• Anonym (Ångest)

    Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(

    Jag har länge levt i förnekelse känns det som. Det var mina vänner som försökte övertala mig att rösta SD både i valet 2010 och valet 2014. Jag har blivit lurad bland annat angående hotet från muslimer som sägs vara överhängande. Jag har den sista tiden lärt känna många muslimer eftersom jag för 6 månader sedan flyttade till ett invandrartätt område och lärt känna en del av dem. De är hur trevliga och hövliga som helst och när jag frågar dem om de har planer på att införa Islam och sharialagar i Sverige så menar de att det inte alls är så och någon sa att det var bland det dummaste hon hört. De menar att SD bara försöker skrämmas för att locka till sig väljare och de är själva rädda för vad som kan hända om SD skulle få makten.

    Jag pratade även med en vänsterpartist för lite sedan och han sa att SD försöker ställa grupper mot varandra. När jag frågade honom hur vi ska göra med bostäder nu åt alla flyktingar som kommer, och hur våra resurser ska räcka till, svarade han att det i första hand är de rikas fel att det inte finns bostäder eller resurser, eftersom, menade han 10% av befolkningen sitter på 70% av alla pengar/resurser/tillgångar. Han sa också att man planerar att bygga 250 000 nya bostäder/hyrsrätter fram tills 2020.

    Jag känner mig som en billig idiot som gått på SDs simpla propaganda. Häromdagen grät jag när jag tänkte på hur SD vill köra ut muslimer, när de muslimer jag lärt känna är så genomtrevliga och snälla. De är ju bara oskyldiga brickor i spelet, de kan inte rå för att de inte har någonstans att ta vägen, att de varit tvungna att fly.

    Jag känner att jag har låtit ondskan segra inom mig de 5 år jag sympatiserat med rasistpartiet SD och jag har nu börjat gå i kyrkan för att rena min själ, eftersom jag även har börjat få panikångest på nätterna och är livrädd för att dö, eller att Gud ska straffa mig för att jag valde ondskans väg.

    Tänk att SD har 2 miljoner av svenskarnas röster. Ondskan breder ut sig och den kan drabba även dig även om du inte tror det. Jag är rädd för vad som håller på att hända med vårat land. Jag är själv inte 100% svensk (har inte svenska rötter) och är  mörk- på gränsen till svarthårig. Vad händer om SD kommer till makten och beslutar t.ex. att alla mörkhyade och brunögda ska dödas eller kastas i arbetsläger?

    okej det kanske låter lite överdrivet men det känns som om SD flyttar fram sina positioner hela tiden och blir alltmer skrupelfria...  jag hoppas vid Gud att vi inte får ett nytt 30-tal i Europa.

  • Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(
  • ninasord
    Anonym (Gah) skrev 2015-10-01 15:35:07 följande:

    Skönt att höra att du sett igenom propagandan.

    Men nu har du iofs hoppat på nästa sekt.

    Ge din kraft till moder jord/miljön och du kommer att bli förlåten. Ät ekologiskt, närodlat, veganskt, tala om dina erfarenheter till dina vänner som fortfarande tror att SD är något att tro på... Be inte till Gud, var istället som vill att vi ska vara. Veganer, miljökämpar, vänner...


    Jag skulle inte heller be till Gud.
    Han är inte så nådig just nu.

    www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/mannen-utsatts-for-9-g-krafter/

  • Anonym (bra!)

    Nästa gång, rösta på miljöpartiet, det bästa alternativet!

  • Anonym (Ångest)

    Tack för era svar. De värmer och tröstar. Men min gudstro är personlig och jag tänker inte sluta tro på Gud. Jag vet att han har straffat mig hela livet varje gång jag gjort något fel, omoraliskt eller elakt, men än så länge har inte straffet för mina rasistsympatier kommit. Jag fruktar att detta bara är lugnet före stormen.

    Jesus vill att vi ska hjälpa människor i nöd och människor som är utsatta. Om vi inte gör det, har vi ingen plats i Guds rike.

  • Drottningen70
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-01 16:33:07 följande:

    Tack för era svar. De värmer och tröstar. Men min gudstro är personlig och jag tänker inte sluta tro på Gud. Jag vet att han har straffat mig hela livet varje gång jag gjort något fel, omoraliskt eller elakt, men än så länge har inte straffet för mina rasistsympatier kommit. Jag fruktar att detta bara är lugnet före stormen.

    Jesus vill att vi ska hjälpa människor i nöd och människor som är utsatta. Om vi inte gör det, har vi ingen plats i Guds rike.


    Den kristendom jag känner till innebär att jesus tog på sig våra synder när han dog på korset och att gud således inte går in och sänder straff på en människa som begår bot och bättring. På samma sätt som du nu satt dig in i vad SD rasisterna pysslar med så bör du även sätta dig in i vad kristendomen står för.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Ångest) skrev 2015-10-01 16:33:07 följande:

    Tack för era svar. De värmer och tröstar. Men min gudstro är personlig och jag tänker inte sluta tro på Gud. Jag vet att han har straffat mig hela livet varje gång jag gjort något fel, omoraliskt eller elakt, men än så länge har inte straffet för mina rasistsympatier kommit. Jag fruktar att detta bara är lugnet före stormen.

    Jesus vill att vi ska hjälpa människor i nöd och människor som är utsatta. Om vi inte gör det, har vi ingen plats i Guds rike.


    Han kanske väntar till du dör då kommer du till helvetet för att du röstade på SD!!! Gå nu och bikta dig och sjung ave Maria tre ggr så blir allt bra..
  • Anonym (Ångest)
    Drottningen70 skrev 2015-10-01 16:40:13 följande:
    Den kristendom jag känner till innebär att jesus tog på sig våra synder när han dog på korset och att gud således inte går in och sänder straff på en människa som begår bot och bättring. På samma sätt som du nu satt dig in i vad SD rasisterna pysslar med så bör du även sätta dig in i vad kristendomen står för.
    Jag förstår att du är ateist och vill försöka påverka mig, Men när det gäller min tro på Gud kompromissar jag inte, eftersom jag vet av erfarenhet att Gud hjälper mig så länge jag gör rätt och lever rätt, men straffar mig när jag gör fel.

    Sorry, men jag är ju åtminstone inte SD-sympatisör längre.

  • Anonym (Ångest)
    Miss Skywalker skrev 2015-10-01 17:09:44 följande:
    Han kanske väntar till du dör då kommer du till helvetet för att du röstade på SD!!! Gå nu och bikta dig och sjung ave Maria tre ggr så blir allt bra..
    Det hemska är ju att SD säger sig värna om kristna traditioner, samtidigt som de är rasistiska. Det är inte kristet att döma ut folk pga ras, eller hudfärg.

    Islam är inte den rätta religionen, men man ska ändå alltid hjälpa människor i nöd.


  • Camelia7

    Vi är människor och rätt att tycka och tänka. Vad glad att du inser att det är egentligen inte som du trodde, media manipulerar, det kommer alltid att finnas båda goda och onda människor, i alla raser med olika kulturer och religioner...... Det är bara psykisktstörda som dödar och ställer till i världen just nu.

  • Världsmedborgare

    Hmm, minska invandringen med 95%, det betyder alltså att SD ska köra över de mänskliga rättigheterna och rätten till asyl/söka asyl.
    För det är knappast bara 5% som är asylsökande och 95% som vill invandra...

Svar på tråden Ångrar att jagröstade SD, känner mig som en ond människa :(