• HelloWorld

    Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???

    JA som min rubrik lyder, så blir jag så förbannat rädd varje gång ett plan kraschar. Först var det de malaysiska men jag flög ändå sen var det AirAsia och då låg jag och hade dödsångest i två månader till jag skulle åka. Väl på flyget pratade jag med piloter osv (Var förresten lufthansa) och de lugnade väl mig till en viss del. När jag iaf återvände hem så var jag så lugn och tänkte inget mer på rädsla, bokade en biljett igen i sommar utan att ens tänka på flygresan. Nu kraschade Germanwings i förrgår och nu sitter jag här och skakar igen...va fan ska man göra... :((( vill inte vara rädd!! Och jag VET att det är ovanligt men det hjälper mig inte i denna stund. Tips?

  • Svar på tråden Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???
  • ölburk2
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 12:58:30 följande:
    Nej, inte spekulationer. De berättar vad de hört från filerna. "Det känns inte som om andrepiloten drabbats av panik eller nåt, eftersom hans andning är normal hela tiden". Han svarar heller inte på anrop.
    Och om du lyssnar så är det inte spekulationer på så sätt att de gissar. De redovisar vad de funnit och hur de tolkar det. Ingen kommer nånsin med 100% säkerhet få veta vad som hänt egentligen, eftersom alla är döda.
    Hittar man den tekniska färdskrivaren å det går att plocka ut info från, då vet man vad som hänt.
    Den registrerar allt som görs å allt som händer, manuellt som automatiskt. Förutsatt att alla möjligheter som ges är igång, vilket inte alltid är fallet., det går märkligt nog att välja vad som ska registreras.

    Men nu pratar vi Lufthansa som moderbolag, så jag tar för givet att alla möjligheter till övervakning har aktiverats. 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 13:06:33 följande:
    Andrepiloten heter Andreas Loubitz (efternamnet är jag lite osäker på). Vet inte om det var ett misstag att de lade ut namnet för det försvann snabbt som fan från skärmen. Eller så var det fel namn.
    Det har inte försvunnit, det namnet nämns lite överallt på Nätet.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Birgitta02
    ölburk2 skrev 2015-03-26 13:08:13 följande:
    Hittar man den tekniska färdskrivaren å det går att plocka ut info från, då vet man vad som hänt.
    Den registrerar allt som görs å allt som händer, manuellt som automatiskt. Förutsatt att alla möjligheter som ges är igång, vilket inte alltid är fallet., det går märkligt nog att välja vad som ska registreras.

    Men nu pratar vi Lufthansa som moderbolag, så jag tar för givet att alla möjligheter till övervakning har aktiverats. 
    Ja, vi får be böner att de hittar den andra lådan. Men vad man kan höra i den hittade  lådan är bara det otroligt skrämmande.
  • Birgitta02
    ölburk2 skrev 2015-03-26 13:11:29 följande:
    Det har inte försvunnit, det namnet nämns lite överallt på Nätet.
    Ah... ok.
  • ölburk2
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 13:11:45 följande:
    Ja, vi får be böner att de hittar den andra lådan. Men vad man kan höra i den hittade  lådan är bara det otroligt skrämmande.
    Det påminner väldigt mycket om vad som hände med det malaysiska försvunna planet, total tysnad..
    ------------------------------------------

    Här finns ett perfekt upplägg för konstirationsteorier, det är ju bra precis på året som det planet försvann.., kommer folk att våga flyga nästa mars månad., creepy.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Birgitta02
    ölburk2 skrev 2015-03-26 13:32:00 följande:
    Det påminner väldigt mycket om vad som hände med det malaysiska försvunna planet, total tysnad..
    ------------------------------------------

    Här finns ett perfekt upplägg för konstirationsteorier, det är ju bra precis på året som det planet försvann.., kommer folk att våga flyga nästa mars månad., creepy.
    Nja - det planet har ju inte hittats överhuvudtaget. Inga svarta lådor heller. Vad man vet nu är att Lubitz själv manipulerat spakarna och störtat planet. VARFÖR vet man dock inte. Men man säger att planet gick på autopilot tills Lubitz blev lämnad ensam och därefter har han manuellt styrt planet mot en krasch.
  • ölburk2
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 13:34:34 följande:
    Nja - det planet har ju inte hittats överhuvudtaget. Inga svarta lådor heller. Vad man vet nu är att Lubitz själv manipulerat spakarna och störtat planet. VARFÖR vet man dock inte. Men man säger att planet gick på autopilot tills Lubitz blev lämnad ensam och därefter har han manuellt styrt planet mot en krasch.
    Så då har du missat att den teori man idag tror mest på, är att piloterna drabbats av "hjärnsläpp" å avsiktligt kraschat planet?
    Varför dom tror det, vet jag inte, men dom lär väl bygga den teorin på nåt iaf.

    Nu är man inne på samma sak, så nog påminner det väldigt mycket om varandra.
     
    Å givetvis kommer det att spekuleras hejvilt, om vad som kan få en människa att fatta ett sån´t beslut.
    Med den malaysiska besättningen har man gått bet, så det ska bli intressant å se vad man kommer fram till nu.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Birgitta02
    ölburk2 skrev 2015-03-26 13:47:08 följande:
    Så då har du missat att den teori man idag tror mest på, är att piloterna drabbats av "hjärnsläpp" å avsiktligt kraschat planet?
    Varför dom tror det, vet jag inte, men dom lär väl bygga den teorin på nåt iaf.

    Nu är man inne på samma sak, så nog påminner det väldigt mycket om varandra.
     
    Å givetvis kommer det att spekuleras hejvilt, om vad som kan få en människa att fatta ett sån´t beslut.
    Med den malaysiska besättningen har man gått bet, så det ska bli intressant å se vad man kommer fram till nu.
    Menar du det malaysiska planet, när du pratat hjärnsläpp?

    Man vet ju inte vad som fått Lubitz att medvetet störta planet. Men man säger att eftersom han plockade ur autofunktionen manuellt när han blev ensam  och själv sänkte planet så är det ett medvetet val. Sen om han fick hjärnsläpp (vilket jag inte hört något om) eller nåt annat (utökat självmord) ... ja, det lär väl vi förhoppningsvis få veta.
  • HelloWorld
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 13:06:33 följande:
    Andrepiloten heter Andreas Loubitz (efternamnet är jag lite osäker på). Vet inte om det var ett misstag att de lade ut namnet för det försvann snabbt som fan från skärmen. Eller så var det fel namn.
    Då var det inte han iaf, som jag flög med...  Det är skönt att veta att det inte var nåt fel på planet iaf, men den mänskliga faktorn...... fy 17....man vet ju inte vem det är som sitter där bakom ratten och styr en....man ska nog vara mer rädd för människor än flygplan ändå
Svar på tråden Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???