• Anonym (sex)

    Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?

    Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-29 17:47
    Menar mer, ni män som vill ha sex men vars fruar säger att dem inte vill. Vad beror det på?

  • Svar på tråden Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?
  • Anonym (Blir avtänd)
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 12:25:46 följande:
    Faktorerna du beskriver har inget med sex att göra.
    Min poäng är ju att för mig och troligtvis många andra kvinnor så har de visst med sex att göra. Jag tror knappast att jag är ensam om att vilja känna mig älskad, uppskattad och att min man bryr sig om mig för att jag ska vilja ligga med honom. Jag känner mig oälskad och att min man inte bryr sig när han dumpar grejer han borde sköta på mig och inte bryr sig om saker jag beskrivit för honom som viktiga för mig. 

    Tanken med inlägget var att de män som känner att de får för lite sex kanske ska se om detta gäller även deras fru, att ge dem verktyg att kunna åtgärda problemet om de inte förstår vad det beror på.

    Men visst, om du vill fortsätta att kräva att kvinnans lust ska fungera efter dina regler och på dina villkor, att kvinnans lust finns för att tjäna mannens, ja lycka till då. 
  • dopingkontroll
    Anonym (Blir avtänd) skrev 2015-05-30 12:31:31 följande:
    Min poäng är ju att för mig och troligtvis många andra kvinnor så har de visst med sex att göra. Jag tror knappast att jag är ensam om att vilja känna mig älskad, uppskattad och att min man bryr sig om mig för att jag ska vilja ligga med honom. Jag känner mig oälskad och att min man inte bryr sig när han dumpar grejer han borde sköta på mig och inte bryr sig om saker jag beskrivit för honom som viktiga för mig. 

    Tanken med inlägget var att de män som känner att de får för lite sex kanske ska se om detta gäller även deras fru, att ge dem verktyg att kunna åtgärda problemet om de inte förstår vad det beror på.

    Men visst, om du vill fortsätta att kräva att kvinnans lust ska fungera efter dina regler och på dina villkor, att kvinnans lust finns för att tjäna mannens, ja lycka till då. 
    Det finns många faktorer som är beskrivbara och som går att kalkylera med, tex vilken sorts te man väljer att dricka till frukost. Om det påverkar lusten till att ha sex med sin partner så anser jag att det är lite mer långsökt än det andra lite mer uppenbara exemplet du tog upp.
    Män känner sig på motsvarande sätt oälskade och ouppskattade när deras kvinnor inte vill ligga med dem, vilket oftast påverkar humöret och lusten för dem att bry sig om att göra sådant som kvinnor beskrivit (eller förutsatt) är viktiga för dem. Det kan bli en ond spriral och jag är inte säker på att båda parter är införstådda med detta eller överrens om vad som är hönan och vad som är ägget.


  • Anonym (sex)
    Anonym (Blir avtänd) skrev 2015-05-30 10:47:19 följande:
    Nej, det är du som blandar ihop sexlust med attraktion till min man.

    Om jag känner mig kåt en dag, sen ser att han skitit i att göra något han borde ha gjort eller att han inte är schysst mot mig så är jag fortfarande kåt, jag vill bara inte ha sex med honom.

    Jag kan mycket väl gå och onanera eller använda sexleksaker för att komma om jag är sugen då, fast jag vet att min man gärna haft sex med mig den kvällen. 

    Det är inte som ett "straff", jag bara tappar lusten att vara intim med honom när jag tycker att han inte är schysst mot mig. Det är inte samma sak som att jag tappar sexlusten. 
    Känner igen mig i dig till punkt och pricka. Jag tappar också lusten till min man när jag känner att han inte gör saker som han har lovat. Vi har inte haft sex på ett år just därför. Man kan säga att jag sexstrejkar trots att jag har behov av sex men vägrar att ha det med min man.
  • Anonym (Blir avtänd)
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 14:49:20 följande:
    Det finns många faktorer som är beskrivbara och som går att kalkylera med, tex vilken sorts te man väljer att dricka till frukost. Om det påverkar lusten till att ha sex med sin partner så anser jag att det är lite mer långsökt än det andra lite mer uppenbara exemplet du tog upp.
    Män känner sig på motsvarande sätt oälskade och ouppskattade när deras kvinnor inte vill ligga med dem, vilket oftast påverkar humöret och lusten för dem att bry sig om att göra sådant som kvinnor beskrivit (eller förutsatt) är viktiga för dem. Det kan bli en ond spriral och jag är inte säker på att båda parter är införstådda med detta eller överrens om vad som är hönan och vad som är ägget.
    Visst är det så, vilket jag även pratat med honom om.

