• Lovisa82

    Väntar barn jan 2016 göteborg

    Hade varit trevligt med en mamma grupp för oss i eller runt göteborg.

    Följa varandra under graviditeten.

    33år väntar 3:e barnet. Gravid i v 12. Familj man å 2 barn, 7 och 9 år.

  • Svar på tråden Väntar barn jan 2016 göteborg
  • Lovisa82

    Jag blödde lite lite rött blod i 2 eller 3 dagar. Men inga klumpar eller så. Hade inte heller ont.

    Har haft missfall mellan mina två söner, då i v 11. Men då blödde jag en klump å större mängd. Och hade ont.

    Ultraljudet kostar 500kr och å så får du med dig en liten bild hem också:) ring å fråga om dem har en ledig tid snarast. Så du slipper oroa dig. Eller så söker du på nätet barnmorskegruppen å bokar tid där. Det gjorde jag. Enkelt å smidigt! Kanske svårt att få tid innan helgen, men om du ringer och förklarar läget så kanske dem kan klämma in dig. Så du slipper va orolig över helgen.

    Det kommer säkert gå bra men känslan du har nu är så jobbig, man kan ju inte tänka på nåt annat direkt.

    Hoppas att du kan få till ett ultraljud innan helgen.

  • Moorii
    Lovisa82 skrev 2015-06-25 22:19:39 följande:

    Jag blödde lite lite rött blod i 2 eller 3 dagar. Men inga klumpar eller så. Hade inte heller ont.

    Har haft missfall mellan mina två söner, då i v 11. Men då blödde jag en klump å större mängd. Och hade ont.

    Ultraljudet kostar 500kr och å så får du med dig en liten bild hem också:) ring å fråga om dem har en ledig tid snarast. Så du slipper oroa dig. Eller så söker du på nätet barnmorskegruppen å bokar tid där. Det gjorde jag. Enkelt å smidigt! Kanske svårt att få tid innan helgen, men om du ringer och förklarar läget så kanske dem kan klämma in dig. Så du slipper va orolig över helgen.

    Det kommer säkert gå bra men känslan du har nu är så jobbig, man kan ju inte tänka på nåt annat direkt.

    Hoppas att du kan få till ett ultraljud innan helgen.


    Aha, nej det verkar ju som att det är först när smärtan kommer som man kan börja bli orolig. Det har inte riktigt blött egentligen, mest flytningar, men det är väl den rosa färgen som skrämmer. Men försöker behålla lugnet!

    Nej, vad tråkigt :/ Det är ju inte roligt när ett missfall kommer så sent.

    Det var ju inte farligt :) Tyvärr blir det ju väldigt bökigt att få en tid snart, då jag jobbar kväll en hel del framöver, och min man jobbar dag, och han skulle aldrig förlåta mig om jag åkte på ultraljud själv.. så jag bad om att få tid för ultraljud den 6/7, så får se om det funkar! Då är det bara 4 dagar kvar till blodprov och ultraljud på mvc, men hon var inte säker på att hon kunde göra ultraljud ens då, eftersom en läkare måste göra det om jag har blött eller så. Hoppas på att jag inte gör det innan dess! Då blir det två ultraljud på en vecka, men det har jag inget emot :) 

    Ja, sjukt jobbigt, men bra att hålla ut. 

    Hur mår du nu då? Vad ser du fram emot mest framöver?
  • Lovisa82

    Jag mår bra, tack:) förutom att jag är så himla trött. Jobbar som säljare och står upp hela dagarna. När jag kommer hem vill jag bara slänga upp benen i soffan å ta det lungt.

    Kl är nu 20.30 Tänkte lägga mig nu:/känner mig så tråkig som inte orkar vara uppe på kvällarna.

    Tycker synd om min man som är uppe själv varje kväll.

    Men det borde bli bättre. Har börjat äta järn nu så det kanske hjälper till att jag blir piggare:)

    Hur känner du är du också jätte trött?

    Jag ser fram emot kub testet nästa vecka:) hoppas allt är som det ska.

    2 ultraljud på en vecka låter ju inte fel:) det känns ju lite mer verkligt då:)

  • Moorii

    Jaha, ja det kan jag förstå är tufft. Samma här. Jobbar i restaurang och sitter ner kanske i 20 minuter totalt varje dag. Igår när jag packade upp varor så gjorde sig yrseln påmind och det svartnade rejält för ögonen vid ett tillfälle :S ska tydligen inte vara farligt, men obehagligt är det! Soffan är väldigt go när man kommer hem ;) Tränar du något?

