• Anonym (Mick)

    Otroget ex sprider ut lögner om mig

    Jag är en man på 31 år som haft ett förhållande med en tjej i tio år. Vi bodde ihop större delen av tiden. De senaste två åren har hon knappt gett mig någon fysisk närhet alls, varken kramar eller sex. Hon har även plötsligt börjat köpa sexiga underkläder och bete sig konstigt.

    Till slut fick jag reda på att hon hade en affär bakom min rygg. Jag fick reda på det när hon inte var hemma och hon fick veta genom en gemensam vän att jag kände till allt, så hon skickade ett sms och dumpade mig i det. Hon har inte varit hemma sedan dess (två veckor sedan). Däremot har hon spridit ut lögner om att jag ska ha misshandlat henne och hotat henne, vilket absolut INTE stämmer. Jag har aldrig gjort detta.

    Jag känner mig så oerhört sårad och sviken, all tillit är som bortblåst. Jag vet inte vad som är värst, att hon varit otrogen mot mig under en längre tid eller att hon ljuger för alla och säger att jag har hotat och slagit henne. Hon har även sagt till personer som hon inte vill ska prata med mig att de ska hålla dig borta från mig för att jag kommer att skada dem annars.

    I helgen satt jag och packade ner hennes saker i lådor eftersom lägenheten står på mig. Jag har fått höra genom en vän att hon planerar att ta med sig den andra killen hit för att hämta sina saker, men jag vägrar släppa in honom i lägenheten. Är också rädd att hon bara stapplar rakt in eftersom hon har nyckeln...

    Vad råder ni mig att göra?

  • Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig
  • Fool
    Anonym (Hejhopp!) skrev 2015-05-20 16:21:25 följande:

    Jag ringde just till polisen och frågade hur de egentligen ligger till med detta. Svaret jag fick var att trots att hon inte är skriven på adressen, så är det ändå där hon bor och har bott i tio år, varför hennes kille INTE kan slänga ut varken henne eller hennes saker hur som helst. Förmodligen så har hon även köpt en del saker till lägenheten, under dessa tio år.

    Vill han ha ut henne så får han vända sig till kronofogden. Än så länge är detta inte en polisiär fråga - men det kan bli, om killen väljer att byta lås och slänga ut tjejens saker.


    Ok ,fast det måste väl ändå finnas en tidsgräns för hur länge hon kan vara kvar?
    Hon kan väl inte vägra flytta och ha kvar sina grejer där i all evighet?
  • Anonym (Mick)
    Anonym (Hejhopp!) skrev 2015-05-20 16:21:25 följande:

    Jag ringde just till polisen och frågade hur de egentligen ligger till med detta. Svaret jag fick var att trots att hon inte är skriven på adressen, så är det ändå där hon bor och har bott i tio år, varför hennes kille INTE kan slänga ut varken henne eller hennes saker hur som helst. Förmodligen så har hon även köpt en del saker till lägenheten, under dessa tio år.

    Vill han ha ut henne så får han vända sig till kronofogden. Än så länge är detta inte en polisiär fråga - men det kan bli, om killen väljer att byta lås och slänga ut tjejens saker.


    Hon har inte köpt en endaste möbel, allt är mitt. Det enda som är hennes är kläder, smink, parfymer med mera. Samt en byrå hon plockade med sig från föräldrarna. Resten hade jag med mig från min förra lägenhet.

    Väldigt konstigt att jag inte har rättigheter till mer. Måste jag även släppa in främlingar som hon släpar med sig?
  • Anonym (Hejhopp!)
    Fool skrev 2015-05-20 16:24:58 följande:

    Ok ,fast det måste väl ändå finnas en tidsgräns för hur länge hon kan vara kvar?

    Hon kan väl inte vägra flytta och ha kvar sina grejer där i all evighet?


    Det bästa han kan göra är att prata med henne och bestämma ett slutdatum gemensamt med henne. Överskrider hon det gemensamma avtalet så får han kontakta fogden. Men han har enligt lag inte rätt att bara kasta ut henne och hennes tillhörigheter.
  • fr0kenandersson
    Anonym (fy) skrev 2015-05-20 14:00:03 följande:

    Byt lås. Och lägg ut hennes saker. Utanför dörren. Sen kan hon snacka om falskhet. Byt nummer. Låt henne gå och bry dig inte, hon har ju inga bevis. Hon försöker bara rädda sitt eget skinn genom att skylla på dig. Det kommer dom märka med tiden.


