• Anonym (TS.)

    Är det ok att min man gör så här?

    Min man och jag har varit gifta i 11 år och har två barn ihop. Vi båda jobbar och gör många saker isär på vart sitt håll. Oftast har jag alltid varit den som velat göra saker ihop men han har prioriterat sina vänner ganska högt på listan och sagt nej till nästan alla förslag.

    Han jobbar mån-fre och är ledig på helgerna. Varje lördag och söndag går han ut med sina vänner på dagen och hittar på olika grejer, allra helst fika på stan elr fiska. Oftast mellan kl 12-17. VARJE helg sedan dagen jag känner honom.

    När det är någon lovdag och vi är lediga, spenderar han den med sina vänner. Nu har vi semester båda två sedan 30 juni i en hel månad. Han har gått ut varje dag med sina vänner. Varje dag! Han är ute och solar, badar, fiskar, reser mm med dom. Jag och barnen ser honom i ca 30 min -1 timma om dagen.

    Igår kom han hem efter en utlandsresa med vännerna och det första han gör när han äntligen kommer hem är att ta en dusch, äta och gå ut och festa med gänget. När jag frågade honom om han menade allvar svarade han "du behöver inte vara så beroende av mig och vilja umgås jämt ". Men jag ser dig ju aldrig! "Sluta tjata" får jag som svar. Det är juför fan äntligen semester och jag har längtat till detta. "Äsch, du har mig hemma hela året om vardagarna"...

    Jag blir så jävla ledsen att jag sprängs i tusen bitar. Jag pratar dagligen med honom om att han ska sluta vara så barnslig och mogna och växa upp. Men det blir aldrig en ändring. Såhär har det varit jämt så länge jag kan minnas. Så länge jag känt honom. Våra barn är inte alls fästa vid honom för han är aldrig hemma. Jag blir så jäkla illamående att jag spyr snart . Vilket jäkla svek! Jäkla dålig ursäkt till en man.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Är det ok att min man gör så här?
  • Anonym (keke)

    Fast om han trots tidigare tillsägelser inte har brytt sig om vad hans fru tycker (eller ens om hon är lycklig) och inte ansett sig behöva spendera tid med fru och barn utan prioriterat polarna (!), så kanske har inte "kan" ändra sig i grunden. Han måste ju vilja spendera tid med dem, inte bara göra det (och samtidigt längta sig bort). Beteenden kan ju ändras, men inte personlighet. Frågan är hur mycket som " sitter fast".

    Mycket knepigt läge.

  • Anonym (TS.)

    Jag behöver tid innan jag bestämmer mig. Om jag känner att det inte är någon ide att ens försöka kommer vi att gå skilda vägar. Då spelar det ingen roll om barnen blir skillsmässobarn. För de blir lyckligare barn om de har lyckliga föräldrar. Det samarbete jag har med honom idag är kontakten om barnen och skjutsandet.

    Mina föräldrar tycker det ena och det andra om honom. Dom tycker att jag borde lämna och gå min egen väg. Medans hans föräldrar hoppades på en ny chans. Hans föräldrar frågade om jag har kvar känslor för honom och ifall pga det överväga att ge det ett nytt försök. Har du inga känslor kvar längre så förstår vi helt och hållet sa de.

  • Anonym (TS.)
    Anonym (keke) skrev 2015-08-17 07:45:15 följande:

    Fast om han trots tidigare tillsägelser inte har brytt sig om vad hans fru tycker (eller ens om hon är lycklig) och inte ansett sig behöva spendera tid med fru och barn utan prioriterat polarna (!), så kanske har inte "kan" ändra sig i grunden. Han måste ju vilja spendera tid med dem, inte bara göra det (och samtidigt längta sig bort). Beteenden kan ju ändras, men inte personlighet. Frågan är hur mycket som " sitter fast".

    Mycket knepigt läge.


    Ja det är ett knepigt läge jag hamnat i. Jag kom nyss tänka på att hade jag inte startat tråden här på FL och sedan konfronterat honom hade jag inte blivit slagen och då hade jag kanske varit kvar i den dåliga sitsen som jag var i varje dag, i mitt sketna äktenskap. Så på något sätt är jag glad att jag hamnat i den här röran. För nu händer saker och ting. Alla har förstått att jag inte tolererar skiten längre. Nu kommer det bara att bli bättre oavsett vad som händer. För jag accepterar inte saker som gör mig ledsen eller illa. Även OM jag en dag återvänder till honom så vet jag att jag inte kommer hamna i ett sådant sketet äktenskap igen. För jag kommer aldrig att tillåta det. Går jag tillbaka så ska det vara till ett mycket bättre såklart.

