• Anonym (Mick)

    Otroget ex sprider ut lögner om mig

    Jag är en man på 31 år som haft ett förhållande med en tjej i tio år. Vi bodde ihop större delen av tiden. De senaste två åren har hon knappt gett mig någon fysisk närhet alls, varken kramar eller sex. Hon har även plötsligt börjat köpa sexiga underkläder och bete sig konstigt.

    Till slut fick jag reda på att hon hade en affär bakom min rygg. Jag fick reda på det när hon inte var hemma och hon fick veta genom en gemensam vän att jag kände till allt, så hon skickade ett sms och dumpade mig i det. Hon har inte varit hemma sedan dess (två veckor sedan). Däremot har hon spridit ut lögner om att jag ska ha misshandlat henne och hotat henne, vilket absolut INTE stämmer. Jag har aldrig gjort detta.

    Jag känner mig så oerhört sårad och sviken, all tillit är som bortblåst. Jag vet inte vad som är värst, att hon varit otrogen mot mig under en längre tid eller att hon ljuger för alla och säger att jag har hotat och slagit henne. Hon har även sagt till personer som hon inte vill ska prata med mig att de ska hålla dig borta från mig för att jag kommer att skada dem annars.

    I helgen satt jag och packade ner hennes saker i lådor eftersom lägenheten står på mig. Jag har fått höra genom en vän att hon planerar att ta med sig den andra killen hit för att hämta sina saker, men jag vägrar släppa in honom i lägenheten. Är också rädd att hon bara stapplar rakt in eftersom hon har nyckeln...

    Vad råder ni mig att göra?

  • Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig
  • Anonym (Mick)
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 13:59:50 följande:

    Till att börja med, lägenheten står på dig. Byt lås! 

    Ta sedan kontakt med henne och bestäm att senast lördag klockan 15.00 (exmeplvis) ska du ha hämtat dina saker annars åker dem till tippen.

    Visa inte henne att du bryr dig om vad hon säger, även om du gör det. Om era vänner och bekanta tror på hennes lögner så är det deras förlust och då är det inga riktiga vänner du har. Koncentrera dig på dem människor som faktiskt bryr sig om dig.

    Dem som känner dig och som bryr sig om dig lär veta att hon ljuger.

    I annat fall kan du vända dig till närmaste polisstation och anmäla henne för förtal.


    Först och främst, tack för ditt svar!

    Hon har blockerat mitt nummer på mobilen och jag kan inte nå henne, däremot har jag varit i kontakt med hennes mamma som hon matat i en massa lögner om att hon blivit misshandlad av mig och som är rädd för mig därför. Hon har sagt att hon kommer polisanmäla mig om jag skriver till henne igen...?! Det enda jag skrev var att jag vill att hennes dotter ska hämta sina saker utan killen så snart som möjligt.

    Mina vänner och min familj tror givetvis på mig, så du har rätt i det du skriver att de som tror henne inte är några jag behöver i mitt liv ändå.

    Räcker detta för att anmäla någon för förtal, tror du?
  • Anonym (Mick)
    Fool skrev 2015-05-20 15:11:13 följande:

    Kan bara instämma i det andra skrivit.

    1) Lägenheten står på dig, BYT LÅS asap,  annars riskerar du att hon och hennes kille länsar lägenheten. 

    2) Ge henne till ett visst datum och klockslag att hämta sina grejer annars ställer du ut dem på gatan, påpeka att du inte kommer släppa in någon annan i lägenheten än henne. Ha någon kompis där ifall hon dyker upp med sin kille, du vet inte vem han är och vad han går för, bäst att ha backup just in case, var iskall ställ inte till med några scener och gå inte in i några debatter med henne, låt henne hämta sina prylar och dra, sen avslutar du det kapitlet. Även där är en kompis bra att ha tillhands som kan agera buffert så saker inte hettar till och även som vittne på att hon faktisk var där och hämtade sina prylar så hon sen inte kan påstå att du slängde eller behöll allt. Innan hon går fråga om hon är säker på att hon fått med sig allt och låt din kompis bevittna det.

    3) Angående hennes lögner är det tyvärr inte mycket du kan göra åt det, du kan räkna med att förlora några av era "vänner" och att vissa i er bekantskapskrets kommer ändra inställning till dig efter hennes skitsnack. Men se det såhär, de som tror på hennes snack är antingen folk du inte umgås med speciellt mycket och därmed heller ingen större förlust, alternativt att de inte är värda att ha som vänner om de kan tro något sånt om dig. Se det som en storstädning i bekantskapskretsen, de som är kvar är såna som du vet att du kan lita på och är värda att ha som vänner resten kan du vara utan.


