• Gladorolig

    Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?

    Hej!

    Har aldrig skrivit här förut men läst mkt.

    Fick ett Missed Abortion september 2014 och nu ett år senare har vi fått ett plus igen.

    Jättekul att äntligen få plus! Men samtidigt förstås oroligt då fostret förra gången dog i vecka 8 och vi fick veta först i vecka 13... Nu är jag orolig att det ska bli så igen även om jag försöker att inte tänka på det...

    Då bodde jag i en kommun där man erbjuds Kub vilket vi gjorde och då fick veta om MA. Nu bor jag i en kommun där man inte erbjuds Kub och får vänta till v18-20 på Rul för att veta.

    Hoppas på att kunna få göra ett ultraljud tidigare iaf. Annars får d kanske bli privat då.

    Funderar också kring det här med att berätta för familj... Sist gjorde vi inte det för vi tänkte vänta tills vi hade bild från ultraljud. Nu känns d som att man kanske vill berätta tidigare.

    Hur har ni gjort?

    Någon annan som är gravid efter missfall eller MA? Någon som är i typ vecka 5-7 nu?

    Dela gärna med er av tankar etc!

    Mvh orolig men glad!

  • Svar på tråden Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?
  • Jag är bara jag
    Elyssa81 skrev 2015-09-15 11:24:05 följande:
    Jag åkte in akut igår pga rygg och magsmärtor. Det visade sig tack och lov att allt såg bra ut. Är i v 9+0 som jag trodde. Vi trodde verkligen att det var helt kört. Vilken lättnad!
    Då är risken minimal numer-grattis!
  • Elyssa81
    Jag är bara jag skrev 2015-09-15 12:43:26 följande:
    Då är risken minimal numer-grattis!
    Stämmer det att det är så? Man läser så mkt olika saker överallt!
  • Jag är bara jag
    Elyssa81 skrev 2015-09-15 15:04:52 följande:
    Stämmer det att det är så? Man läser så mkt olika saker överallt!
    Har man sett hjärtat runt v.9 är risken nere i kanske 2%. Glad
  • EmPe
    Gladorolig skrev 2015-09-15 10:56:55 följande:
    Jag vågade inte ringa dels för jag tänkte att det var för tidigt att ringa men mest för att jag var rädd att dom skulle vara "otrevliga" eller något sånt... Kändes tidigt att fråga om UL också då jag gärna vill göra det i typ vecka 10-12. Alltså inte ett tidigt för att se att jag är gravid utan mer ett för att se att det fortsatt utvecklas. Och inte slutat i vecka 8 som sist... Därför vill jag vänta till efter vecka 8 med UL, är väl lite mentalt för egentligen kan ju missfall eller MA ska även vecka 9,10,11 eller 12 och även senare. Men efter 12 är det ju mkt mer "säkert". Om ni förstår hur jag menar?

    Ringde idag och fick en tid för samtal om 2 veckor. Känns bra, berättade om mitt MA men sa inget om UL för det tänkte jag ta när vi ses sen.

    Ja precis, får vi inte UL så kommer vi göra privat någonstans ändå för att lugna oss. Blir långt att vänta till vecka 18 annars ja! Kram
    Vad bra att du fått en tid och att samtalet kändes bra. Förhoppningvis kan de erbjuda dig ett vul sen. Nu håller vi tummarna att allt går vägen för oss båda!! Kram kram
  • EmPe
    Elyssa81 skrev 2015-09-15 11:24:05 följande:

    Jag åkte in akut igår pga rygg och magsmärtor. Det visade sig tack och lov att allt såg bra ut. Är i v 9+0 som jag trodde. Vi trodde verkligen att det var helt kört. Vilken lättnad!


    Skönt att höra:) Sa det något om vad smärtan kan bero på, typ, växtvärk, molvärk? Jag har nämligen också ont i ryggslutet till och från. Har även det när jag har mens så jag har tolkat det som molvärk..men visst blir man orolig ibland:/
  • Gladorolig

    Hej alla!

    Ursäkta att jag varit lite inaktiv så att säga.

    Haft mkt hosta och hostade till mig ett ryggskott i onsdags tyvärr. Så nu har jag varit hemma hela veckan och tyckt lite synd om mig själv hehe...

    Att vila är bra för hostan men inte bra för ryggen. Röra på sig är bra för ryggen men då får jag hosta. Om jag hostar så får jag ont i ryggen

    ryggen. Så det är lite "lose/lose-situation" känns det som. Ska till jobbet på måndag igen, känns sådär

    .. Är sååå trött också! Hur är det med er?

  • Jag är bara jag

    Har ökande symptom viket jag tolkar positivt. Gillar dock inte denna enorma hunger,känns som jag kommer gå upp massor om det här fortsätter. Men hellre +40 kg och barn än +0 och inget barn!! Glad

  • EmPe
    Gladorolig skrev 2015-09-18 10:14:43 följande:

    Hej alla!

    Ursäkta att jag varit lite inaktiv så att säga.

    Haft mkt hosta och hostade till mig ett ryggskott i onsdags tyvärr. Så nu har jag varit hemma hela veckan och tyckt lite synd om mig själv hehe...

    Att vila är bra för hostan men inte bra för ryggen. Röra på sig är bra för ryggen men då får jag hosta. Om jag hostar så får jag ont i ryggen

    ryggen. Så det är lite "lose/lose-situation" känns det som. Ska till jobbet på måndag igen, känns sådär

    .. Är sååå trött också! Hur är det med er?


    Åh fy., ryggskott är ingen höjdare!

    Jag är också sjukt trött. Har en 18 månaders som inte sover så bra på nätterna så jag är redan trött..trodde inte man kunde bli tröttare men det kunde man visst!! Skulle kunna sova hela dagen.. Är också extremt hungrig blandat med illamående:/

    Men i detta sammanhanget är jag är glad för alla mina symptom:)
  • Gladorolig

    Hej igen alla!

    Hur är det med er?

    Jag har varit hemma från jobbet med ryggskott och hostan.... Ska nog tillbaka på måndag men har läkarintyg för nästa vecka också egentligen.

    Förra gången jag var gravid (och fick MA) hade jag inte alls lika mkt symptom. Mådde bra förutom spända bröst typ... Men den här gången mår jag lite illa om det går långt mellan måltiderna och idag kräktes jag för första gången. Woho! Hehe...

    Hoppas verkligen allt går bra denna gång! Hade så ont i magen på höger sida i torsdags men sen gick d över. Ska till BM på tisdag på första besöket, hälsosamtal. Får väl nämna det då samt tidigare MA och lite orolig...

    Hoppas d går bra för er andra! :)

  • Jag är bara jag

    Fler och starkare symptom än alla graviditeter innan. Inte illamående direkt, men väldigt luktkänslig-då kan det vända sig lite. Hungrig som en gris,jag fattar inte! Skulle kunna äta jämt!  Funderar på att ringa b.m nästa vecka trots att jag inte gjort VUL. Såna gamla tanter som mig vill de nog ha koll på tidigt.

Svar på tråden Gravid (v6) efter MA, orolig. Följas åt?