• Dockan123

    Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten

    Hej mitt namn är Madeleine och jag är 25 år gammal och är ganska nyinflyttad i Riksten. Jag och min sambo väntar vårt första barn nu i oktober och skulle vara roligt att komma i kontakt med andra i närheten som väntar barn. Så kanske vi kan göra roliga saker tillsammans när dom små är här.

    Skriv gärna!

    Kram

  • Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten
  • Dockan123

    Åh vad kul :). Välkommen! Vart i Tullinge bor du? Hur gammal är det äldsta barn? :). Mår du bra? :)


    Kesale skrev 2015-08-25 20:50:56 följande:

    Hoppar in :) är 25 år och gravid med andra barnet som vi väntar i december. Bor också i tullinge :)


  • Kesale

    Tackar :)

    Jag bor nästan i centrum, min äldsta är sju år så det ska bli så roligt med en liten bebis igen :)

    Nu mår jag perfekt, om jag mådde såhär bra hela tiden skulle jag jämnt vilja vara gravid.

    Njuter medans det varar :)

    Hur mår du?


    Dockan123 skrev 2015-08-25 20:57:32 följande:

    Åh vad kul :). Välkommen! Vart i Tullinge bor du? Hur gammal är det äldsta barn? :). Mår du bra? :)


  • Dockan123

    Okej :).. Åh mysigt att få börja om men litet igen :). Vet du vad för kön bebis har?

    Vad skönt att du mår bra :). Så glad för din skull.

    Önska jag också kände som dig! Men känner mig mest less på att vara gravid. :(. Varit sjukskriven sedan den 2/7 och det är verkligen inte kul att gå hemma. :(. Sambon har jobbat hela sommaren så man går mest hemma och väntar på honom haha. Tror inte jag riktigt hade känt såhär om jag hade fått jobba. Men allt för bebis och snart är hon här. Försöker njuta men nä, blir mest ledsen att mina planer ang att jobba så länge som möjligt gick i krasch.


    Kesale skrev 2015-08-25 21:06:52 följande:

    Tackar :)

    Jag bor nästan i centrum, min äldsta är sju år så det ska bli så roligt med en liten bebis igen :)

    Nu mår jag perfekt, om jag mådde såhär bra hela tiden skulle jag jämnt vilja vara gravid.

    Njuter medans det varar :)

    Hur mår du?


  • Matildawaltin

    Det är helt okej att vara besviken och less på sin kropp. :) Jag vill väldigt gärna ha min kropp tillbaka, helst nu på sekunden.

    I slutändan kommer alla krämpor och sjukskrivningar vara värt det, även om det inte känns så nu. :)

    Ja de var lite oroliga så jag blev ordinerad vila och ingen stress. Det fungerade. :) längtar tills jag får känna på riktiga värkar och aktivt delta, nu är jag mest en åskådare tycker jag. Och sååååå trött på alla råd och pekpinnar. :)

    Eller på alla som säger, men har den inte kommit än??? :)

  • Dockan123

    Tur, känns hemskt att känna så men man kan ju inte styra sina känslor. Snart har vi alla våra kroppar tillbaka! Och när bebisarna är här kanske det inte ens känns lika viktigt.

    Det tror jag med :). Men tror man tänker så mycket när man bara går hemma.

    Okej, skönt att bebisen stannade i magen iallafall :). Ååh förstår det, snart är dom nog ett faktum ska du se. Förstår du är less på det. Det är så många som vill komma med råd. Typ la upp en bild för länge sedan på instagram där jag köpt en pyjamas med dragkedja. Och folk tyckte så olika att det var bättre med pyjamas med knappar osv och jag bah kände och? Jag köper det jag vill ;). Bara en sån sak. Alla ska ibland tyckas veta mycket bättre.

    Du bah tyst på er. Jag lovar berätta när den är här!!!!

    Har du allt fixat inför ankomsten? :D


    Matildawaltin skrev 2015-08-26 05:02:44 följande:

    Det är helt okej att vara besviken och less på sin kropp. :) Jag vill väldigt gärna ha min kropp tillbaka, helst nu på sekunden.

