• somek

    Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16

    Hej!

    Jag har alldeles nyligen plussat och har BF 7 januari enligt appen. Är 30 år och detta är första barnet för både mig och min man. Har ett MF i v 12 bakom mig och hoppas verkligen att det går vägen denna gång! Men kommer vara jättenervös fram till jag passerat v 13 känner jag.

    Har sett att det finns en del andra trådar för BF under vintern men vore kul att ha en för oss som väntar första barnet eftersom det känns som man har lite andra funderingar Låt oss följas åt!

  • Svar på tråden Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16
  • Joni

    Bor i Småland nu men flyttar för jobb, ska bli spännande att bo i storstan!

    Ska verkligen försöka få till ett tidigt VUL, vet dock inte alls hur de ställer sig till det i mitt landsting, får kolla upp det.

    Någon som rekommenderar någon mvc söder om stan som är bra? Känns svårt att veta när man inte bor där än..

  • Emmson

    Grattis till er! Jag bor också i Stockholm och är i vecka 4+1 med första. Väldigt tidigt med andra ord men jag hoppas det ska gå bra. Bf blir 24/1 :)

    Jag är 25 och sambon är 30.

  • Joni
    Emmson skrev 2015-05-19 10:27:13 följande:

    Grattis till er! Jag bor också i Stockholm och är i vecka 4+1 med första. Väldigt tidigt med andra ord men jag hoppas det ska gå bra. Bf blir 24/1 :)

    Jag är 25 och sambon är 30.


    Grattis! Då är vi båda rätt tidigare, är 5+0 idag :)
  • Emmson
    Joni skrev 2015-05-19 10:42:39 följande:
    Grattis! Då är vi båda rätt tidigare, är 5+0 idag :)
    Vad roligt, bara några dagars skillnad :)

    När ska ni till barnmorskan? Eller har ni varit? Jag ringde igår och ska redan i slutet av veckan på hälsosamtal, sedan inskrivning i slutet av juni. 
  • Joni
    Emmson skrev 2015-05-19 11:38:02 följande:
    Vad roligt, bara några dagars skillnad :)

    När ska ni till barnmorskan? Eller har ni varit? Jag ringde igår och ska redan i slutet av veckan på hälsosamtal, sedan inskrivning i slutet av juni. 
    Ska på hälsosamtal i nästa vecka, bokade precis inskrivning till slutet av juni också. Så himla spännande men väldigt nervöst! Hur tänker ni om att berätta för andra?
  • Emmson

    Jättespännande och jättenervöst! :)

    Jag vet inte ännu när vi ska berätta för andra. Jag tror det blir om några veckor till mamma och syster. Helst vill jag bara skrika ut till alla jag träffar att jag är gravid... Kommer bli svårt att hålla det hemligt!

    Vi har inte bestämt när det ska bli officiellt, men jag kan tänka mig runt vecka 13.

    Ni då? :)

  • Joni
    Emmson skrev 2015-05-19 15:29:57 följande:

    Jättespännande och jättenervöst! :)

    Jag vet inte ännu när vi ska berätta för andra. Jag tror det blir om några veckor till mamma och syster. Helst vill jag bara skrika ut till alla jag träffar att jag är gravid... Kommer bli svårt att hålla det hemligt!

    Vi har inte bestämt när det ska bli officiellt, men jag kan tänka mig runt vecka 13.

    Ni då? :)


    Min sambo vill säga det direkt men jag vill nog vänta några veckor i alla fall så det känns lite mer tryggt. Tänker som er att gör det officiellt för andra där efter vecka 12 någon gång :)

    Tänker väl lite att om jag får missfall lir jag inte lyckligare av att ha hållit det hemligt, så närmsta familj och vänner får veta inom några veckor tror jag som sagt :)
  • katinka
    maddegg skrev 2015-05-16 21:00:20 följande:

    Jag är sjukskriven 3v efter att varit inlagd med dropp. Fick inte behålla något alls. Så kan inte påstå att jag mått bra :(


    Oj! Kan inte vara lätt när man blir så dålig. Är du bättre nu då? Man kan väl få en del "tyngre" mediciner utskrivna när det blir så illa.
  • katinka
    somek skrev 2015-05-19 02:20:50 följande:

    Hej! Vilken aktivitet! Jag är som sagt på semester (i USA) så har lite begränsad möjlighet till internet...

    Jag ska till barnmorskan för inskrivning i början av juni (efter semestern...) och hoppas jag får möjlighet till tidigt vul jag med. Efter mitt MF i mars fick jag veta att jag skullefå göra det "nästa gång" så får hoppas att denna bm är lika positiv.

    Jag har BF 7/1 men tror också att det blir en vecka senare... Och får hoppas att den håller sig inne till efter årsskiftet. Är själv född i slutet av dec (men var beräknad i jan) så man vet ju aldrig. Sedan är det inte så farligt att vara yngst heller...

    Maddegg - hoppas du blir bättre! Jag har varit ordentligt illamående senaste dagarna. Det enda som hjälper är att äta (och det kan man ju inte göra hela tiden..) smile4.gif

    Jag bor i Solna och har bott i Sthlm i drygt fyra år. Vet inte om det räknas som nyinflyttad...


    Jag hade ett tidigt missfall i februari och blev gravid innan nästa mens. Eftersom jag ville göra kub va det barnmorskan som tyckte vi skulle göra tidigt ul för att datera graviditeten mer exakt, ägglossning kan ju bli lite förskjuten efter missfall. Så tryck på det, att du inte aaaalls vet när du blivit gravid :)

    Härligt med semester btw, hoppas vädret är bättre än regniga Sthlm
  • katinka

    Jag har berättat om graviditeten för mina föräldrar och några få vänner, gjorde det direkt efter de tidiga ultraljudet. Hade egentligen bestämt att vänta men kände att man liksom skulle bli så ledsen om de gick snett efter att man sett den... Känns som man skulle behöva stödet då. Men på jobbet tänkte ja vänta till vecka 25 eller nått, hehe om det nu går ^^

Svar på tråden Första barnet i Sthlm - BF vinter 15/16