    Tack! Jag ska ta tag i låsbytet omedelbart.
  • Geipherz

    Ni har bott tillsammans större delen av era 10 år men hon är ändå inte skriven hos dig?

    Ledsam historia i vilket fall, hoppas det löser sig!

  • Anonym (Kvinnor..)

    Kvinnor i ett nötskal skulle jag vilja säga. Har haft 3 förhållanden där jag blivit lämnad utan förvarning pga att hon hittat en annan bakom min rygg. Det verkar som om kvinnor njuter av att såra och förödmjuka män så mycket som möjligt, så fort relationen går på tomgång eller hon inte är nöjd med någon eller några aspekter.

    Börjar tro att kvinnor är utsända av djävulen själv..

  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Mick) skrev 2015-05-20 15:45:14 följande:
    Först och främst, tack för ditt svar!

    Hon har blockerat mitt nummer på mobilen och jag kan inte nå henne, däremot har jag varit i kontakt med hennes mamma som hon matat i en massa lögner om att hon blivit misshandlad av mig och som är rädd för mig därför. Hon har sagt att hon kommer polisanmäla mig om jag skriver till henne igen...?! Det enda jag skrev var att jag vill att hennes dotter ska hämta sina saker utan killen så snart som möjligt.

    Mina vänner och min familj tror givetvis på mig, så du har rätt i det du skriver att de som tror henne inte är några jag behöver i mitt liv ändå.

    Räcker detta för att anmäla någon för förtal, tror du?
    Med tanke på allt hon gör så tycker jag att du ska ringa 11414 och fråga om dina rättigheter. Hon är alltså inte skriven hos dig så då har du inga skyldigheter, men hon har sina saker hos dig men du kan inte nå henne. I mina ögon är det hennes förlust. 

    Men för att försäkra dig om det hela så ring 11414 och fråga polisen direkt. Ta inte kontakt med hennes mamma eller någon annan över huvud taget även om du har rent mjöl i påsen. Sådana där människor är bara en pain in the ass.
  • Anonym (Mick)
    Anonym (Kvinnor..) skrev 2015-05-20 16:03:54 följande:

    Kvinnor i ett nötskal skulle jag vilja säga. Har haft 3 förhållanden där jag blivit lämnad utan förvarning pga att hon hittat en annan bakom min rygg. Det verkar som om kvinnor njuter av att såra och förödmjuka män så mycket som möjligt, så fort relationen går på tomgång eller hon inte är nöjd med någon eller några aspekter.

    Börjar tro att kvinnor är utsända av djävulen själv..


    Jag har en äldre syster som råkade ut för samma sak fast ännu värre av sitt ex efter lika många år, så det är väl inte bara kvinnor... Förstår dock att man tappar hoppet om man varit med om samma sak flera gånger.
  • Geipherz
    Anonym (Kvinnor..) skrev 2015-05-20 16:03:54 följande:

    Kvinnor i ett nötskal skulle jag vilja säga. Har haft 3 förhållanden där jag blivit lämnad utan förvarning pga att hon hittat en annan bakom min rygg. Det verkar som om kvinnor njuter av att såra och förödmjuka män så mycket som möjligt, så fort relationen går på tomgång eller hon inte är nöjd med någon eller några aspekter.

    Börjar tro att kvinnor är utsända av djävulen själv..


    Mannen våldtar, misshandlar och utnyttjar sexuellt. Så ser fördelningen ut. Om "att hitta en annan bakom ens rygg" är djävulskap, vad är då alla manliga företeelser ovan?
  • Anonym (Mick)
    Geipherz skrev 2015-05-20 15:55:39 följande:

    Ni har bott tillsammans större delen av era 10 år men hon är ändå inte skriven hos dig?

    Ledsam historia i vilket fall, hoppas det löser sig!


    Jag hyr i andra hand och står skriven här, men det har hon aldrig gjort.
  • Anonym (Hejhopp!)

    Jag ringde just till polisen och frågade hur de egentligen ligger till med detta. Svaret jag fick var att trots att hon inte är skriven på adressen, så är det ändå där hon bor och har bott i tio år, varför hennes kille INTE kan slänga ut varken henne eller hennes saker hur som helst. Förmodligen så har hon även köpt en del saker till lägenheten, under dessa tio år.

    Vill han ha ut henne så får han vända sig till kronofogden. Än så länge är detta inte en polisiär fråga - men det kan bli, om killen väljer att byta lås och slänga ut tjejens saker.

Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig