• Anonym (Fundersam)

    Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..

    Min tjej börjar tyvärr bli överviktig. Hon har alltid gillat att klä sig fint, tajt och lättklätt på somrarna. MEN hon börjar nu bli överviktig och det ser enligt mig hemskt ut.

    Jag har försökt att få henne att banta och har sagt att hon börjar bli fet. Ändå verkar hon inte märka hur en tajt tröja ser ut på henne. Vad ska jag gör?

    Jag vet inte om jag vill säga rätt ut att det ser hemskt ut på henne när hon börjar bli överviktig. Eller är det bästa att säga sanningen?

  • Svar på tråden Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (M) skrev 2015-02-25 17:05:21 följande:

    Spring för livet!


    Inte än.
  • Anonym (M)
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-25 17:08:35 följande:
    Inte än.
    Ok. Jag skrev bara vad det brukar stå i trådar när mannen gör något ovanligt..
    Tränar du? Försök få med henne att träna. Det är lätt att utveckla ett träningsmissbruk (som bara brukar vara bra).
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (M) skrev 2015-02-25 17:12:45 följande:
    Ok. Jag skrev bara vad det brukar stå i trådar när mannen gör något ovanligt..
    Tränar du? Försök få med henne att träna. Det är lätt att utveckla ett träningsmissbruk (som bara brukar vara bra).
    Hehe ja att få henne att bli träningsmissbrukare vore underbart:)
  • Anonym (M)
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-25 17:36:02 följande:
    Hehe ja att få henne att bli träningsmissbrukare vore underbart:)
    På gymmet får man gå i åtsittande kläder också.
  • Fjärilslarv
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-25 17:05:20 följande:
    Ja jag har sagt att hon är fet men det har även hon sagt, att hon börjar bli fet.
    jo men snälla du det är stooor skillnad på överviktig och fet förstår du inte det?
  • Anonym (Fundersam)
    Fjärilslarv skrev 2015-02-25 19:39:42 följande:
    jo men snälla du det är stooor skillnad på överviktig och fet förstår du inte det?
    Nej överviktig och fet kan vara samma sak.
  • Anonym (Fundersam)
    Fjärilslarv skrev 2015-02-25 19:39:42 följande:
    jo men snälla du det är stooor skillnad på överviktig och fet förstår du inte det?
    Nej överviktig och fet kan vara samma sak.
  • Anonym (E)

    Hmm... För det första hade jag blivit grymt ledsen om min pojkvän sa till mig att jag var fet, hade nog bett honom fara och flyga. Hade nog tyckt att om han älskar mig så gör han det även om jag lagt på mig ett par kg. Däremot hade jag uppskattat om han kanske gjort det lite mer diskret, som tex ta med mig på en shoppingtur där han kunde peka ut kläder han tycker skulle va fina på mig, eller bara fråga om vi ska börja träna tillsammans för att han vill röra på sig, eller ta en promenad tex. Börjat laga lite mer hälsosam mat osv. Tror det är bättre att ta lite "omvägar", jag hade blivit jätteledsen och deprimerad om jag inte fick känna mig vacker och uppskattad av min pojkvän vilket hade bidragit till att jag satt mig i soffan med en stor chokladbit till tröst! Vilken tjej vill höra att man blivit fet?! Okänsligt!

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (E) skrev 2015-02-25 20:24:57 följande:

    Hmm... För det första hade jag blivit grymt ledsen om min pojkvän sa till mig att jag var fet, hade nog bett honom fara och flyga. Hade nog tyckt att om han älskar mig så gör han det även om jag lagt på mig ett par kg. Däremot hade jag uppskattat om han kanske gjort det lite mer diskret, som tex ta med mig på en shoppingtur där han kunde peka ut kläder han tycker skulle va fina på mig, eller bara fråga om vi ska börja träna tillsammans för att han vill röra på sig, eller ta en promenad tex. Börjat laga lite mer hälsosam mat osv. Tror det är bättre att ta lite "omvägar", jag hade blivit jätteledsen och deprimerad om jag inte fick känna mig vacker och uppskattad av min pojkvän vilket hade bidragit till att jag satt mig i soffan med en stor chokladbit till tröst! Vilken tjej vill höra att man blivit fet?! Okänsligt!


    Det är därför jag inte vill säga till henne hur hon ser ut med de tajta kläderna.
Svar på tråden Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..