• Croljus

    Vi som vill ha sommarbarn 2016

    Hej!

    Finns det några som satsar på ett sommarbarn till nästa sommar (2016)?

    Jag har precis slutat med neovletta efter att ha tagit dem i drygt 8 år. Väntar nu på att mensen ska hoppa igång och tänker börja försöka i september.

    Hoppas att det finns någon som vill följas åt :)

    (har aldrig använt mig av familjeliv förut så ha lite överseende med mig ;))

  • Svar på tråden Vi som vill ha sommarbarn 2016
  • LFZ82

    Hur håller ni koll på ägglossning osv? Jag har laddat ner appen Clue- den verkar jättebra!

  • Rosafluffiga

    Jag använder mig utav Natural Cycles ihop med ägglossningstest. Fungerar riktigt bra, ägglossningstest för att kunna se när det är på gång , och med hjälp av NC sen så ser jag om ägget sen släppte. :)

  • Croljus

    Jag bor i Göteborg nu, kommer från Sörmland från början dock ;)

    Testade med ägglossningstest idag och det visade ett svagt streck, så förhoppningsvis kommer kroppen igång redan direkt för mig! :)

    Smart att använda appar, det har jag inte ens tänkt på ;)

  • Croljus
    Mantan skrev 2015-08-06 16:20:51 följande:

    Hej Jag vill också!

    Jag är också 27 och planerar att sluta äta p-piller om ca 3 veckor. Vill bli av med lite annan medicin i kroppen innan jag och min man börjar försöka. Jag har dock knaprat folsyra sedan några veckor tillbaka.

    Detta är första försöket med första barnet för mig (men jag har en fin bonus hemma) så det är lite läskigt, många mardrömmar om kejsarsnitt redan. ;)

    Ni andra som ätit just slutat med p-piller, vad har ni ätit(jag äter cerazette) och hur lång tid tog det innan er ägglossning kom igån?

    Ungefär vart i Svergie bor ni? Jag bor i Stockholms län.


    Har också hunnit tänka en del läskiga tankar redan :o
  • Maalon
    LFZ82 skrev 2015-08-06 16:30:44 följande:

    Hur håller ni koll på ägglossning osv? Jag har laddat ner appen Clue- den verkar jättebra!


    Jag använder ägglossningstest från billiga-tester, säkert inte den mest pålitliga sorten men jag känner av min ägglossning något extremt, så använder testerna mest för att se vilken av dagarna som gav bäst utslag. 

    Har också appen Period tracker bara för att kunna gå tillbaka och kolla gamla cyklar, den kombon funkar för mig :) 
  • LFZ82
    Maalon skrev 2015-08-06 17:43:27 följande:
    Jag använder ägglossningstest från billiga-tester, säkert inte den mest pålitliga sorten men jag känner av min ägglossning något extremt, så använder testerna mest för att se vilken av dagarna som gav bäst utslag. 

    Har också appen Period tracker bara för att kunna gå tillbaka och kolla gamla cyklar, den kombon funkar för mig :) 
    Jag prövade med ägglossningstester från testlagret men jag blev bara stressad och tyckte aldrig att jag fick ett positivt test :(
  • Lotchi

    Hoppar in också! Vi tänker köra igång i september, mitt uppe i flyttkaos nu, skönt att ha det överstökat!

    Vi är 32 och 33, min sambo har en son på 5 år som bor halvtid hos oss. Nu Ääääntligen kanske det är min tur!

  • Croljus
    Lotchi skrev 2015-08-06 19:58:50 följande:

    Hoppar in också! Vi tänker köra igång i september, mitt uppe i flyttkaos nu, skönt att ha det överstökat!

    Vi är 32 och 33, min sambo har en son på 5 år som bor halvtid hos oss. Nu Ääääntligen kanske det är min tur!


    Välkommen!

    Vad skönt att ha flyttat klart och hinna bo in sig innan det kommer en till. Vi väntar nog till en eventuell bebbe blivit nåt år innan vi flyttar vidare till nästa. Mest för att vår lägenhet stiger så jäkla mycket i värde just nu. Men jag kan inte låta bli att känna lite smått obehag vid att flytta med en bebis.. Men men. ;)
  • Maalon
    LFZ82 skrev 2015-08-06 17:51:16 följande:

    Jag prövade med ägglossningstester från testlagret men jag blev bara stressad och tyckte aldrig att jag fick ett positivt test :(


    Kan tänka mig att det blir så om man inte känner av sin äl eller vet när den är, jag skulle nog bli det iallafall.

    Vi prickade in sex runt äl så himla bra den här månaden. Är på äl+10 idag och samma symptom är kvar, ännu mer smärta i brösten ön tidigare, hör betydligt mer ont än vad det brukar göra innan mens. Hoppad kunna hålla ut till bim innan jag testar igen men är osäker på om det går :p
Svar på tråden Vi som vill ha sommarbarn 2016