    I slutändan kommer alla krämpor och sjukskrivningar vara värt det, även om det inte känns så nu. :)

    Ja de var lite oroliga så jag blev ordinerad vila och ingen stress. Det fungerade. :) längtar tills jag får känna på riktiga värkar och aktivt delta, nu är jag mest en åskådare tycker jag. Och sååååå trött på alla råd och pekpinnar. :)

    Eller på alla som säger, men har den inte kommit än??? :)


  • EDJ
    Dockan123 skrev 2015-08-25 15:25:56 följande:

    Vad kul :). Enligt RUL och andra ultraljud vi gjort väntar vi en flicka :).

    Vad jobbigt :(. Hoppas det går över. Själv är jag sjukskriven tills bf då jag haft högt blodtryck och jobbar inom vården.

    Okej, vad kul.

    Trivs helt ok. Klart jag saknar mina vänner och min familj men försöker leva med det :/.


    Vad kul grattis :)
    Jo det får vi hoppas har väldigt svårt att gå, sitta osv men jag hade sämre förutsättningar ifrån början då jag opererade min rygg.

    oj, det låter inget vidare hoppas att det bra snart.  Förstår det, jag är ifrån Stockholm men flyttade till Södertälje när jag gifte mig och har inte längre samma umgänges krets pga att vi lever så olika liv.

    har ni mått bra annars under graviditeten?
  • EDJ
    Kesale skrev 2015-08-25 20:50:56 följande:

    Hoppar in :) är 25 år och gravid med andra barnet som vi väntar i december. Bor också i tullinge :)


    Grattis, vad kul med en julbebis :) 
  • Dockan123

    Håller tummarna :). Jaha okej :/. Varför har du opererat ryggen? :(.

    Jag mår bra och har inte känt av blodtrycket alls. Så är mest rastlös haha.

    Okej :). När var det du gifte dig?

    Okej, vad tråkigt. Eller känns det bra? :)

    Första veckorna mådde jag så illa :/. Däremot kräktes jag aldrig. Men hade hellre kräkts och sedan mått lite bättre ön att gå runt och må dåligt. Men det gick över och fram tills senaste veckorna har jag ändå mått bra. Men nu tar bebis så stor plats i magen att man knappt kan äta något utan att må illa då det inte ryms någon mat typ i magen :/. Och äter man för mycket då kommer det upp.

    Dudå? :)


    EDJ skrev 2015-08-26 07:46:20 följande:

    Vad kul grattis :)

    Jo det får vi hoppas har väldigt svårt att gå, sitta osv men jag hade sämre förutsättningar ifrån början då jag opererade min rygg.

    oj, det låter inget vidare hoppas att det bra snart.  Förstår det, jag är ifrån Stockholm men flyttade till Södertälje när jag gifte mig och har inte längre samma umgänges krets pga att vi lever så olika liv.

    har ni mått bra annars under graviditeten?


  • AM8

    Hoppar in här med! Jag och min sambo bor i Tullinge och ska ha vårt första barn i januari :) vi planerar även flytt till villa om allt går som det ska och ett litet litet bröllop till jul. Så det är mycket på schemat!

  • Kesale
    Dockan123 skrev 2015-08-25 21:15:49 följande:

    Okej :).. Åh mysigt att få börja om men litet igen :). Vet du vad för kön bebis har?

    Vad skönt att du mår bra :). Så glad för din skull.

    Önska jag också kände som dig! Men känner mig mest less på att vara gravid. :(. Varit sjukskriven sedan den 2/7 och det är verkligen inte kul att gå hemma. :(. Sambon har jobbat hela sommaren så man går mest hemma och väntar på honom haha. Tror inte jag riktigt hade känt såhär om jag hade fått jobba. Men allt för bebis och snart är hon här. Försöker njuta men nä, blir mest ledsen att mina planer ang att jobba så länge som möjligt gick i krasch.


    Det ska verkligen bli såå kul, hela familjen längtar verkligen. 
    Det är troligtvis en liten tjej, extra kul eftersom jag har en son sen innan :)

    Jag förstår den känslan så himla mycket, jag hade en sjukt jobbig graviditet med sonen, helt tvärtemot vad det är nu (än så länge). Jag har fruktat att bli gravid igen just för att jag tyckte verkligen det var hemskt. 
    Du får försöka hitta på något när du går hemma, typ sy eller nått :)
Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten