• Anonym (jobbig situation för mig)

    Min sambo väljer att fortsätta att umgås med min familj trots att jag själv har valt att bryta helt med min familj!

    Jag valde för ett tag sen att bryta helt med min familj.

    Det som är att min sambo fortsätter trots det att umgås med dom som ingenting har hänt.

    Han ska t.ex nästa helg resa bort med dom.

    Jag behöver råd angående hur jag undviker att min familj fortsätter att ta kontakt med mig.

  • Svar på tråden Min sambo väljer att fortsätta att umgås med min familj trots att jag själv har valt att bryta helt med min familj!
  • Anonym (jobbig situation för mig)
    Anonym (B) skrev 2015-04-27 00:53:26 följande:

    Är han tänd på någon i din familj? ( som inte är du )

    Eller bara korkad?


    Jag tror det handlar om att han värdesätter min familj högre än mig.
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-27 00:55:17 följande:
    Jag tror det handlar om att han värdesätter min familj högre än mig.
    Är det verkligen någon att bygga ett liv med?
  • Anonym (B)
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-27 00:55:17 följande:

    Jag tror det handlar om att han värdesätter min familj högre än mig.


    Han kan väl vara ihop med din familj då och du kan hitta någon som värdesätter dig högre.
  • Fiona M
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-27 00:47:31 följande:
    Som jag har förstått det gör han det.
    ja, då är det ju ofattbart hur han vill umgås med dem.
  • Anonym (jobbig situation för mig)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-27 01:01:38 följande:

    Är det verkligen någon att bygga ett liv med?


    Ja du,jag ställer mig nu den frågan.
  • Eivie
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-27 00:38:33 följande:
    Ja,jag pratade med honom igår om det och fick då som svar att han har rätt att träffa min familj,att det var länge sen han träffade dom,

    Han ska vara hos dom tidigt på fredag morron för att sedan resa med dom till Gkås
    Rätt att träffa dem? Haha förklaringen är helt vansinnig. Klart han har rätt men har han noll förmåga att förstå hur du kan tänkas se på saken... Du behöver nog bokstavera det för honom om det ska gå in, om du känner att det är värt besväret.
  • Anonym (Caroline)

    Jag vill inte umgås med min svärmor. Hon har gjort oförglömliga saker mot mig, min man och våra barn. Min man och barnen får umgås med henne hur mycket de vill men frågar hon något om mig får hon snällt fråga mig själv. På detta vis får hon inte reda på något om mig längre. Hon kan försöka mjölka ungarna på information men då säger de att hon får fråga själv. Då slutar hon.

    Hon får umgås hur mycket hon vill med dom men hon ska inte veta något om mig. Inte så besatt hon är av mig iaf.

  • Anonym (jobbig situation för mig)

    Varför åker han med min familj?

    Han vet ju att jag mår dåligt.

  • Dajo

    Men lägg ner... bara för att du har valt att bryta med dessa personer så innebär det väl inte att alla andra också måste göra det? Varför inte unna din sambo en trevlig dag med dem om han nu kommer bättre överens med dem än vad du gör?

  • Anonym (jobbig situation för mig)
    Dajo skrev 2015-04-28 23:13:09 följande:

    Men lägg ner... bara för att du har valt att bryta med dessa personer så innebär det väl inte att alla andra också måste göra det? Varför inte unna din sambo en trevlig dag med dem om han nu kommer bättre överens med dem än vad du gör?


    Nej,men han bör väl respektera att jag har klippt för alltid med dom och att jag inte behöver komma på tal alls under deras resa?
  • Anonym (Maja)
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-28 23:15:09 följande:
    Nej,men han bör väl respektera att jag har klippt för alltid med dom och att jag inte behöver komma på tal alls under deras resa?
    Varför tror du att de ska prata om dig?
  • Anonym (jobbig situation för mig)
    Anonym (Maja) skrev 2015-04-28 23:22:40 följande:
    Varför tror du att de ska prata om dig?
    Jag kan tänka mig att min familj har svårt att ta att jag aldrig kommer att träffa dom mer.

    Min bror försökte nu senast idag att få tag på mig men jag besvarade aldrig det.


  • Anonym (Xit)
    Anonym (jobbig situation för mig) skrev 2015-04-26 17:55:36 följande:

    Jag valde för ett tag sen att bryta helt med min familj.

    Det som är att min sambo fortsätter trots det att umgås med dom som ingenting har hänt.

    Han ska t.ex nästa helg resa bort med dom.

    Jag behöver råd angående hur jag undviker att min familj fortsätter att ta kontakt med mig.


    Varför har du brutit med dom då?
  • Anonym (Qwe)

    Bara för att man lever tillsammans måste man då göra allt som en partner vill? Nej! Ni är två olika personer och båda har rätt att bestämma över sitt liv.

    Nej, din sambo kan inte tvinga dig att umgås med din familj!

    Nej, du kan inte hindra din sambo att umgås med dem han vill.

  • Anonym (M)

    Vi vet ju inte varför TS brutit med sin familj. Anledning kan vara en petitess och sambon anser att TS har fel och vill inte stödja henne i detta. Typ, TS bror tog sista kakan på senaste släktträffen trots att TS ville ha den. Det kanske är sambon som är den förståndiga här. TS är väldigt knapphändig med informationen så vi vet ju ingenting.

  • AnnaZL

    Ja, det finns väl två anledningar:

    1) Han är väldigt självisk och bryr sig inte om dig, kan inte ställa upp när du behöver det.
    2) Han håller inte med om att du har en tillräcklig anledning att bryta med familjen och vill därför hålla kontakten. (se 1)

    Men egentligen är ju frågan, som andra har ställt här, om du, nu när du vet hur han agerar i en sådan situation, verkligen vill fortsätta i förhållandet. Är din familj dålig för dig ser det tyvärrinte bättre ut med din sambo. Det är vanligt att välja partners som fortsätter den dysfunktionella dynamik en är van vid från uppväxten.  Men till skillnad från familjen kan du välja en ny sambo!

    Om du inte vill han kontakt med din familj, svara inte på telefon eller mail, öppna inte dörren om de kommer på besök. Det kan vara en bra idé att först skriva ett mail till dem och förklara att du bryter kontakten, om du inte redan gjort det.
    Sök gärna stöd hos vänner eller samtalsterapi, det är tufft att bryta med sin familj.
    Lycka till!

Svar på tråden Min sambo väljer att fortsätta att umgås med min familj trots att jag själv har valt att bryta helt med min familj!