• Anonym (Singeldilemma)

    Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

    Oklart om denna frågeställning platsar under rubriken sex eller relationer, men, men...
    Som rubriken lyder.
    Hur avslöjar ni vilka killar som enbart är ute efter att få ligga en eller ev några gånger och som fejkar ett genuint intresse för att uppnå detta, till skillnad från de som har seriösa avsikter och är ute efter ett förhållande?
    Vilka signaler eller tecken fångar ni upp och reagerar på när ni precis träffats?
    Jag börjar:
    - Han föreslår sex på första dejten eller nåja, te, eller ett erbjudande om att hänga med hem (ja den är ju svår att missa ;) )
    - Han smsar enbart och ringer aldrig (kan pågå i veckor/månader)
    - Han berättar inget om sig själv (dvs inget av personlig karaktär)
    - Han ställer inga frågor om mig (av personlig karaktär)

    Fyll på med mer! 

  • Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?
  • Anonym (Singeldilemma)
    Smecker skrev 2015-03-07 18:11:27 följande:
    De flesta är inte alls ute efter ett engångsligg, de flesta, män som kvinnor, är ute efter ett flergångsligg. Sedan kan premisserna för och runt liggen variera. Dessutom underskattar du hur långt en del killar är beredda att gå och vilket tålamod de kan ha för att få ligga. Hört talas om uttrycket "lova guld och gröna skogar"?
    Det är ju precis det jag inte gör, det är ju tvärtom precis av den anledningen jag efterlyser fler tips på att identifiera de killar som låtsas intresserade men som bara vill ligga en eller några gånger och sen försvinner. Det här handlar om precis den typen av män om kan vara väldigt uppvaktande och uppskattande under en längre tid och därmed uppfattas som seriöst intresserade av mig som person. I efterhand med facit i hand tycker jag mig se vissa mönster hos killar som inte är seriösa och var nyfiken på om någon annan hade några reflektioner.  

    Jag tror det är betydligt mer vanligt att kvinnor någon gång känt sig lurade eller utnyttjade av en man än tvärtom... 
    Män tenderar att vara drivna av sex och kvinnor av känslor. Kvinnor är också generellt mer samvetsgranna än män. 
  • Anonym (Singeldilemma)
    Thyla skrev 2015-03-07 13:48:22 följande:
    låter som han dejtar causal- 
    -man brukar veta nästan med en gång om han är ute efter seriös, man brukar inte undra om det är seriöst eller inte-
    man träffas ju, och har man talat om i början man är ute efter mer och han med, så kan man ju börja dejta exklusivt efter ett tag, dvs varken han eller du träffar andra- det brukar flyta på- men känns det osäkert brukar det också vara det
    det är min erfarenhet- behöver inte stämma med andras-
    jag tycker man ska göra det lätt för sig och tala vad man vill ha, larvar han sig då med att han vill vara singel- så är han inte intresserad- de intresserad brukar inte säga så
    Jag håller med och resonerar precis som du. Tyvärr för frågeställaren för det låter som att du kanske vill mer?
    Har han t o m frågat om ett kk-förhållande så låter det dock som att det är just det han är ute efter!
    Och de gånger man har blivit tillsammans med någon så har man ju faktiskt aldrig behövt fundera, utan det har bara rullat på av sig självt. Inga funderingar på om motparten kommer höra av sig eller om det är ok att man själv hör av sig osv.
    Men jag kommer ta till mig att jag ska vara tydligare att på ett tidigt stadium, redan från början tala om var jag står. Sen kan ju folk fortfarande strunta i det, men de som har lite mer samvete, kanske ändå går vidare och väljer en annan person att bara strula med...

  • Smecker
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 21:36:47 följande:

    Det är ju precis det jag inte gör, det är ju tvärtom precis av den anledningen jag efterlyser fler tips på att identifiera de killar som låtsas intresserade men som bara vill ligga en eller några gånger och sen försvinner. Det här handlar om precis den typen av män om kan vara väldigt uppvaktande och uppskattande under en längre tid och därmed uppfattas som seriöst intresserade av mig som person. I efterhand med facit i hand tycker jag mig se vissa mönster hos killar som inte är seriösa och var nyfiken på om någon annan hade några reflektioner.  

    Jag tror det är betydligt mer vanligt att kvinnor någon gång känt sig lurade eller utnyttjade av en man än tvärtom... 

    Män tenderar att vara drivna av sex och kvinnor av känslor. Kvinnor är också generellt mer samvetsgranna än män. 


    Ha inte sex förrän ni gift er. Om du nu vill vara säker på att killen inte fejkar intresse för att få ligga, alltså. Fast du verkar mer intresserad av att få ligga än att vara helt säker.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Singeldilemma)
    Smecker skrev 2015-03-07 22:10:54 följande:
    Ha inte sex förrän ni gift er. Om du nu vill vara säker på att killen inte fejkar intresse för att få ligga, alltså. Fast du verkar mer intresserad av att få ligga än att vara helt säker.
    Jag ligger gärna med rätt person och jag har inget behov av att vara gift.
    Jag har heller inget som helst behov eller intresse av att "spela spel", där man inte skall ligga förrän efter ett visst antal dejter för annars anses det slampigt, låta mannen "jaga" för annars tappar han intresset osv. Men lik förbaskat har både jag och andra kvinnor i min närhet råkat ut för klassikern att om man visar intresse så backar männen, ju mer ointresserad och nonchalant man är desto mer "på" är dom däremot, samt som sagt, att män låtsas vara superintresserade enbart för att få ligga. Urless på folk som, som en andra dejt, innan man kanske ens tagit i varann föreslår "filmkväll", "laga mat hemma" etc allt för att försöka få komma till. Visst man måste inte gå dem till mötes men då kan det å andra sidan tolkas som ointresse när man eg bara försöker värna om att inte bli utnyttjad.

    Behöver jag säga att jag är måttligt road att befinna mig på singelmarknaden igen efter ett antal års förhållande?!
    Sorry, du fick mer svar än du förtjänade...
  • Pentra

    Behöver inte avslöja dem. De avslöjar sig isf själva relativt snabbt... ... /Pentra

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

    Börja med att tvivla på och kring en person från början och dennes syfte så har jag svårt att att förstå hur man ens överväger att gå vidare med denne, ja med vad allt det innebär. Lite som med mjölk, har datumet gått ut, den luktar surt, ja så smakar det med sannolikt. För mig... luktar den surt så fan inte dricker jag... Nej jag tar en ny!

  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 01:25:00 följande:
    Jo fast nu är jag ju ute efter att försöka identifiera dessa signaler INNAN sexet. Inte konstatera i efterhand att "Oj han hör inte av sig. Han var visst inte intresserad".  En kille som slutar höra av sig direkt efter att han har fått tjejen i säng efter att ha spelat intresserad under en kortare eller längre tid tycker jag är svinig helt enkelt.  Den kategorin vill jag gärna undvika.
    Har du aldrig haft ett ONS alltså?
  • Anonym (jämför)
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 21:47:05 följande:
    Jag håller med och resonerar precis som du. Tyvärr för frågeställaren för det låter som att du kanske vill mer?
    Har han t o m frågat om ett kk-förhållande så låter det dock som att det är just det han är ute efter!
    Och de gånger man har blivit tillsammans med någon så har man ju faktiskt aldrig behövt fundera, utan det har bara rullat på av sig självt. Inga funderingar på om motparten kommer höra av sig eller om det är ok att man själv hör av sig osv.
    Men jag kommer ta till mig att jag ska vara tydligare att på ett tidigt stadium, redan från början tala om var jag står. Sen kan ju folk fortfarande strunta i det, men de som har lite mer samvete, kanske ändå går vidare och väljer en annan person att bara strula med...
    Helt ärligt vet jag inte vad jag vill. Vi har nu träffats ett par månader och oftast 1-2 ggr/månaden.
    Han satte iaf griller i huvudet på mig sist då han sa att han hade tyckt det hade varti trevligt att få umgås lite längre med mig och inte bara de korta stunder som nu varit?!
    Som mest har vi kanske umgåtts 2-3 h och sen blivit 2 nätter ihop men då blir det ju mest att man sover.
    Med tanke på att vi från början var/är kk så blir det ju så att man drar sig för att höra av sig mer än vid de tillfällen man frågar om att ses.
    Tanken finns där att man skulle prova på att ringa för att kolla läget, men längre än så kommer man inte.
  • MikNis

    Det är upptill kvinnan att skärpa till sig så att mannen har anledning att gå djupare med relationen...  

  • Smecker
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-08 00:56:21 följande:

    Jag ligger gärna med rätt person och jag har inget behov av att vara gift.

    Jag har heller inget som helst behov eller intresse av att "spela spel", där man inte skall ligga förrän efter ett visst antal dejter för annars anses det slampigt, låta mannen "jaga" för annars tappar han intresset osv. Men lik förbaskat har både jag och andra kvinnor i min närhet råkat ut för klassikern att om man visar intresse så backar männen, ju mer ointresserad och nonchalant man är desto mer "på" är dom däremot, samt som sagt, att män låtsas vara superintresserade enbart för att få ligga. Urless på folk som, som en andra dejt, innan man kanske ens tagit i varann föreslår "filmkväll", "laga mat hemma" etc allt för att försöka få komma till. Visst man måste inte gå dem till mötes men då kan det å andra sidan tolkas som ointresse när man eg bara försöker värna om att inte bli utnyttjad.

    Behöver jag säga att jag är måttligt road att befinna mig på singelmarknaden igen efter ett antal års förhållande?!

    Sorry, du fick mer svar än du förtjänade...


    Det finns alla sorter där ute, med alla sorters upplevelser. Personligen har jag dåliga erfarenheter av att inte ha sex på första dejten, blir jag intresserad av en person som person så blir jag även sexuellt intresserad, och eftersom jag dras till och drar till mig personer som fungerar som jag så tja.. det slutar på ett sätt. Personer som måste känna in över flera dejter eller som vill/skall hålla på sig delar enligt min erfarenhet oftast inte mina värderingar och min grundinställning till känslor/sex/relationer så det väljer jag bort.

    Personer som "spelar spel" är väl bara att välja bort? Backar de och/eller verkar ointresserade så varför skall man ödsla tid på dem?

    Värna om att inte bli utnyttjad och värna om att inte bli sårad är rätt meningslöst. Visst kan man minimera riskerna och leva i en skyddad verkstad, men vem vill leva ett sånt liv? Du vill ju själv inte vänta med sex tills du gift dig eller ni flyttat ihop, alltså får du helt enkelt acceptera riskerna. Enklaste sättet är väl att ha en pragmatisk inställning till saker och ting. "Jaha, det blev inget mer, men det var ju ändå rätt trevligt med lite sex".
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?