• wiklara

    Bebis sommar/höst/vinter 2015 i Umeå med omnejd

    Hej!!

    Skulle gärna komma i kontakt med andra som väntar bebis under senare delen av 2015 och som bor i Umeå eller i krokarna ???? Jag själv har BF den 18 augusti och det är mitt andra barn. Relativt nyinflyttad till Umeå så kommer gärna i kontakt med nya människor! Hoppas det finns fler av oss ????

  • Svar på tråden Bebis sommar/höst/vinter 2015 i Umeå med omnejd
  • elinogren

    Skönt att ni fått hjälp med illamåendet!!

    Igår påväg till Ica fick jag stanna bilen för att slänga upp dörren o spy...så jobbigt när det bara dyker upp, speciellt då man inte är hemma :(

  • hokus pokus
    elinogren skrev 2015-01-19 13:27:28 följande:

    Skönt att ni fått hjälp med illamåendet!!

    Igår påväg till Ica fick jag stanna bilen för att slänga upp dörren o spy...så jobbigt när det bara dyker upp, speciellt då man inte är hemma :(


    Ojdå, vad jobbigt. Men du behöver då inte vara orolig pga uteblivande symtom iaf ;)
  • wiklara

    Hej lantlivet :)

    Hur mår du celluliten?

    Oj Elin det lät inge kul att kräkas sådär.. Då ska jag inte klaga på mina onda fötter!

  • lantlivet
    wiklara skrev 2015-01-21 22:13:51 följande:

    Hej lantlivet :)

    Hur mår du celluliten?

    Oj Elin det lät inge kul att kräkas sådär.. Då ska jag inte klaga på mina onda fötter!


    Hej :)

    Vad gjorde ni alla på inskrivningen?
  • celluliten
    wiklara skrev 2015-01-21 22:13:51 följande:

    Hej lantlivet :)

    Hur mår du celluliten?

    Oj Elin det lät inge kul att kräkas sådär.. Då ska jag inte klaga på mina onda fötter!


    Jag har mått ganska bra sen jag kom hem från sjukhuset men idag blev det bakslag å kräks mycket igen. Pratade med läkaren igen idag och han förlängde min sjukskrivning två veckor till och han skulle skriva ut mer lergigan.

    Så jag får hänga hemma ett tag till.. börjar längta till jobbet nu! Även om jag kommer få byta arbetsplats, inte något okänt ställe, veckan efter min sjukskrivning tar slut (om jag kan jobba då vill säga), så längtar jag tillbaks till att träffa folk!
  • wiklara

    Okej, skönt att du snabbt fick hjälp då när du blev dålig igen. Jobb ja, försök njuta.. När bebis kommer är det andra bullar ;)

    Vad jobbar ni allihopa med förresten?

    Lantlivet: på inskrivningen görs lite bakgrundskoll över sånt som kan påverka bebis så typ allt :) sjukdomar, hälsa osv sen tas massa prover och bm beskriver hur ofta man ses, UL och sånt. En del infomaterial delas ut.

  • elinogren

    Jag är utbildad lärare i fritidshem och har jobbat med det i över 10 år, men nu jobbar jag inom förskolan i en by utanför Umeå.

    Vad gör ni andra?

  • Sokkerflikkan
    wiklara skrev 2015-01-16 00:00:35 följande:
    Härligt!! Kollade ni kön?
    Lite sen med svaranden här känner jag :p

    Vi kollade könet och det var som vi anat en lillasyster i magen<3
  • Sokkerflikkan

    Jag är utbildad djurskötare och har arbetat som det fram till 2011 då jag började utbilda mig till vattenkraftstekniker. 2013 blev jag klar med den utb. Vår dotter Alba kom strax efter att jag var färdigutb så jag var bara hemma i fem månader. Sen kastade jag ut mig i arbetslivet igen så inte utbildningen skulle gå förlorad.

    Blev föräldraledig nu i december igen och kommer vara det fram till baby har anlänt och fortsätta så ett bra tag till och bara totalt njuta den här gången utan jobbångesten.

    Sen ska jag ta tag i arbetssituationen, vilket känns helt okej.

    Barnen är bara små en kort tid och det tänker jag ta tillvara på nu:)

    Hur länge har ni andra planerat/funderat på att vara hemma? Och vad har ni för arbete?

  • celluliten

    Jag har bästa tänkbara läkare! Behöver bara ringa så ringer han upp och ordnar saker över telefon om det inte är nödvändigt att komma in

    Jag är undersköterska och jobbar i hemtjänsten, så även om jag skulle vilja jobba litegrann nu så är det i princip omöjligt på mitt distrikt, tungt och slitigt att ta sig runt när man inte mår bra.

    Jag har inte riktigt funderat på hur länge jag vill vara hemma. Min sambo är sugen på att vara hemma så länge han kan och det känns ju jättebra, så vi kommer nog försöka dela så gott det går.

Svar på tråden Bebis sommar/höst/vinter 2015 i Umeå med omnejd