  • Anonym (Hejhopp!)
    Anonym (Mick) skrev 2015-05-20 16:27:36 följande:

    Hon har inte köpt en endaste möbel, allt är mitt. Det enda som är hennes är kläder, smink, parfymer med mera. Samt en byrå hon plockade med sig från föräldrarna. Resten hade jag med mig från min förra lägenhet.

    Väldigt konstigt att jag inte har rättigheter till mer. Måste jag även släppa in främlingar som hon släpar med sig?


    Än så länge så är ju din bostad även hennes bostad. Vem hon väljer att ta med sig som flytthjälp kan nog inte du lägga dig i. Däremot så kan du ju säga att du helst ser att hon INTE tar med sig sin nya. Mer än så kan du nog inte göra.

    Men är du rädd att hon ska sno med sig något som inte är ditt, så se till att vara hemma det datum hon kommer för att hämta sina saker. Du kan även underlätta det hela genom att börja packa hennes saker i kartonger. För det tror jag inte är olagligt.
  • Anonym (Hejhopp!)
    Anonym (Hejhopp!) skrev 2015-05-20 16:31:48 följande:

    Än så länge så är ju din bostad även hennes bostad. Vem hon väljer att ta med sig som flytthjälp kan nog inte du lägga dig i. Däremot så kan du ju säga att du helst ser att hon INTE tar med sig sin nya. Mer än så kan du nog inte göra.

    Men är du rädd att hon ska sno med sig något som inte är ditt, så se till att vara hemma det datum hon kommer för att hämta sina saker. Du kan även underlätta det hela genom att börja packa hennes saker i kartonger. För det tror jag inte är olagligt.


    * Sno med sig något som inte är HENNES, skulle det stå.
  • Rumpelstiltskins
    Geipherz skrev 2015-05-20 16:17:03 följande:
    Mannen våldtar, misshandlar och utnyttjar sexuellt. Så ser fördelningen ut. Om "att hitta en annan bakom ens rygg" är djävulskap, vad är då alla manliga företeelser ovan?
    Varför ska alla dessa trådar förvandlas till en kamp om kvinnor eller män är största idioterna? Kan ni inte bara fatta att det finns människor som beter sig som idioter oavsett kön.

    Jävla idioti.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Mick) skrev 2015-05-20 16:27:36 följande:
    Hon har inte köpt en endaste möbel, allt är mitt. Det enda som är hennes är kläder, smink, parfymer med mera. Samt en byrå hon plockade med sig från föräldrarna. Resten hade jag med mig från min förra lägenhet.

    Väldigt konstigt att jag inte har rättigheter till mer. Måste jag även släppa in främlingar som hon släpar med sig?
    Jag föreslår att du själv ringer polisen och inte litar blint på vad någon i tråden skriver till dig. Om polisen säger vad "Hejhopp!" hävdar så fråga hur hon ska kunna bevisa att hon bor där och inte bara har sovit över i din bostad lite då och då. 

    Jag såg att du hyr i andra hand. Då är det nog viktigt att du pratar med den som har förstahandskontraktet innan du byter lös. Jag vet inte men kan tänka mig att så är fallet.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Hejhopp!) skrev 2015-05-20 16:31:48 följande:
    Än så länge så är ju din bostad även hennes bostad. Vem hon väljer att ta med sig som flytthjälp kan nog inte du lägga dig i. Däremot så kan du ju säga att du helst ser att hon INTE tar med sig sin nya. Mer än så kan du nog inte göra.

    Men är du rädd att hon ska sno med sig något som inte är ditt, så se till att vara hemma det datum hon kommer för att hämta sina saker. Du kan även underlätta det hela genom att börja packa hennes saker i kartonger. För det tror jag inte är olagligt.
    Fast va? Han bestämmer vem som kommer in i hans lägenhet så om han inte vill ha in en okänd person i hans lägenhet så är det hans beslut. Du kommer med en massa påståenden hela tiden men har ingen som helst källa på det du säger. 
Svar på tråden Otroget ex sprider ut lögner om mig