• Drömmenimittliv

    IVF Örebro 2015

    Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

    Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

  • Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • Drömmenimittliv
    Söndag skrev 2015-03-30 12:03:48 följande:

    Hoppar med här jag också! Vi på på gång med fet! Verkar vara mer liv i den här tråden så hoppar in här! Kommer göra fet i stimulerad cykel


    Välkommen. Åh håller tummarna för er!:)
  • Drömmenimittliv
    Amandalinnea skrev 2015-03-30 15:58:28 följande:

    Hej alla!

    Jag hoppar också in här. Jag och sambon ska snart göra vårt andra försök efter misslyckat försök i februari. Jag är 25 och han är 30. Allt ser bra ut hos båda förutom att jag har endometrios, vilket kan vara en anledning till att vi inte lyckas på egen hand (läkarna kan inte säga med säkerhet). Jag ska på ultraljud i morgon för att se hur det ser ut och förhoppningsvis kan vi snart sätta in det lilla embryot vi har i frysen :) vi går också i Örebro.


    Hej och välkommen:)

    hoppas ultraljudet går bra imorgon!:)
  • soni

    Idag har jag varit på VUL.. Ingenting har hänt den här gången heller. Har nu sprutat 3 hela veckor med menopur och det står stilla. Ökade dosen i fredags.

    Men idag har jag också fått besked om att mitt första IVF försök kommer hinnas med innan sommaren. Skönt. Förhoppningsvis redan i slutet på april början på maj!

  • Drömmenimittliv
    soni skrev 2015-03-30 17:47:22 följande:

    Idag har jag varit på VUL.. Ingenting har hänt den här gången heller. Har nu sprutat 3 hela veckor med menopur och det står stilla. Ökade dosen i fredags.

    Men idag har jag också fått besked om att mitt första IVF försök kommer hinnas med innan sommaren. Skönt. Förhoppningsvis redan i slutet på april början på maj!


    Men va trist att inget har hänt:/ okej hoppas att det kommer igång!:)

    Åh men det va ju ett bra besked! Hoppa jag också hinner innan sommarn, måste dem ha semesterstängt!??? Så himla dumt!!
  • Zamira
    Drömmenimittliv skrev 2015-03-30 06:05:58 följande:

    Blev tre negativa test:(

    Har fortfarande inte fått nån mens, så här fem dagar efter bim:O vet inte vad man ska tro. Ska ringa ferten imorrn för idag orkar jag inte.

    Hoppas det går bättre för er andra :)


    Vad trist :(


    Hoppas att det är för tidigt för att plussa bara!!


     


    Sprayat i 3 dagar nu, känner inget direkt speciellt än, mer än det bränner när jag sprayat och jag blivit lite snuvig, hoppas på att det inte blir några mer biverkningar, för dessa kan jag leva med :)

  • Drömmenimittliv

    Hej alla:)

    Har idag ringt ferten och meddelat resultat som blev negativt.

    Nu får vi vänta på att denna mensen ska komma igång och sen vänta ytterligare tills nästa mens då vi startar nästa behandling och försök nr.2

    Det känns som en evighet dit:O men då får vi försöka för egen maskin denna cykel då:D

    Bara för skojs skull liksom:)

    Hoppas ni andra mår bra!:)

  • Amandalinnea
    Drömmenimittliv skrev 2015-03-31 12:29:13 följande:

    Hej alla:)

    Har idag ringt ferten och meddelat resultat som blev negativt.

    Nu får vi vänta på att denna mensen ska komma igång och sen vänta ytterligare tills nästa mens då vi startar nästa behandling och försök nr.2

    Det känns som en evighet dit:O men då får vi försöka för egen maskin denna cykel då:D

    Bara för skojs skull liksom:)

    Hoppas ni andra mår bra!:)


    Då fick ni precis samma direktiv som oss. Vet precis hur det känns, verkligen som en evighet! Men tiden går som tur är ganska fort :) jag ska börja med ägglossningstester igen på fredag och förhoppningsvis slipper jag alla dessa mellanblödningar som kon sist (inget utslag på testen då). Håller tummarna för att ni lyckas på egen hand :) kram!
  • Drömmenimittliv

    Skönt ändå är väl att det är vår och som du säger amandalinnea så går ju tiden trots allt ganska fort!

    Åh tack för ditt svar och stöd det värmer verkligen!

    Hoppas du får utslag på ägglossningstesten snart efter att du börjar testa!!

    Det är väl ändå våran tur nu elr??

    Kram!!

  • Söndag

    Vi fick ju totalfrysa efter överstimulering i februari... Hoppa över en cykel och de känns som tiden går sååå sakta.... Två månaders väntan är lång tid, skulle Dessutom göra fet ostimulerat men de sa vi ifrån till tänk om vi inte får ägglossning alls den kommande månaden, eller på fel dag...

  • Amandalinnea
    Drömmenimittliv skrev 2015-04-01 00:02:55 följande:

    Skönt ändå är väl att det är vår och som du säger amandalinnea så går ju tiden trots allt ganska fort!

    Åh tack för ditt svar och stöd det värmer verkligen!

    Hoppas du får utslag på ägglossningstesten snart efter att du börjar testa!!

    Det är väl ändå våran tur nu elr??

    Kram!!


    Ja precis, våren och solen gör det lite lättare, även om man tänker på det hela tiden. Tänk att alla i ens omgivning blir gravida men inte än själv, gravidmagar överallt ;)

    Ja nu är det verkligen vår tur! Kram!
Svar på tråden IVF Örebro 2015