    Hur som helst, vill jag tänka lite mer på mig själv och barnen de här närmsta veckorna. Jag ska vara lite egoistisk och skämma bort mig själv. Jag ska åka iväg några dagar till ett ställe som ger mig lugn och ro och chans till avkoppling. Kanske kan ha lite skoj också.

    Because im worth it... :)
  • Anonym (My)
    Anonym (TS.) skrev 2015-08-17 09:59:44 följande:
    Ja det är ett knepigt läge jag hamnat i. Jag kom nyss tänka på att hade jag inte startat tråden här på FL och sedan konfronterat honom hade jag inte blivit slagen och då hade jag kanske varit kvar i den dåliga sitsen som jag var i varje dag, i mitt sketna äktenskap. Så på något sätt är jag glad att jag hamnat i den här röran. För nu händer saker och ting. Alla har förstått att jag inte tolererar skiten längre. Nu kommer det bara att bli bättre oavsett vad som händer. För jag accepterar inte saker som gör mig ledsen eller illa. Även OM jag en dag återvänder till honom så vet jag att jag inte kommer hamna i ett sådant sketet äktenskap igen. För jag kommer aldrig att tillåta det. Går jag tillbaka så ska det vara till ett mycket bättre såklart.

    Hur som helst, vill jag tänka lite mer på mig själv och barnen de här närmsta veckorna. Jag ska vara lite egoistisk och skämma bort mig själv. Jag ska åka iväg några dagar till ett ställe som ger mig lugn och ro och chans till avkoppling. Kanske kan ha lite skoj också.
    Because im worth it... :)
  • molly50
    Anonym (TS.) skrev 2015-08-17 09:59:44 följande:
    Ja det är ett knepigt läge jag hamnat i. Jag kom nyss tänka på att hade jag inte startat tråden här på FL och sedan konfronterat honom hade jag inte blivit slagen och då hade jag kanske varit kvar i den dåliga sitsen som jag var i varje dag, i mitt sketna äktenskap. Så på något sätt är jag glad att jag hamnat i den här röran. För nu händer saker och ting. Alla har förstått att jag inte tolererar skiten längre. Nu kommer det bara att bli bättre oavsett vad som händer. För jag accepterar inte saker som gör mig ledsen eller illa. Även OM jag en dag återvänder till honom så vet jag att jag inte kommer hamna i ett sådant sketet äktenskap igen. För jag kommer aldrig att tillåta det. Går jag tillbaka så ska det vara till ett mycket bättre såklart.

    Hur som helst, vill jag tänka lite mer på mig själv och barnen de här närmsta veckorna. Jag ska vara lite egoistisk och skämma bort mig själv. Jag ska åka iväg några dagar till ett ställe som ger mig lugn och ro och chans till avkoppling. Kanske kan ha lite skoj också.

    Because im worth it... :)
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (TS.)

    Ville bara berätta att jag och min man har gjort slut för gott! Han har inte ändrats och kommer aldrig att göra det. Jag klarar mig utmärkt utan honom!

  • MrsBroderTuck
    Anonym (TS.) skrev 2015-08-17 09:59:44 följande:

    Ja det är ett knepigt läge jag hamnat i. Jag kom nyss tänka på att hade jag inte startat tråden här på FL och sedan konfronterat honom hade jag inte blivit slagen och då hade jag kanske varit kvar i den dåliga sitsen som jag var i varje dag, i mitt sketna äktenskap. Så på något sätt är jag glad att jag hamnat i den här röran. För nu händer saker och ting. Alla har förstått att jag inte tolererar skiten längre. Nu kommer det bara att bli bättre oavsett vad som händer. För jag accepterar inte saker som gör mig ledsen eller illa. Även OM jag en dag återvänder till honom så vet jag att jag inte kommer hamna i ett sådant sketet äktenskap igen. För jag kommer aldrig att tillåta det. Går jag tillbaka så ska det vara till ett mycket bättre såklart.

    Hur som helst, vill jag tänka lite mer på mig själv och barnen de här närmsta veckorna. Jag ska vara lite egoistisk och skämma bort mig själv. Jag ska åka iväg några dagar till ett ställe som ger mig lugn och ro och chans till avkoppling. Kanske kan ha lite skoj också.

    Because im worth it... :)


    Åh, vad glad jag blir av att läsa det här, att du inser ditt eget värde och sätter ner foten och står upp för dig själv, sluta aldrig med det! Stor kram till dig, kloka människa <3
  • Anonym (En mamma)

    Vill bara önska dig lycka till! Jag tror att du kommer att klara dig utmärkt:)

  • Poison82

    Vad tråkigt att han inte klarar av att bli en bättre människa men samtidigt skönt att han redan bevisar det så han inte först kämpat för att senare återgå till att bli skitstövel. Önskar dig allt gott!

Svar på tråden Är det ok att min man gör så här?