• Anonym (polisen?)

    Kan polisen begära gamla mail?

    Jag undrar om Polisen kan begära gamla mail från en utländsk mailleverantör som Microsoft eller Google? Kan man även få fram mail som blivit raderade eller funnits i raderade konton? 
    Jag menar förstås i en fråga som handlar om ett brott. 

  • Svar på tråden Kan polisen begära gamla mail?
  • Kjell2
    Anonym (polisen?) skrev 2015-05-26 15:44:11 följande:

    Gäller det också allt man skrivit på forum och webmail eller bara saker som blivit sparade på hårddisken?


    Kanske . Går inte att svara på allmängilltigt.
  • Anonym (polisen?)
    Kjell2 skrev 2015-05-26 15:46:50 följande:
    Kanske . Går inte att svara på allmängilltigt.
    Vad beror det på? I vilka fall kan man det?
  • Anonym (polisen?)
    Anonym (c) skrev 2015-05-26 15:46:03 följande:

    Skaffa ny dator och byt mail?


    Det hjälper knappast att mailen går att ta fram på ett annat sätt. Fast i mitt fall vill jag att mailen kommer fram och därför undrar om det är möjligt att göra. 
  • Anonym (polisen?)
    Anonym (polisen?) skrev 2015-05-26 15:48:34 följande:
    Det hjälper knappast att mailen går att ta fram på ett annat sätt. Fast i mitt fall vill jag att mailen kommer fram och därför undrar om det är möjligt att göra. 
    "OM mailen går att ta fram" skulle det ju stå
  • Anonym (c)
    Anonym (polisen?) skrev 2015-05-26 15:47:37 följande:
    Vad beror det på? I vilka fall kan man det?
    Hårddisken är ju nyckeln, om inte din mail på andra sätt är bunden till dig som privatperson. 

    Men för att polisen ska vara intresserad av dig krävs ju ganska mycket. Barnporr är väl en sån allvarlig grej, narkotikabrott där du inte döljer dig osv.
  • Anonym (polisen?)
    Anonym (c) skrev 2015-05-26 15:50:20 följande:
    Hårddisken är ju nyckeln, om inte din mail på andra sätt är bunden till dig som privatperson. 

    Men för att polisen ska vara intresserad av dig krävs ju ganska mycket. Barnporr är väl en sån allvarlig grej, narkotikabrott där du inte döljer dig osv.
    Ok, det handlar inte om ett sådant allvarligt brott men ändå ett brott som i vissa fall kan ge fängelse...
  • Anonym (c)
    Anonym (polisen?) skrev 2015-05-26 15:48:34 följande:
    Det hjälper knappast att mailen går att ta fram på ett annat sätt. Fast i mitt fall vill jag att mailen kommer fram och därför undrar om det är möjligt att göra. 
    Har någon utsatt dig eller någon annan för brott?
    Har du inte själv kopior av mailen?

    lättare om du säger situationen (brett, inte detaljerat) såkan man lättare säga hur det antagligen blir.
  • Anonym (Beatless)
    Anonym (c) skrev 2015-05-26 15:33:43 följande:
    De flesta samarbetar med polisen dock.

    Skaffa krypterad mail.
    Eller låt bli att begå brott...
Svar på tråden Kan polisen begära gamla mail?