• annsansa

    Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?

    Hej.

    Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

    Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

    Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar äl-testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

    Någon som vill följas åt och dela med- och motgångar med mig? Börjar känna mig väldigt ensam i detta med att ha fått så många mf/ma känns aldrig som jag väntar barn då jag blir gravid utan snarare att jag väntar nya mf...

    Då jag har 2 underbara söner så vet jag ju att det kan gå hela vägen men nu efter så många misslyckade graviditeter så känns det som att de två var mer än mirakel.

    Kram på er alla

  • Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?
  • Cowgirl

    Nu har jag varit och köpt Albyl! Som ett litet firande av att mitt "3D-UL" såg bra ut... Det finns inget som tyder på att det inte KAN gå vägen, hoppas hoppas hoppas på plus snart, och att det stannar kvar förstås!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • annsansa
    Susodus skrev 2015-06-30 10:19:13 följande:

    Var på UL nyss (7+5) och nu såg de både foster och hjärta som pickar. Det ligger 4 dagar efter vad de tror, men jag ska tillbaka nästa fredag igen, då kanske man kan se mer. Vilken berg och dalbana. Jag satt och grät i väntrummet innan UL och sedan hjärtljud. Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är friskt och blir ett barn. Jag är glad men vågar inte skrika ut min glädje, för det har svängt så. Samtidigt tänker jag om jag inte hade gjort UL förra onsdagen utan väntat till fredagen förra veckan som var sagt så hade jag kanske sluppit denna vecka av sorg. Håll tummarna!

    Jag kände en fästning på RD 4 och sedan samma känsla ca 4-6 dager efter, men jag skrev inte ner det för jag tänkte att det har ju redan fäst, men det kan kanske ha varit nr två som fäste och att det var nr ett som blödde ut tidigare. Vem vet. Hoppas!


    Åhhhh det var härliga nyheter ? jag håller alla tummar jag har att det kommer gå bra, vilket det så klart ska!!

    Uppdatera gärna hur det går.

    Jag mår mycket bättre och slutade tom blöda inatt var på åb hos dr i måndags och då såg det fint ut. Ingen äl på g då men nu hoppas jag att det sätter igång snart. Ska börja "försöka" i övermorgon. Så bim för mig borde ju bli 29/7 om detta kan räknas som vanlig mens
  • Cowgirl

    Ingen mens emellan för dig då Annsansa? Jag har inte medvetet sett till att få det innan och det har ju inte funkat för mig så nu gjorde jag det. Fast jag "egentligen" inte tror att det är det som avgör... Håller tummarna för att det blir plus 29 juli!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Cowgirl

    Hur går det för er alla? Jag har åkt på en förkylning och hoppas att eventuell feber inte sätter käppar i hjulet för en graviditet... En vecka till beräknad mens, har bestämt mig för att inte ha gravtest hemma innan den är sen så att jag inte frestas att testa för tidigt, otålig som jag är!

    Tycker det har "dragit" lite i livmodertrakten och idag har jag haft lite metallsmak i munnen men vågar inte hoppas på något alls, innan jag ser de två strecken...


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • vhn

    Spännande cowgirl!
    Hör väntas det på bim som är runt nästa helg!

  • Vattenliljan

    Hittade just den här tråden, hur går det för er? Jag har "bara" fått tre missfall, men känns tungt och jobbigt ändå. Har PCOS och ingen egen ägglossning. Första barnet blev till efter drygt två år av hormonbehandlingar, han kom till vid vårt första IVF-försök. Nu när vi försöker få till en tvåa har vi inte råd med IVF men köra andra hormonbehandlingar. Började försöka i augusti -13 så har snart försökt lika länge som vi försökte innan vi blev gravida första gången. Skillnaden är att jag nu hunnit få tre missfall. Ett i v. 9 (men började inte blöda förrän i v. 13) och två kring v. 5-6. I augusti börjar vi med hormonbehandlingar igen, men jag undrar hur länge jag orkar. Att först inte kunna bli gravid på naturlig väg, och att sen när man väl lyckas, mista det. Gång på gång. Skulle inte önska detta på min värsta fiende alltså. Känner med er andra som måste uppleva detta om och om igen. But what doesn't kill you makes you stronger! Right?

  • Cowgirl

    Mensen uteblev (som jag trodde den skulle göra) igår och jag åkte för att köpa test på vårt lokala apotek. Det var dock SEMESTERSTÄNGT, vaddå frustrerande?! Var i stan idag i annat ärende och köpte då test, som var negativt...

    Det kan ju vara för tidigt och bla bla bla, men mest sannolikt är det väl en missed abortion till på gång misstänker jag. Jag ska testa igen på fredag morgon, då är det ju både morgon och tre dagar efter beräknad mens. Jag var ju så säker på att det skulle bli plus så nu känns det mindre kul. Gravid på första chansen, det är ju en viss, men klen, tröst!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • LitenSnigel

    annsansa, med så många missfall antar jag att ni gjort en missfallsutredning?
    Vi har haft 7 missfall pga en balanserad translokation hos min man. Tänkte om det är samma problem för er? 

  • Puffar

    Hej! 
    Hittade tråden och blev väldigt lockad att skriva. Tungan ute

    Jag är 26 år och jag har sedan tidigare en son som är född nov 2012. Han blev till utan några problem alls.

    Jag har nu en ny pojkvän och vi har försökt skaffa barn sedan feb tror jag det är.
    Vi blev gravida på första försöket och fick ett MA vet inte vilken vecka fostret dog i men jag började blöda i v 11. Den upplevelsen som blödningen blev är en utav dom hemskaste upplevelserna för mig. Var på gyn akuten tre gånger på 3 dygn. Hade så ont så jag fick morfin och så svimmade jag på badrums golvet hemma i min pojkväns famn. Hemskt helt enkelt. 

    Efter de blev jag gravid på första försöket igen. Plussade på bim och fick missfall veckan efter. 

    Blev gravid på första försöket igen, plussade aldrig men mensen va sen å jag hade världens illamående i ca två dagar och sedan kom blödningen. 

    Blev gravid igen på första försöket. Plussade och idag började jag blöda igen v6.

    Var på ett läkarbesök idag innan jag började blöda och har fått en remiss till specialmödravården. Känna skönt att få special hjälp. 
    Men är det någon som vet vad man får göra där? Glad

    Oj vilket långt inlägg! Hoppas att det inte gör något. Ville berätta min historia. 

    Mvh

  • SarahJ

    Hoppar in här jag med!

    Fick ett ma i v9 i maj -12 som slutade med att jag blev inlagd och fick cytotec, ett tidigt mf okt -12. Den 23 dec samma år fick jag plus igen och efter en orolig graviditet som jag inte riktigt trodde på så fick jag en underbar dotter augusti -13. Så hon blir två om två veckor. =)

    Vi började försöka med nr 2 i fjol juni och fick plus sista juli. Det slutade dock med ytterligare ett ma i v 9 och cytotec. Plussade igen i februari och igen blev jag inlagd men denna gång blev jag skrapad för dom ville undersöka den lite närmare. Detta i v 10. På återbesöket såg dom nåt på vul som inte sku vara där så i början av juni så blev jag sövd en gång till och opererad. Defyllde livmodern med vatten och gick sedan in med kamera för att titta. Jag hade en polyp som dom plockade bort. Det var rester kvar från moderkakan.

    Jag har nu haft äl i dagarna och "tvingade" hem mannen på lite mys trots att han har arbetsvecka. =)

    Ska även börja med Lugesteron imorgon. De ska jag äta till v9 om det nu tog sig vill säga....

    Det är så fruktansvärt tröstlöst ibland. Har svårt atg hantera andras graviditeter. Det hugger som en kniv i hjärtat...

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Någon med MÅNGA mf/ma bakom sig som vill följas åt mot nya graviditeter och bäbisar?