• Anonym (Tjej)

    Varför störs sig andra att jag har silikon?

    Är helt öppen med att jag har lagt in silikon i brösten om någon frågar. Har inte överdrivet stora utan 70E. Men det verkar störa andra, tex om någon på jobbet som vet berättar för någon annan osv, människor som knappt känner mig alltså, vänner och familj bryr sig inte. Men varför störs sig människor(tjejer) som knappt känner mig så otroligt på det? Avundsjuka?

    Ser ni ner på tjejer med silikon, isf varför? Själv kan jag inte bry mig mindre hur någon annan ser ut!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:14
    Läs gärna mina inlägg innan du kommenterar.

  • Svar på tråden Varför störs sig andra att jag har silikon?
  • Anonym (Tjej)
    louloufox skrev 2015-06-01 22:01:19 följande:

    Förstår inte heller varför folk ska blanda sig i. Eget val egen kropp egna pengar...

    Är själv oxå väldigt öppen med det men har faktiskt bara fått positiva reaktioner. Så det är kul.

    Skit i vad folk tycker dom är bara avis och ser dig som ett hot.


    Precis!

    Dock finns det inget hot från min sida, är lyckligt gift :)
  • Madame M
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-01 22:21:27 följande:
    Den största delen varför jag gjorde silikon var för att slippa gå i topp/bh och ändå ha dom där dom sitter, och att jag slipper svettas så otroligt under brösten, kunde alltså lägga in pennor under som stannade kvar, tunga hängbröst hade jag kvar efter barn. Nu är det ett behagligt och snyggt gung i dem utan bh, det räckte för mig.
    Ja, men det stärker ju bara det jag skriver, du gjorde det för att få ett "snyggt gung"...ytligt...ta på dig en bh så slipper du både svett och gå med pennor under tuttarna...
  • Anonym (Tjej)
    fjanten skrev 2015-06-01 22:28:50 följande:

    Hur kommer det sig att du opererade brösten då? Om du var nöjd?


    Fick två barn och det blev obehagligt.
  • Anonym (Tjej)
    fjanten skrev 2015-06-01 22:27:33 följande:

    Men vadå, frågar folk dagligen eller? Känns i din ts som att folk snackar om dig och dina sillisar dagarna i ända...


    Nej Gud nej, men det har kommit på tal och därför skrev jag tråden.
  • fjanten
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-01 22:30:30 följande:

    Fick två barn och det blev obehagligt.


    Hur då obehagligt? Om dom var fasta, fina och satt där dom skulle?
  • Anonym (Tjej)
    Madame M skrev 2015-06-01 22:30:14 följande:

    Ja, men det stärker ju bara det jag skriver, du gjorde det för att få ett "snyggt gung"...ytligt...ta på dig en bh så slipper du både svett och gå med pennor under tuttarna...


    Jag skrev ju att jag hatar att ha topp/bh på mig, nu är dom på plats utan sånt skit. Har nästan alltid bara ett linne som bh. Så naturligt gung utan att dom hänger och svettas.
  • Anonym (Tjej)
    fjanten skrev 2015-06-01 22:34:22 följande:

    Hur då obehagligt? Om dom var fasta, fina och satt där dom skulle?


    Läs min inlägg.
  • Anonym (Mumin)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-01 22:23:54 följande:

    Jag ljuger inte om någon frågar, annars säger jag inget om brösten, har heller inget behov att gå i urringat varje dag.


    Är det många som frågar dig om dina bröst? ???? Har relativt fasta e-kupor och aldrig varit med om det. Kanske beror på att de är naturliga. Brukar ju vara rätt uppenbart när de inte är det.

    Helt ärligt, dina bröst ditt val. Majoriteten bryr sig inte. De som är negativa är det med största sannolikhet för att de är emot att operera sig för att uppnå ett skönhetsideal eller liknande, inte för att de är avundsjuka. Håller du inte med dem så stå för din grej, men anklaga dem inte för att vara avundsjuka. Utgångspunkten i diskussionen blir då bara fel från början. Bara för att man är kritisk betyder det absolut inte att man är avundsjuk och opererar man sig enbart för utseendets skull får man nog appceptera att vissa tycker man är en bimbo
  • fjanten
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-01 22:34:59 följande:

    Läs min inlägg.


    Det är bara det att jag tycker det blir så löjligt när folk med fakebröst ska hävda in i absurdum att de inte gjorde operationen av ytliga skäl.

    Folk får mer än gärna operera tuttarna - jag skiter i vilket - men att sedan påstå att det inte handlade om ytlighet är bara löjligt.

    Säg vad du vill.
  • Anonym (Härreguud)
    Madame M skrev 2015-06-01 22:30:14 följande:

    Ja, men det stärker ju bara det jag skriver, du gjorde det för att få ett "snyggt gung"...ytligt...ta på dig en bh så slipper du både svett och gå med pennor under tuttarna...


    Det är ju jättesvettigt med bh! Och det låter inte som att du vet vad det menas med "pennor under tuttarna"? Varför skulle hon slippa det med en bh?
Svar på tråden Varför störs sig andra att jag har silikon?