• Daniel12

    Ärligt talat - hur skulle du göra i följande situation.

    Om det plötsligt blev tvång att varje svensk som har flera rum i sin bostad, måste ta emot minst en flykting i bostaden, och/eller upplåta sina sommarstugor /fritidshus för flyktingar, hur skulle du agera? Skulle du villigt acceptera utan förbehåll, skulle du kräva ersättning från staten i utbyte eller skulle du vägra?

    Ponera att det går så långt att du blir sedd som rasist om du vägrar ta emot en flykting och straffas för detta på olika sätt av staten och samhället, hur skulle du bemöta det och hur skulle du agera?

    Ärligt nu..

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ärligt talat - hur skulle du göra i följande situation.
  • enånittitre

    Det kommer behövas om det pågående inflödet inte avtar snart, sjuklövern kommer dock inte våga utföra det.
    Om det blir verklighet kommer det sluta med en tragedi både för mig och de tjänstemän/asylanter som tränger in på min tomt!

  • Daniel12

    Jag får en ruskig känsla av att regeringen åtminstone kommer att uppmana folk (till en början) att ta emot flyktingar i sina hem. När flyktingkrisen sedan blir ännu mer akut (det kommer ju trots allt 9-10 000 flyktingar i veckan nu) så kanske de blir tvungna att begära att vi upplåter våra hem.. för var ska alla bo liksom?

  • lövet2

    Plötsligt tvång att göra något helt nytt och annorlunda, reagerar jag alltid negativt på. I min värld skulle regeringen först i så fall köra reklamkampanjer för att få frivilliga att mot en symbolisk gåva ta emot flyktingar i sina hem. Något i stil med att man får kaffe och en smörgås för att man donerar blod. Jag skulle i så fall gärna ställa upp, men naturligtvis inte på att ta in främmande karlar i huset. Någon som inte skulle kännas som ett potentiellt hot, t ex en mamma med barn.

  • FDFMGA

    Var det inte några riktigt elaka jävlar som försökte utnyttja kombinationen  okunnighet och vettlöshet som utmärker de stackare som lallar omkring med SD-sekten.

    De skickade ut en prospekt där det påstods att staten har planer på att expropriera egendom eller delar av egendom, men att man genom att betala in en summa till deras "försäkring" skulle slippa undan.

    Ja, jävlar vilka samvetslösa skurkar det finns - försöka slå mynt av rädslorna som de av oss som är allra klenast till förståndet odlar. De är ju lika illa som att sätta krokben för en blind.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • En grön ruta
    Daniel12 skrev 2015-10-13 16:33:58 följande:

    Om det plötsligt blev tvång att varje svensk som har flera rum i sin bostad, måste ta emot minst en flykting i bostaden, och/eller upplåta sina sommarstugor /fritidshus för flyktingar, hur skulle du agera?


    Kommer aldrig att ske, så fullständigt meningslöst att spekulera.
  • Anton Chigurh
    En grön ruta skrev 2015-10-14 03:20:03 följande:
    Kommer aldrig att ske, så fullständigt meningslöst att spekulera.
    Vi kommer aldrig flytta till Mars. Alltså ingen idé att spekulera i: Vad för tre prylar skulle du ta med dig ifall du skulle flytta imorgon !!!

    FATTARU.........chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-10-14 00:11:57 följande:
    Var det inte några riktigt elaka jävlar som försökte utnyttja kombinationen  okunnighet och vettlöshet som utmärker de stackare som lallar omkring med SD-sekten.

    De skickade ut en prospekt där det påstods att staten har planer på att expropriera egendom eller delar av egendom, men att man genom att betala in en summa till deras "försäkring" skulle slippa undan.

    Ja, jävlar vilka samvetslösa skurkar det finns - försöka slå mynt av rädslorna som de av oss som är allra klenast till förståndet odlar. De är ju lika illa som att sätta krokben för en blind.
    Så nu är ALLA som sympatiserar med ett demokratiskt, invalt i Riksdagen, parti att anse som lallande, elaka medlemmar av en sekt !!!

    Fan vad du framstår som en synnerligen sympatisk och kunnig herre FD !!!

    Och nej, du behöver inte bry dig om att svara, du känns liksom......inte värd att lägga ner tid på, detta inlägg undantaget. Ibland så sjunker en debattör såpass långt ner i skiten att att han/hon tom har gått igenom botten på gödselbehållaren och då tappar jag all, och jag menar all, respekt jag eventuellt må ha haft för personen ifråga och kommer därmed bortse från denna sk människans inputs.

    Kramare //Anton chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • En grön ruta
    Anton Chigurh skrev 2015-10-14 07:49:53 följande:

    Vi kommer aldrig flytta till Mars. Alltså ingen idé att spekulera i: Vad för tre prylar skulle du ta med dig ifall du skulle flytta imorgon !!!

    FATTARU.........


    I get the point, Anton, men vidhåller ändå det jag sade.
  • Daniel12
    En grön ruta skrev 2015-10-14 03:20:03 följande:
    Kommer aldrig att ske, så fullständigt meningslöst att spekulera.
    Hur kan du vara så säker på det?

Svar på tråden Ärligt talat - hur skulle du göra i följande situation.