• Anonym (Rädsla?)

    Ni toleranta, "gillar olika" och invandringsvurmare, vad är ni rädda för?

    Vad är det som gör er så rädda för att släppa lite på era PK-ideal, ens en liten aning?

    Är det:

    Rädsla för att stötas ut ur gemenskapen, att bli föraktad eller förskjuten av föräldrar eller släktingar?

    Rädsla för vad andra ska tycka?

    Rädsla för att inte bli sedda som goda och fördomsfria människor?

    Rädsla för att ni på olika sätt kommer bli "straffade" om ni inte står för "de rätta" idealen och värderingarna? Och i så fall, vad skulle straffen bestå i?

    Finns det en nyans av gudsfruktan hos er, att ni är rädda att ni inte kommer bli belönade i livet efter detta (om det nu finns något) om ni inte är så goda och toleranta ni bara kan vara?

    Intressant att reda ut vad det beror på att ni är så auktoritära i ert tänkande angående "goda" och "onda" människor.

  • Svar på tråden Ni toleranta, "gillar olika" och invandringsvurmare, vad är ni rädda för?
  • Anonym (Vem är tolerant?)
    Anonym (Muppar) skrev 2014-12-09 15:37:29 följande:

    Kan iof bero på att varken i norge, danmark eller sverige så har inte facisterna fått oinskränkt makt än, frågan är vad som skulle hända om de fick det som de fick i nazityskland?

    De har ju redan gett ganska fina exempel på att de mer än gärna kan tänka sig lagstifta mot tyckfrihet, meningsfrihet, etc som är en av grundpelarna i en demokrti.
    Men i Sverige skulle de få oinskränkt makt om alliansen samarbetade med dem? Ok...
  • Anonym (Vem är tolerant?)
    Anonym (Muppar) skrev 2014-12-09 15:40:51 följande:
    Tja, under valprocessen, valvakan och strax efter var det långa utlägg om att ladrig samarbeta med SD, frysa ut, bla bla bla.... efter att det visade sig lönsamt att ha med SD på sin sida så har tonläget ändrats till ord som... samarbet med , nämen inte får man väl kalla dem för facister, osv.
    Varför ska man kalla de för rasister och fascister när det inte står i deras partiprogram?

    Finns gott om vänsterpartister som tycker Kuba är paradiset på jorden också. Inte kallas V för kommunister för det. Inte av gemene man åtminstone.

    Jag tycker man ska börja vara mer pragmatisk och mindre dogmatisk. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Vem är tolerant?) skrev 2014-12-09 15:42:23 följande:
    Men i Sverige skulle de få oinskränkt makt om alliansen samarbetade med dem? Ok...
    Nä, det skrev jag inte.

    Jag hoppas ju att det inte ska bli å att borgarna samarbetar med SD eftersom det ställer till det för många i min närhet om de skulle få mer inflytande. Det jag skrev var att svenska politiker förhoppningsvis inte är så korkade så att de ger SD fullmakt att styra över lagar på samma vis som de borgerliga gjorde i Tyskland. Därmed inte sagt att det kommer att bli så.
  • Anonym (Muppar)
    Anonym (Vem är tolerant?) skrev 2014-12-09 15:44:32 följande:
    Varför ska man kalla de för rasister och fascister när det inte står i deras partiprogram?

    Finns gott om vänsterpartister som tycker Kuba är paradiset på jorden också. Inte kallas V för kommunister för det. Inte av gemene man åtminstone.

    Jag tycker man ska börja vara mer pragmatisk och mindre dogmatisk. 

    Hahaha, och du tror på allvar att de kommer skriva "hej vi är facister och rasister, rösta på oss !!!"

    Nej självklart använder de sitt partiprogram som en fasad för att fiska röster, bombarjackor och docmartins var lite väl magstarkt för en vanligt medelsensson, samma facister som för inte så länge sen gjorde hitlerhälsning och viftade med hakkors fast denna gång iklädda kostym , slips och finskor verkar däremot gå alldeles utmräkt att svälja med morgonkaffet för det är ju inte lika öppet färmlingsfientligt, fast egentligen vet man ju att det är samma personer i en annan skepnad , man är väl inte dum, men det ser ju klart bättre ut att rösta på sånna killar än snubbar med hakkorsflaggor, man är väl inte rasist heller... typ så

    Att samma killar gång på gång , ger uttryck för sina egentliga åsikter som inte alls överensstämmer med deras partiprogram när de tror att ingen ser på verkar inte spela någon större roll för gemene SD väljare

    Smygrasismen, cynismen och dubbelmoralen är underbar i detta avlånga land

    Jag tycker man aldrig och på inga villkor ska acceptera i grunden odemokratiska partier som facister , nazister, osv. De hör helt enkelt inte hemma i en demokrati.
  • Anonym (Vem är tolerant?)
    Anonym (Muppar) skrev 2014-12-09 16:02:36 följande:

    Hahaha, och du tror på allvar att de kommer skriva "hej vi är facister och rasister, rösta på oss !!!"

