• Tvivlare

    Sen abort

    Hej! Någon som gjort sen abort ( OBS egna upplevelser). Hade jag nu varit i en tidig graviditet hade jag gjort abort med hänsyn till tid och ork till mina barn jag redan har. Nu blir det i så fall en sen abort vilket jag inte vet hur det påverkar mig i framtiden. Det är svårt. Jag står mellan att genomgå en graviditet utan glädje eller göra abort.

    Abortmotståndare undviks i denna tråd.

  • Svar på tråden Sen abort
  • Tvivlare

    Har kontakt med kurator. Hade bara hoppats på att någon mer kunde berätta om mammans upplevelse. Hur lång tid tog det innan det startade, hur intensiva värkar, vilken smärtlindring erbjöds, behövdes det skrapning efteråt, om genomgången förlossning innan gör skillnad på förloppet. Detta är inget kuratorn kan berätta om. Ja jag kanske har varit för otydlig från början.

  • mammasofie
    Tvivlare skrev 2015-06-21 10:30:56 följande:

    Har kontakt med kurator. Hade bara hoppats på att någon mer kunde berätta om mammans upplevelse. Hur lång tid tog det innan det startade, hur intensiva värkar, vilken smärtlindring erbjöds, behövdes det skrapning efteråt, om genomgången förlossning innan gör skillnad på förloppet. Detta är inget kuratorn kan berätta om. Ja jag kanske har varit för otydlig från början.


    Det tog några timmar innan det hoppade igång, värkarna var rätt intensiva tyckte jag då, men då hade jag inte fött några barn innan. Fick morfinspruta i låret som smärtlindring. Behövde inte skrapa efter :)
  • Tvivlare
    mammasofie skrev 2015-06-21 10:45:56 följande:

    Det tog några timmar innan det hoppade igång, värkarna var rätt intensiva tyckte jag då, men då hade jag inte fött några barn innan. Fick morfinspruta i låret som smärtlindring. Behövde inte skrapa efter :)


    Vilken vecka var det?
  • Anonym (Sofi)

    Fråga dig själv:är det verkligen omöjligt för mig att föda det här barnet och ta hand om det?Om svaret är nej,vilken hjälp kan jag få så det blir bra?

  • mammasofie
    Abortjevel skrev 2015-06-21 11:00:36 följande:
    Jag önska jag oxo kunde låta så jävla positiv om jag visste jag skulle föda ett barn vars öde var döden och inte ens få en chans och utforska världen!
    vad har du ens i denna tråd att göra om du är emot abort? Ta frågade en fråga och ville ha svar. Du kommer aldrig komma ifrån faktumet att folk faktiskt kommer att genomgå aborter, vill du inte göra en abort så slipp. Men håll dig ifrån trådar som denna för ditt eget bästa
  • Anonym (Sofi)

    Det verkar som du har bestämt dig...

  • Thotis90

    Jag gjorde en sen abort i v.14+1 för 7 år sedan. Jag ångrar beslutet då jag med största sannolikhet inte kan bli gravid igen...


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Sen abort