskläder a la bild nedan.

    Perfekta och sköna att springa i. Men efter test av sådana så ser man bulan suveränt bra. Man kan säga som så att kläder som dessa lämnar inte mycket till fantasin vad gäller det heligaste, vad gäller storlek, plats, form osv. 

    Har hört många kvinnor klaga på att män får ju ha en synlig bula men de vill inte se allt. 

    Är detta ok att ha som kille vid t.ex. löpning och annat utomhus, eller är det för vågat och visa så mycket som man då gör? Skulle ni kvinnor ta illa upp om man kom i detta och ja ni såg lite mer än vanligt?


    Jag har inte ens tänkt tanken att jag skulle kolla mellan benen på en kille som är ute och joggar, löptränar. För mig är de helt avsexualiserade. Jag är själv året-runt-joggare och lägger därför märke till andra som är ute och springer men endast "kollegialt".
  • Michelle 341

    Har du en stor Dolme så på med tightsen ;) Hett med stor bula så är du singel så go for it!

    Har du en liten maskliknande sak så ta på dig ngt pösigare... för din egen skull.

  • tobbe01
    lille Birger skrev 2014-11-20 18:56:35 följande:

    TS, hur reagerar du om du ser en sån här kvinna, te x i joggingspåret eller någon annan stans. Uppskattar du det eller blir du besvärad?


     


    Är det troligt att ett fruntimmer med ett aschel av den storleken är ute i joggingspåret? 
  • P30

    Jag använder mer eller mindre alltid tajts vid träning.
    Som instruktör är det tydligare, man ser takt osv - och vi är instruerade att inte använda stora shorts etc.

    Sen är det grymt mycket skönare. Sen har jag rätt liten kuk i slakt tillstånd, så det blir inte så mycket till bula ändå. Jag bryr mig inte. Och jag bryr mig inte om någon annan bryr sig, då får de titta någon annanstans...

    Använd det du vill och strunta i folk. Du kan aldrig göra dem nöjda ändå...


    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
  • Anonym (svea svikt)
    Michelle 341 skrev 2014-11-21 15:01:13 följande:

    Har du en stor Dolme så på med tightsen ;) Hett med stor bula så är du singel så go for it!

    Har du en liten maskliknande sak så ta på dig ngt pösigare... för din egen skull.


    Men om han har "stor dolme" och lever i en relation då? Är det pösigt då eller?
  • Anonym (tycker)
    Michelle 341 skrev 2014-11-21 15:01:13 följande:

    Har du en stor Dolme så på med tightsen ;) Hett med stor bula så är du singel så go for it! Har du en liten maskliknande sak så ta på dig ngt pösigare... för din egen skull.


    Vid kallt väder ska alla ha pösigt mao.
  • Cuddles

    Givetvis att det är ok. Kan tom tycka om att se om jag är på rätt humör
    Våra bröst syns, lite samma sak.

    Men du ska göra det du känner dig bekväm i.

  • nagev

    Bara trevligt.På mitt gym har dom flesta av oss tjejer tights o utan BH. Dom få killarna har ocks tights

  • Häng inte upp dig

    Ts jag skulle inte ta illa upp skulle nog bara tänka har köpt tajta kläder  för att de är bekvämare att springa i inget mer med det.

Svar på tråden Okej att bulan syns?