    Nej självklart använder de sitt partiprogram som en fasad för att fiska röster, bombarjackor och docmartins var lite väl magstarkt för en vanligt medelsensson, samma facister som för inte så länge sen gjorde hitlerhälsning och viftade med hakkors fast denna gång iklädda kostym , slips och finskor verkar däremot gå alldeles utmräkt att svälja med morgonkaffet för det är ju inte lika öppet färmlingsfientligt, fast egentligen vet man ju att det är samma personer i en annan skepnad , man är väl inte dum, men det ser ju klart bättre ut att rösta på sånna killar än snubbar med hakkorsflaggor, man är väl inte rasist heller... typ så

    Att samma killar gång på gång , ger uttryck för sina egentliga åsikter som inte alls överensstämmer med deras partiprogram när de tror att ingen ser på verkar inte spela någon större roll för gemene SD väljare

    Smygrasismen, cynismen och dubbelmoralen är underbar i detta avlånga land

    Jag tycker man aldrig och på inga villkor ska acceptera i grunden odemokratiska partier som facister , nazister, osv. De hör helt enkelt inte hemma i en demokrati.
    Öh? Hur kan du veta det? Du har väl inte fördomar, du som är så öppen och fördomsfri?
  • Anonym (?)
    Anonym (Vem är tolerant?) skrev 2014-12-09 15:44:32 följande:
    Varför ska man kalla de för rasister och fascister när det inte står i deras partiprogram?

    Finns gott om vänsterpartister som tycker Kuba är paradiset på jorden också. Inte kallas V för kommunister för det. Inte av gemene man åtminstone.

    Jag tycker man ska börja vara mer pragmatisk och mindre dogmatisk. 
    Fast nog är det många vänsterpartister som kallats kommunister. Jonas Sjöstedt är ju kallad kommunist flertalet gånger i media.

    Dock är ju begreppet kommunist så väldigt brett. Alltså menar man Marx kommunism, Maos kommunism, Stalins kommunism eller den på Kuba. Det skiljer ju en hel del mellan dem. 

    Alla Ideologier har ju gråzoner. Att SD kallas för rasister r ju för att de pekar ut enskilda grupper, såsom muslimer, romer och homosexuella som hot för resten av befolkningen. De vill inskränka på dessa gruppers rättigheter. Enligt partiprogrammet.
  • Anonym (Muppar)
    Anonym (Vem är tolerant?) skrev 2014-12-09 16:15:35 följande:
    Öh? Hur kan du veta det? Du har väl inte fördomar, du som är så öppen och fördomsfri?
    Hur jag vet det är väl ganska självklart? Det är väl vad sveriges samlade nyhetskår rapporterat om det senaste året, men det har kanske du undgått att missa eller möjligen viftat bort med de sedvanliga konspirationsteorierna SD älskar att omge sig med.

    PS! Fakta är det när det kommer från nyhetsorgan eller forskare, propaganda är det när det kommer från partiets egen partipropaganda.
  • Fatheya

    Jag tycker som jag gör för att jag tycker som jag gör, enkelt sagt. Inte för att jag är rädd, däremot är jag rädd för vad som skulle hända om SD fick makten.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • MEE83
    Anonym (Muppar) skrev 2014-12-09 15:29:18 följande:

    Det är pga att SD har stöd från aliansen som svansar runt dem som en löpande katt i hopp om att de ska rösta med dem, Vänster partiet hade inte samma stöd från sossarna som de senaste 20 åren eller mer ägnat sig åt att svansa för aliansen. Det märktes ju ganska tydligt i det senaste valet då sossarna valde att väda ryggen åt vänstern och istället flirta med vissa alians partier trotts att de gett dem fringret redan vid valvakan.

    Man får väl hoppas att de tänkt om till omvalet
    MP och V är idealister. Men deras sakpolitik är fullständigt orealistisk.

    MP är värre än V, V är ju bara extrema välfärdskramare, MP, ja får dom för stort inflytande över energi, jordbruks och klimat politiken då ligger vi risigt till.

    En röst på MP är en röst på sämre djurhållning då dom kommer driva svenska jordbrukare till konkurs, då får vi importera alla våra matvaror istället(mer klimatpåverkan), och köttet kommer att komma från länder som har mindre krav på goda livsvillkor för djuren. Finns ingen logik alls i deras politik, bara idealism.
  • Anonym (Rädsla?)
    Fatheya skrev 2014-12-09 17:31:44 följande:

    Jag tycker som jag gör för att jag tycker som jag gör, enkelt sagt. Inte för att jag är rädd, däremot är jag rädd för vad som skulle hända om SD fick makten.


    Ok, vad tror du skulle hända då?

Svar på tråden Ni toleranta, "gillar olika" och invandringsvurmare, vad är ni rädda för?