• Anonym (K)

    Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*

    Hej!
    Jag har länge undrat över vilken kroppsform jag har. Jag är ju rätt rak men själv ser jag ju lätt min midja och att jag är liiiiite bredare nedtill än vid bröstkorgen (mina bröst är förövrigt små). Mina axlar är bredare än mina höfter, men inte jättemycket, ni kan se själva på bilderna nedan. 

    Så vad tror/tycker ni?
    Rektangel?
    Päron?
    ...eller nåt annat? Finns så många olika benämningar och jag håller inte koll på alla :)

    Tack på förhand!


  • Svar på tråden Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*
  • Anonym (Anna)

    Har du lust att berätta mer? Jag har nämligen aldrig hört asexuell innan. Är det bara att du inte känner sexuell dragningskraft?

  • Anonym (Anna)

    Alltså du behöver inte.. Var bara intresserad av vad det innebär..

  • Anonym (tycker)
    Anonym (K) skrev 2015-04-01 17:09:48 följande:

    Oj, precis när jag svarade, tack för svaren :) (även "avtändande", då jag är asexuell känns det bättre än om någon skulle "tända" på mig)

    Och den där bilen var ju kul! Nu vet jag inte om någon del av mig är tillräckligt mycket bredare än en annan för att jag ska svara "Yes" på första..men kul ändå :)


    Synd på en så snygg tjej. Då går du miste om mycket här i livet. Du gillar inte tjejer heller? Nåja, det visar sig väl med tiden.
  • Anonym (K)
    Anonym (Anna) skrev 2015-04-01 18:28:40 följande:
    Har du lust att berätta mer? Jag har nämligen aldrig hört asexuell innan. Är det bara att du inte känner sexuell dragningskraft?
    Det är som en sexuell läggning, eller brist på sexuell läggning (hur man nu vill se det). Heterosexuella känner sexuell attraktion gentemot det motsatta könet, homosexuella mot samma kön och asexuella känner inte sexuell attraktion mot något kön.

    Det är lite svårt att förklara något som man inte känner, så jag vet inte vad jag ska säga så att andra förstår :) För mig innebär det väl först och främst att jag inte är intresserad av att ingå i sexuella relationer.
    Anonym (påsk) skrev 2015-04-01 18:25:08 följande:

     


    Du har en rak kroppsform.
    Tack för ditt svar :) 
  • Anonym (K)
    Anonym (tycker) skrev 2015-04-01 18:58:47 följande:
    Synd på en så snygg tjej. Då går du miste om mycket här i livet. Du gillar inte tjejer heller? Nåja, det visar sig väl med tiden. smile1.gif
    Haha, nej, känner inget för tjejer heller :P

    Men tack för alla svar! Känns som att ni är rätt så enade, pojkaktig/rak/spolformad är ju i princip samma sak, så det har hjälpt! :)
  • Anonym (Anna)

    Får jag fråga... Varför är det viktigt för dig med din kroppsform? Är det för att du gärna vill vara säker på att inte män blir attraherade? Kan asexualitet "gå över" med tiden?

  • Anonym (K)
    Anonym (Anna) skrev 2015-04-01 19:29:59 följande:
    Får jag fråga... Varför är det viktigt för dig med din kroppsform? Är det för att du gärna vill vara säker på att inte män blir attraherade? Kan asexualitet "gå över" med tiden?
    Jag vill bara kunna klä mig bättre, finns ju rätt så många tips på hur man ska klä sig bäst efter sin kroppsform, har ingenting med attraktion att göra. Jag har klätt mig som en tonåring lite för länge...

    Asexualitet är ju en läggning, kan en heterosexuell person bli homosexuell? Nja. Då brukar man nog utgå ifrån att man var lite bisexuell från början, men det finns ju de som har en "fluid" sexualitet (som alltså skiftar/förändras), men det är nog oftare så att man kanske inte var asexuell från början om man känner sexuell attraktion till sist, utan kanske demisexuell (bara känner sexuell attraktion efter att ha format en djup känslomässig relation, och då känner det mot den personen) eller "grey" (som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara). Demi och grey är väl någon väg mellan asexualitet och sexualitet.

    Allt sånt här finns beskrivet ganska bra på engelska sidor, mindre bra på svenska sidor. Jag känner att jag inte är världsbäst på att förklara :P
  • Anonym (K)
    Rockabillymom skrev 2015-04-01 19:54:06 följande:
    Jag tycker att du är en Skittle enligt diagrammet :)
    Tack för ditt svar :) Mina axlar är dock bredare än mina höfter/lår, så jag är osäker (har dock tänkt på skittle också för jag vet inte om axlarna räknas) :P
  • Anonym (Anna)

    Tack för dina svar:) jag har lärt mig nåt nytt :)

Svar på tråden Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*