    Ja, fast jag tror han förstår varför du måste lägga dig tidigt. Min man kliver upp kl 5 så han lägger sig ändå vid nio, vilket är tur :)

    Jaså, var dina järnvärden låga? Jag hade tänkt att jag skulle köpa järntillskott snart, att det skulle hjälpa mot tröttheten, men pratade med bm som sa att jag hade ett väldigt högt järnvärde, 96, så jag behövde visst inte äta nåt tillskott. Hur ska jag nu göra för att bli piggare? :P

    Jag var supertrött första veckan efter jag plussat, men antingen har det lugnat ner sig, eller så har jag vant mig..svårt att säga :P Men vaknar fortfarande flera gånger på natten, går på toa osv, och vaknar alltid tidigt. Lägger jag mig efter 12 så vaknar jag ändå vid 5-6, så det är alltid bäst att lägga sig så tidigt som möjligt. Hur är det med din sömn?

    Förstår det! Så du har tagit blodproven alltså, och ska göra ultraljud och få besked till veckan? 

    Absolut, kan ju inte bli för mkt :) funderar också på att beställa clearblues doppler till i augusti, hade ju varit skönt att kunna höra själv att bebisen lever!

  • Lovisa82

    Tränar, nej tyvärr. Gör du? Hade gärna gjort det men det har inte blivit av. Tänkte att kanske gå på vattengympa för gravida till hösten, om det finns.

    Tack, min sömn är bra:) vaknar max 1 gång per natt och går på toa.

    Jobbigt att du är uppe så ofta på nätterna, eller har du lätt att somna om?

    Jag har svårt att somna om, så jag är nöjd att det inte är fler gånger jag är uppe per natt.

    Glad om det kan hålla sig så ett tag till, minns de andra gångerna då va jag uppe jämt kändes det som.

    Japp, blodproverna är tagna och på onsdag morgon är det kub test/ultraljud, lite nervöst är det:/

    När var det som du skulle göra ditt kub test? Det var väl också ganska så snart?

    Är så sugen på att börja köpa på sig lite baby saker men först får vi se att kub testet ser bra ut och helst vill jag veta vad det blir innan man shoppar loss.

    Har inte sparat nåt från mina barn. Så allt behöver köpas.

    Har du börjat kika runt på barnvagn osv?

    Jag är sugen på en Joolz:)

    Ha en bra söndagkväll:)

  • Moorii

    Jag brukade träna ganska mycket, men hade problem på jobbet och tappade det helt i flera veckors tid, och nu är det svårt att börja om igen. Var och sprang för 2 veckor sen, det är det enda.. men ska försöka ta tag i det igen snart, det ska tydligen vara bra att göra nu, även om det känns som att det borde vara skadligt för barnet..! Vattengympa är nog bra, skönt för leder och så :)

    Vad skönt för dig! Nej, är inte så bra på att somna om, men är det mitt i natten så brukar det gå bra. Vaknar jag sen vid 6 så kan jag inte somna om, hur trött jag än är. Ja, man får vara glad ändå, varken du eller jag verkar ju ha några värstingsymtom just nu iallafall :) 

    Ja, det förstår jag! Men det går nog bra, jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig :) Jag har inte ens lämnat blodprovet än, det ska jag göra 10/7, sen vet jag inte hur lång tid det tar innan det är dags för själva kub-testet, men det är väl senast v 13 eller nåt sånt?

    Åh, jag vet vad du menar :) Vi var in i en leksaksaffär häromdagen för att köpa en present till en annan bebis, och blev verkligen lockad att köpa på mig hälften av bebisgrejerna de hade där ;) men precis som du, så vill jag veta kön först, och att allt ser bra ut förstås. Efter rul i v 18 så borde det vara grönt :) Min man har ju en son sen innan, och en faster i USA som älskar att skämma bort, så vi har lagt undan en hel drös med barnkläder (hyfsat neutrala) som vissa bara är använda någon enstaka gång, så det är ju skönt att ha till att börja med!

    Om det blir en tjej, skulle du köpa klassiskt flickiga saker, eller skulle du hålla dig mer neutralt? 

    Vi har väl inte funderat på något särskilt märke, mer bara överens om att vi vill ha en stabil och bra barnvagn och vi kommer köpa begagnat för att hålla nere kostnaderna lite. Joolz har jag hört talas om bara, är det en vagn du haft tidigare?

    Tack detsamma :)

  • Lovisa82

    Har varit på kubtestet idag, allt såg bra ut???? tack å lov???? så som den lille eller lilla sprattlade. Mysig att se på ett ultraljud så länge. Tog 40 minuter. Min risk att få ett barn med downs s var 1 på 11 052 . Och de övriga två syndromen 1 på 30 000.
    Känns bra att vi gjorde testet????
    Fick med ultraljudsbild oxå????
    Den beräknade förlossningen är nu 5 januari.

Svar på tråden Väntar barn jan 2016 göteborg