• Gweny

    FET/IVF 2015 Maj

    Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

    Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

  • Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Kaariin

    Gweny - jag håller med dig. Det är så sjukt frustrerande! Vill börja direkt... Är det redan bestämt att du ska göra stimulerat FET? Lycka till! :)

  • Kaariin
    Gweny skrev 2015-04-06 16:12:56 följande:

    Får du ett barn nu av FET får du sen inget mer utan måste då betala själv. Men har ni embryon kvar i frysen kan ni få använda dem till nytt FET. Kostar väl ca 12 000 kr sa dem på SU.


    Som jag trodde... Tack för ditt svar :)

    Men tror du jag kan välja att göra försök nr 3 i maj istället för FET? Och spara det enda embryot i frysen?
  • Gweny
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:16:26 följande:

    Som jag trodde... Tack för ditt svar :)

    Men tror du jag kan välja att göra försök nr 3 i maj istället för FET? Och spara det enda embryot i frysen?


    Ingen aning. gör du långa protokollet? Frågan är om man isåfall skulle hinna det innan sommaruppehållet...

    Inte helt klart med stimulerat för mig, men blir nog det då jag har så få egna äl och oregelbundna cykler.
  • Kaariin
    Gweny skrev 2015-04-06 16:22:07 följande:

    Ingen aning. gör du långa protokollet? Frågan är om man isåfall skulle hinna det innan sommaruppehållet...

    Inte helt klart med stimulerat för mig, men blir nog det då jag har så få egna äl och oregelbundna cykler.


    Ja, långa har gett bäst resultat. Jag ska prata med dem imorgon, så får jag svar. Men jag tror du har rätt. Kommer inte hinna.

    Är det ditt första FET? Hoppas det resulterar i en liten bebis :)

    Bergamott83 - jag har egentligen samma fråga som du. Jag fick inte heller så många ägg. Plockade 11, nio var mogna varav sju befruktades via ICSI och två klarade sig. Ett till mig och ett till frysen. Gjorde du långa eller korta protokollet?
  • Liil
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:16:26 följande:
    Som jag trodde... Tack för ditt svar :)

    Men tror du jag kan välja att göra försök nr 3 i maj istället för FET? Och spara det enda embryot i frysen?
    Går du privat eller via landstinget? Via landstinget är jag rätt säker på att du måste använda det du har i frysen först.
  • PD1984

    Hänger oxå på här! Har planerat ÄP v 22. Känns som en hel evighet tills dess men man får tänka positivt :)

    Hoppas maj är VÅRAN månad så vi får många fina plus :)

  • Liil
    PD1984 skrev 2015-04-06 18:34:47 följande:

    Hänger oxå på här! Har planerat ÄP v 22. Känns som en hel evighet tills dess men man får tänka positivt :)

    Hoppas maj är VÅRAN månad så vi får många fina plus :)


    Ja maj är månaden som ska massa plus! Glad
  • Gweny

    Ja vi får verkligen hoppas på det!

    Konstigt att tänka att vårt blivande barn kanske ligger i en frys i Göteborg just nu och väntar...

  • Kaariin
    Liil skrev 2015-04-06 18:16:33 följande:

    Går du privat eller via landstinget? Via landstinget är jag rätt säker på att du måste använda det du har i frysen först.


    Landstinget... Ok, det kan säkert vara så. Får veta imorgon.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj