• vemvet2015

    Gravid? Fler som väntar på att ta test?

    Hej!

    Jag och min sambo vill ha barn, men har egentligen inte planerat att skaffa barn just nu. Vi har inte varit tillsammans mer än ett år och vill gärna ha lite mer tid ihop innan vi får barn.

    Jag misstänker att jag kanske har blivit gravid. Vi hade 6 dagen på dagen för ÄL, eller kanske dagen innan ÄL, med pessar. Märkte flera timmar senare, när jag skulle ta ut pessaret, att det inte satt rätt/flyttat sig.
    Jag har inte varit gravid tidigare, så är inte särskilt insatt.

    ÄL var ca 21 juni, och BIM är den 6 juli. Ca 4-6 dagar efter ÄL började jag må konstigt:
    - molande värk i nedre delen av magen, som mensvärk
    - huvudvärk dagligen
    - tröttare än vanligt, men inte extremt
    - har känt mig sjuk vissa dagar, särskilt på kvällarna. Växlar mellan att vara varm och sedan frysa så det känns som jag har feber. Ibland blir jag alldeles varm i ansiktet
    - har mått lite illa några dagar. Inte farligt mycket, bara en lätt känsla av olust
    - blir hungrig mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen, så att jag behöver gå ut och äta lite knäcke eller nåt
    - har sura uppstötningar
    - inte ömma bröst, men däremot ömma bröstvårtor

    Kan man verkligen känna symtom så tidigt? Eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Nu är jag BIM -6. När kan man tidigast testa sig?

  • Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?
  • Anonym (Tvåan)
    Bärz skrev 2015-07-05 09:56:13 följande:

    Antingen har jag ägglossning nu på bim dagen (eller bim +3) eller så vet jag inte....kanske bör ta ett gravtest..

    För det kan ge utslag på grav och mens eller???

    Beställde graviditetstest igår

    Ojoj lite nervig blev jag nu


    Har hört om såna som fått utslag på äl-stickor när dom varit gravida så köp ett gravtest vettja! :D
  • vemvet2015

    Nytt test idag (testlagret) som har minus. Mådde väldigt illa igår och kräktes på kvällen, gör jag aldrig annars. Men jag vet inte vad jag ska tro. Bim i morgon, får väl se om mensen tänker dyka upp.

  • pannkakan87
    vemvet2015 skrev 2015-07-05 11:49:11 följande:

    Nytt test idag (testlagret) som har minus. Mådde väldigt illa igår och kräktes på kvällen, gör jag aldrig annars. Men jag vet inte vad jag ska tro. Bim i morgon, får väl se om mensen tänker dyka upp.


    Har du testat med nåt annat än testlagrets? Fler som fått minus på det och samtidigt fått plus på andra test har jag sett..
  • pannkakan87
    Bärz skrev 2015-07-05 11:09:50 följande:

    php0PjBsM16029.jpg

    Wehåååå!! Jag är preggo!!


    Ååå grattis!!! Gud så kul:D

    Är det RFSUs testa tidigt?
  • vemvet2015
    pannkakan87 skrev 2015-07-05 12:21:34 följande:
    Har du testat med nåt annat än testlagrets? Fler som fått minus på det och samtidigt fått plus på andra test har jag sett..
    Ok, nej det har jag inte provat. Har bara använt testlagrets. Får väl väl i morgon om det kommer nån mens eller inte. kommer den inte och jag fortfarande får minus så kan jag ju prova nåt annat märke.
  • Bärz
    pannkakan87 skrev 2015-07-05 12:22:14 följande:

    Ååå grattis!!! Gud så kul:D

    Är det RFSUs testa tidigt?


    Yes det enda som finns att köpa runt om där jag bor :)
Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?