• milo88

    kela med sin katt

    Kelar ni med era katter när ni är gravid?

    man ska ju hålla sig undan lådan eller tvätta sig noga.

    men hur man ska göra efter man myst eller klappat på katten verkar vara väldigt olika..

    tvättar ni händerna så fort ni tagit i katten ?


    vinden
  • Svar på tråden kela med sin katt
  • Anonym (katten)

    Undrar också hur man ska göra.

    läste i boken jag fick från barnmorskan att man skulle tvätta sig noga efter bytt i katten låda, och efter man skött om katten.

    men att klappa på den räknas det som att sköta om?

  • milo88

    Hur gör ni andra med katten?

    myser ni o pussar på den?


    vinden
  • thuram

    Jag gosar på som vanligt med mina innekatter, den ena är så sjukt klåfingrig och slickar på ALLT ätbart om man tittar bort 1 sek så henne har jag nog delat mycket baskilusker med ;) absolut inget jag tänkt på som farligt :) kattlådan tömmer jag dock inte, det är sambons jobb nu några månader :p


  • milo88

    Ok..

    Det verkar som de flesta umgås som vanligt med sina katter. .

    kan jag alltså släppa detta?

    börjar närma sig bf, och jag känner mig nojjigare än någonsin.

    E så rädd att ha gjort något fel under graviditeten.

    O nu har mitt fokus hamnat på kattstackaren. ..


    vinden
  • Anonym (Anonyym)

    Jag klappar katt som vanligt under graviditeten, något annat skulle bli nästintill ohållbart. Att alltid tvätta händerna efteråt skulle göra mina händer supertorra och alternativ nr 2 hade varit att knappt vidröra pälsen alls och det skulle kännas dumt!
    Den stora risken är ju eventuellt toxoplasma i katters bajs, och är anledningen till att gravida ska undvika göra rent katt-toan. Den biten får min sambo sköta ;)

  • Anonym (Anonyym)
    milo88 skrev 2014-11-28 17:49:24 följande:

    Då har jag alltså inte gjort fel under graviditeten, när jag klappat på katter utan att tvätta

    händerna efter åt.

    Våra pisse har ingen låda utan bajsar ute.

    Blev lite nojjig när barnmorskan sa så.

    Skönt att kunna prata med vanliga människor o hur ni gör.

    inser man att man inte gör så fel ändå. . ;)


    har ni ingen kattlåda inomhus? Men om katten behöver kissa och är inomhus medan ni inte är hemma/tillgängliga då? Eller bor katten ute för jämnan? Det hör till att ha kattlåda när man har katt ..
  • LucyS
    Anonym (Anonyym) skrev 2014-12-06 21:49:54 följande:
    har ni ingen kattlåda inomhus? Men om katten behöver kissa och är inomhus medan ni inte är hemma/tillgängliga då? Eller bor katten ute för jämnan? Det hör till att ha kattlåda när man har katt ..
    Hört talas om kattlucka? Tyst 

    TS. Är grav i v 31 och kelar med mina två precis lika mycket som vanligt, har ingen kattlåda inne då mina katter har lucka, de slutade omedelbart med lådan helt så fort de fick lucka, går alltid ut och gör sina behov.

    Inget du behöver oroa dig över! Solig
Svar på tråden kela med sin katt