• Evernote

    "Sverige är stort för flyktingar" även Turkiet?

    Libanon är i inte så stort men det är Turkiet som har en bra ekonomi och vill komma in i EU. Inte så långt från Kriget i Syrien ligger Alanya och Antalaya etc. med svenskhotellen. Där vill säkert gärna flyktingar bo tills något land provat deras asylskäl. Eller ska dom hellre komma hit direkt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Sverige är stort för flyktingar" även Turkiet?
  • Evernote
    Sensitiveguy skrev 2015-01-22 01:58:03 följande:

    Tror du på allvar på det du säger?


    Va, hör du mig som röster, är det tankeöverföring när jag skriver?
  • Sensitiveguy
    Evernote skrev 2015-01-26 03:06:48 följande:

    Va, hör du mig som röster, är det tankeöverföring när jag skriver?


    Det du bäst själv.
  • LPE
    Sensitiveguy skrev 2015-01-26 16:20:12 följande:
    Det du bäst själv.
    Va?
  • MrFahrenheit

    Tröttnar inte ni bench-luvers någon gång på att göra er lustiga på andras bekostnad? Självklart vill jag byta plats med flyktingarna i Turkiet! De har ju mycket varmare väder där än här...


    "Its getting hot down here"

  • LPE
    MrFahrenheit skrev 2015-01-26 23:21:33 följande:

    Tröttnar inte ni bench-luvers någon gång på att göra er lustiga på andras bekostnad? Självklart vill jag byta plats med flyktingarna i Turkiet! De har ju mycket varmare väder där än här...

    "Its getting hot down here"


    Frågan var väl mer om inte de kan bo på på Ving Side East side etc. istället för vi. Det är bara en bussresa från Aleppo i Syrien.
  • MrFahrenheit
    LPE skrev 2015-01-26 23:42:29 följande:
    Frågan var väl mer om inte de kan bo på på Ving Side East side etc. istället för vi. Det är bara en bussresa från Aleppo i Syrien.
    Sa du något?
  • LPE

    Nej det är min radio, vad har du hört?


    Long Playing Emission
  • MrFahrenheit
    LPE skrev 2015-01-27 00:00:34 följande:

    Nej det är min radio, vad har du hört?


    Att man inte ska lyssna på främlingar ^^
  • LPE
    MrFahrenheit skrev 2015-01-27 00:23:33 följande:
    Att man inte ska lyssna på främlingar ^^
    Främlingsfientlig :)
    Long Playing Emission
  • MrFahrenheit
    LPE skrev 2015-01-27 00:27:12 följande:
    Främlingsfientlig :)
    Det var en medveten face punch ifrån min sida :) Nu är det din tur...
  • LPE
    MrFahrenheit skrev 2015-01-27 00:48:41 följande:
    Det var en medveten face punch ifrån min sida :) Nu är det din tur...
    Försök att sätta dig in i ämnet stället
    Long Playing Emission
  • MrFahrenheit
    LPE skrev 2015-01-27 01:50:14 följande:
    Försök att sätta dig in i ämnet stället
    Du menar, sätt dig in i ämnet där vi bench-luvers försöker övertyga andra med våra övertygande argument?

    Nej tack!
  • Ronga

    Tycker att Sverige gör rätt i att ta emot flyktingar och hjälper människor som är utsatta. Dock tycker jag att Sverige kan vara lite för snälla ibland och ska ta in det dubbla än andra länder gör. Sverige är ett stort land till ytan och väldigt glesbefolkat, det skulle givetvis inte skada med fler människor. Men när det är brist på jobb och lägenheter så måste även Sverige säga nej, samt att andra länder också får ta ett ansvar. 

    Turkiet är dem största hycklarna på denna planet och har inget i EU att göra. Man kastar jämt och ständigt skit på Israel (med allt rätt) som mördar massa oskyldiga palestinier samtidigt som turkarna i flera år behandlat kurderna som skit och gör det än idag. Man vägrar även erkänna det armeniska folkmordet. 
    Självklart ska och bör Turkiet ta emot flyktingar, men är det kurder så är förhoppningarna inte särskilt höga att det händer. 


    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • MrFahrenheit
    LPE skrev 2015-01-27 02:56:31 följande:

    Kunskap/vetskap vinner



    "Illuminati confirmed!!!"
  • LPE
    Ronga skrev 2015-01-27 03:14:51 följande:

    Tycker att Sverige gör rätt i att ta emot flyktingar och hjälper människor som är utsatta. Dock tycker jag att Sverige kan vara lite för snälla ibland och ska ta in det dubbla än andra länder gör. Sverige är ett stort land till ytan och väldigt glesbefolkat, det skulle givetvis inte skada med fler människor. Men när det är brist på jobb och lägenheter så måste även Sverige säga nej, samt att andra länder också får ta ett ansvar. 

    Turkiet är dem största hycklarna på denna planet och har inget i EU att göra. Man kastar jämt och ständigt skit på Israel (med allt rätt) som mördar massa oskyldiga palestinier samtidigt som turkarna i flera år behandlat kurderna som skit och gör det än idag. Man vägrar även erkänna det armeniska folkmordet. 
    Självklart ska och bör Turkiet ta emot flyktingar, men är det kurder så är förhoppningarna inte särskilt höga att det händer. 


    Kurderna vill ha en egen nation av 3 länder men har bara lite självstyre i Irak, så Turkarna ser nog gärna att de slaktas, sedan tar man IS.
    Long Playing Emission
Svar på tråden "Sverige är stort för flyktingar" även Turkiet?