• Zimba78

    Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

    Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

    Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

  • Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • FamMorrhår
    NessaS skrev 2015-10-04 11:11:22 följande:

    v. 10 idag (tror vi), var på inskrivning i fredags och eftersom min mens är oregelbunden har vi fått tid för VUL el UL (får se vad det blir) den 14:e okt. Detta för att se hur långt gången jag är utan att gissa oss fram, som vi gjorde med förra graviditeten, då vi på UL fick flytta fram BF mer än en månad framåt, vilket var fruktansvärt för oss just med planeringen och allt. Så är glad att vi fick tidig UL denna gången så jag slipper gå igenom samma sak igen. 

    Kommer göra tidig glucosbelastning (nästa vecka fredag) - skitkul NOT - detta för att jag haft graviditetsdiabetes med första barnet..Usch, jag ser inte fram emot den! Har dock inte haft samma sötsug alls denna gången, så hoppas jag slipper den denna gången.

    Hade foglossning utav helvete förra graviditeten, börjat få ont på vä sida av nedre delen av ryggen...hoppas inte det börjar nu redan!! Började i v 15 förra gången...Någon som har tips på hur man förhindrar det? Eller ja, man kan väl kanske inte förhindra det.. :(

    Blev ett långt inlägg denna gången, men massa funderingar just nu hahaha sorry...Det sköna är att jag inte kräkt alls denna gången :) Har varit yr som f*n! Har blodvärde 104, så det är ju förklaringen till min yrsel...Nu måste jag äta mkt järnrik mat...TIPS MOTTAGES!!!!


    Skönt med UL! Har tänkt tanken jag å för min mens innan var så märklig- men jag tog ju teat med veckoindekator så de booorde väl ha varit en vanlig mens när de testet inte sa mer än 1-2v.. hoppas ni gissar rätt- underlättar ju som sagt med planering..

    Inga tips på att förhindra foglossning- men denna gång tänker jag baske mig få tag i en sjukgymnast. Typ akupunktur å dyl ska väl kunna lindra. ?! Har jag för mig i alla fall..

    Är spenat! hihi bladspenat i sallad mmmm. Men vet inte om de gör så stor skillnad!
  • FamMorrhår

    Inskrivning klar å RUL bokad till veckan innan jul... Enl barnmorskans beräkning är liten planerad 3/5 så då blir de 10+0 idag..

    Men så igårkväll var de rött på pappret när jag va på toa.. lite idag med.. Vet att de inte måste betyda missfall men ändå.. håller tummarna att de inte blir mera....

  • Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-10-06 08:24:34 följande:

    Inskrivning klar å RUL bokad till veckan innan jul... Enl barnmorskans beräkning är liten planerad 3/5 så då blir de 10+0 idag..

    Men så igårkväll var de rött på pappret när jag va på toa.. lite idag med.. Vet att de inte måste betyda missfall men ändå.. håller tummarna att de inte blir mera....


    Håller tummarna för er
  • FamMorrhår

    De gav sig dagen efter å är helt borta så jag antar de är lugnt! Hoppas de i alla fall! Nått litet kärl kanske...

  • Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-10-07 17:58:32 följande:

    De gav sig dagen efter å är helt borta så jag antar de är lugnt! Hoppas de i alla fall! Nått litet kärl kanske...


    Åh så skönt att höra. :)
  • NessaS
    FamMorrhår skrev 2015-10-07 17:58:32 följande:

    De gav sig dagen efter å är helt borta så jag antar de är lugnt! Hoppas de i alla fall! Nått litet kärl kanske...


    PUST säger jag bara!
  • NessaS

    Känns som om jag kommer att få ryggskott! Gjorde så ont på jobbet idag att jag gick gråtandes därifrån en timme tidigare...Har dock inte med graviditeten att göra just detta, för hade såhär för några månader sedan...usch. Fick massage av sambon igårkväll, men det gjorde smärtan värre. Nu har jag dessutom ont i livmodern, förhoppningsvis har inte massagen framkallat någon reaktion :S *orolig*

    Längtar till UL nästa vecka! Hoppas hoppas sambon kommer ifrån jobbet bara!!


  • Tjej90

    Hejsan på er! Någon av er som gjort bikarbonat och/eller rödkåls testet för att "ta reda" på könet? :)

  • Anonym (syskon)

    Jag har haft en ganska skön vecka nu då vi kommit till v 13 . Illamåendet är mkt bättre  , men jag har tyvärr blivit känsligare emot lukter . 
    Tex cigarettrök kan få mig att kräkas i närmsta soppkorg vilket inte underlättar på väg till jobbet el dyl .  . 

    Denna graviditet känner jag att jag mår bättre . Dock har jag betydligt sämre tålamod med allt . Jag blir arg lättare på saker . 

    Som arbetskamrater och sånt . Skall på KUB nu den 17 oktober så det känns lite läskigt igen . 

  • FamMorrhår

    Pustar tyvärr inte ut än. Fortsatt lite blodiga flytningar. Nu å då. Ringde bm vid första men de enda hon sa typ att om jag skulle börja blöda jätte mkt å få ont så akuten. Nå ul lät ej aktuellt. Hade känns skönt. Känns som att jag inte vet vad jag ska tro..

    Berätta om de där rödkål å bikarbonat, vad skjutton är de? :-P inte direkt vetenskapligt kan jag tro men kanske kul?

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?