    Men ärligt talat tycker jag faktiskt att det är skillnad på att han diskar efter sig själv som han har lovat fast han inte känner för att göra det, och att jag ska ställa upp på sex när jag inte vill för att jag känner mig sviken av honom.

    Jag tycker helt enkelt inte att ställa upp på ovilligt sex är jämförbart med att göra en enkel hushållssyssla fast man inte känner för det. 
  • Anonym (sex)
    Anonym (Blir avtänd) skrev 2015-05-30 15:49:50 följande:
    Visst är det så, vilket jag även pratat med honom om.

    Men ärligt talat tycker jag faktiskt att det är skillnad på att han diskar efter sig själv som han har lovat fast han inte känner för att göra det, och att jag ska ställa upp på sex när jag inte vill för att jag känner mig sviken av honom.

    Jag tycker helt enkelt inte att ställa upp på ovilligt sex är jämförbart med att göra en enkel hushållssyssla fast man inte känner för det. 
    Håller med dig.
  • dopingkontroll
    Anonym (sex) skrev 2015-05-30 15:40:17 följande:
    Känner igen mig i dig till punkt och pricka. Jag tappar också lusten till min man när jag känner att han inte gör saker som han har lovat. Vi har inte haft sex på ett år just därför. Man kan säga att jag sexstrejkar trots att jag har behov av sex men vägrar att ha det med min man.
    Han kanske strejkar på sitt sätt för att du inte vill ha sex med honom?

    Det är lite intressant att kvinnor kräver att män ska göra en massa saker (trots att de kanske inte har lust) och att de får skylla sig själva när deras kvinnor inte vill ligga.

    Det går ju att vända på saken också. Om man tar #32 men byter på betydelsen får man:

    Kvinnor som tror att visad uppskattning är någon slags mänsklig rättighet just för kvinnor, och som tror att de har rätt att "få" det när helst de vill. Att de har rätt att kräva att män ska göra en massa aktiviteter och få män att ställa upp på att göra en massa saker i ett förhållande, och att män har någon slags obligation att "ställa upp" när kvinnan vill på sådant oavsett vad de själva känner vid tillfället. Den inställningen är omotiverande som fan.

    Jag misstänker att många av de män som inte vill visa uppskattning till sina kvinnor har kvinnor med just den inställningen. 
  • Kim Possible
    Anonym (bulten i bo) skrev 2015-05-30 06:56:56 följande:
    Kan vara så.
    Eller så kan dessa kvinnor söka sig till de män som inte gillar sex så mycket. Så kan männen som vill ha mycket sex också söka sig till de kvinnor som gnäller över att deras män aldrig vill.

    Forumet är ju överfullt av en massa såna inlägg. kvinnor som gnäller över att deras män aldrig vill ha sex. 
    Ja visst, men det handlar ju om att människor över lag borde bli lite bättre och mer noggranna i sitt val av partner och inte specifikt om sex. Allt för många verkar välja första bästa bara för att slippa vara ensamma, sen gnäller de för att partnern inte är som de förväntar sig och vill. 
  • Kim Possible
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 09:33:44 följande:
    Förr var det så. Om mannen ville ha sex så skulle kvinnan ställa upp. Det är den främsta anledningen till att samlagsfrekvensen var högre förr än nu när vi har inställningen att kvinnan ska samtycka.
    Nu är det väl inte så längre. Men eftersom sex är ett tickande behov för män (helt oberoende av andra personer) så det leder till frustration om det undertrycks. Och det kan kanske vara svårt att förstå att kvinnan som han inledde relationen med, som en gång i tiden var kåt och glad inte längre har intresse eller behov av sex.
    Du tycker det var bättre förr? Sex är inget tickande behov specifikt för män, det är en mänsklig drift som finns hos båda könen. 
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 11:30:22 följande:
    Du har en ostabil lust till att ha sex med din man. Du är nog inte ensam, men jag tror inta att mäns lust till att ha sex med sina fruar (eller kvinnor genereallt) påverkas så mycket av motsvarande omständigheter.
    Du knullar din fru (eller vem som helst) om du blir kåt, oavsett hur den personen behandlar dig eller hur oattraktiv hon är? Det låter rätt osunt. 
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 15:55:17 följande:
    Han kanske strejkar på sitt sätt för att du inte vill ha sex med honom?

    Det är lite intressant att kvinnor kräver att män ska göra en massa saker (trots att de kanske inte har lust) och att de får skylla sig själva när deras kvinnor inte vill ligga.

    Det går ju att vända på saken också. Om man tar #32 men byter på betydelsen får man:

    Kvinnor som tror att visad uppskattning är någon slags mänsklig rättighet just för kvinnor, och som tror att de har rätt att "få" det när helst de vill. Att de har rätt att kräva att män ska göra en massa aktiviteter och få män att ställa upp på att göra en massa saker i ett förhållande, och att män har någon slags obligation att "ställa upp" när kvinnan vill på sådant oavsett vad de själva känner vid tillfället. Den inställningen är omotiverande som fan.

    Jag misstänker att många av de män som inte vill visa uppskattning till sina kvinnor har kvinnor med just den inställningen. 
    Ja, det är ju fruktansvärt med kvinnor som tycker att män ska ta lite ansvar i hemmet. Usch. De borde tiga och knulla bara, inte komma och bråka om att man ska behöva diska och göra hushållssysslor. Sånt är ju kärringgöra... 

    För den som inte förstod var det sista ironi. 

    Jag förstår alldeles utmärkt om du är en av de män som inte "får" ligga med din fru när och så mycket du vill. Vill du själv förstå, så kan du med fördel ta till dig av det anonym (Blir avtänd) skriver, men jag har inga större förhoppningar om att du kommer följa min uppmaning eller förstå vad hon faktiskt menar. 



  • Anonym (Blir avtänd)
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 15:55:17 följande:
    Han kanske strejkar på sitt sätt för att du inte vill ha sex med honom?

    Det är lite intressant att kvinnor kräver att män ska göra en massa saker (trots att de kanske inte har lust) och att de får skylla sig själva när deras kvinnor inte vill ligga.

    Det går ju att vända på saken också. Om man tar #32 men byter på betydelsen får man:

    Kvinnor som tror att visad uppskattning är någon slags mänsklig rättighet just för kvinnor, och som tror att de har rätt att "få" det när helst de vill. Att de har rätt att kräva att män ska göra en massa aktiviteter och få män att ställa upp på att göra en massa saker i ett förhållande, och att män har någon slags obligation att "ställa upp" när kvinnan vill på sådant oavsett vad de själva känner vid tillfället. Den inställningen är omotiverande som fan.

    Jag misstänker att många av de män som inte vill visa uppskattning till sina kvinnor har kvinnor med just den inställningen. 
    Fast vi har ju sex. Ett vanligt förlopp kan vara att det är hans tur att ta disken efter middagen. Sen vill han ha sex och jag blir också sugen. Frågar hur det blir med disken och han säger att han tar det sen. Sen knullar vi. Sen somnar han, sover till nästa dag och gör inte disken då heller.  

    Tror du jag är sugen på att ligga med honom nästa dag då? Men han fattar inte det sambandet utan är förvånad då han tyckte att jag minsann verkade ha det skönt sist vi hade sex. 

    Nej, att få uppskattning är ingen rättighet, men det är inte att få knulla heller. Om jag inte känner mig uppskattad känner jag inte för att knulla, sen är det ju upp till honom hur han vill hantera den saken. 
  • dopingkontroll
    Kim Possible skrev 2015-05-30 16:06:36 följande:
    Du tycker det var bättre förr? Sex är inget tickande behov specifikt för män, det är en mänsklig drift som finns hos båda könen. 
    dopingkontroll skrev 2015-05-30 11:30:22 följande:
    Du har en ostabil lust till att ha sex med din man. Du är nog inte ensam, men jag tror inta att mäns lust till att ha sex med sina fruar (eller kvinnor genereallt) påverkas så mycket av motsvarande omständigheter.
    Du knullar din fru (eller vem som helst) om du blir kåt, oavsett hur den personen behandlar dig eller hur oattraktiv hon är? Det låter rätt osunt. Ja, det är ju fruktansvärt med kvinnor som tycker att män ska ta lite ansvar i hemmet. Usch. De borde tiga och knulla bara, inte komma och bråka om att man ska behöva diska och göra hushållssysslor. Sånt är ju kärringgöra... 

    För den som inte förstod var det sista ironi. 

    Jag förstår alldeles utmärkt om du är en av de män som inte "får" ligga med din fru när och så mycket du vill. Vill du själv förstå, så kan du med fördel ta till dig av det anonym (Blir avtänd) skriver, men jag har inga större förhoppningar om att du kommer följa min uppmaning eller förstå vad hon faktiskt menar. 



    Du är fel ute. Jag är själv väldigt pedant och blir på motsvarande sätt irriterad på samma sätt som vissa kvinnor i denna tråd blir då deras män inte sköter sig i hemmet. Vansinnigt mycket och till viss del förstår jag dem när de känner sig svikna. Jag skulle dock aldrig neka sex bara för det. Sexet är för mig lika härligt oavsett om hon har grisat ner i köket eller ej. I mitt fall handlar torkan om helt andra orsaker.

    Jag driver naturligtvis lite med er men jag tycker ändå det finns ett visst mått av enögdhet i vad man ska ställa upp på mot sin vilja för att få en relation att fungera.
Svar på tråden Ni män som inte får sex av era fruar, vad beror det på tror ni?