• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-27 20:03:26 följande:

    Efter lite räknande så tror jag att jag är i vecka 5, och inte 3 som jag trodde tidigare.. min menscykel är lite skev. Men jag antar att jag får veta säkert på ultraljudet sen =) 

    Är det i v18 man gör RUL? Har typ glömt allt sen förra graviditeten. Skulle nog också vilja göra ett tidigare, från när kan man göra det?


    Jag vet inte! Är mitt första barn! Men tror det är då? Men jag vill boka in tidigare, från V8 tror jag om inte tidigare? Ska ringa mvc imorgon å prata med dom :)
  • Y o L o

    Förra gången gjorde jag ett ul för jag ville se direkt att hjärtat slog o att det verkligen var något, jag trodde jag var i v 8+0 men var enligt dem då i v 7+4. Det gick att se och mäta fostret då iaf :)


    Luttiis skrev 2015-10-27 21:36:59 följande:

    Jag vet inte! Är mitt första barn! Men tror det är då? Men jag vill boka in tidigare, från V8 tror jag om inte tidigare? Ska ringa mvc imorgon å prata med dom :)


  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-10-27 21:36:59 följande:
    Jag vet inte! Är mitt första barn! Men tror det är då? Men jag vill boka in tidigare, från V8 tror jag om inte tidigare? Ska ringa mvc imorgon å prata med dom :)
    Jag har för mig att jag kom på inskrivning v12 och sen RUL v18.. Sen gjorde vi ett 3D ultraljud när jag var i v20 :D
     
    Y o L o skrev 2015-10-27 22:39:30 följande:

    Förra gången gjorde jag ett ul för jag ville se direkt att hjärtat slog o att det verkligen var något, jag trodde jag var i v 8+0 men var enligt dem då i v 7+4. Det gick att se och mäta fostret då iaf :)


    Fan vad häftigt att det går när det är såå tidigt =)
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-10-27 22:39:30 följande:

    Förra gången gjorde jag ett ul för jag ville se direkt att hjärtat slog o att det verkligen var något, jag trodde jag var i v 8+0 men var enligt dem då i v 7+4. Det gick att se och mäta fostret då iaf :)


    Men var det hos mvc eller bokade du in det på privat klinik då?
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-28 06:48:54 följande:

    Jag har för mig att jag kom på inskrivning v12 och sen RUL v18.. Sen gjorde vi ett 3D ultraljud när jag var i v20 :D

     Fan vad häftigt att det går när det är såå tidigt =)


    Ååå okej! Ska ringa mvc nu på morgonen och prata med dom!
  • Luttiis

    Nu har jag ringt mvc, har inskrivning 27 nov så om en månad! Hoppas allt går bra till dess! Vet inte om jag ska boka in tidigt ul privat, eftersom jag ändå vill göra kub testet sen är det rul osv, hon sa att det inte är bra att göra för många ul och man vet aldrig hur graviditeten blir om jag måste göra många ul osv. Hur skulle ni ha gjort?

    Jag vill ju ändå veta att allt ser okej ut där inne och att den växer som den ska osv.

  • Cadencee

    Jag ska på hälsosamtal 16 november. Är nu i vecka 4 (3+5) sen bokas inskrivningssamtalet in efter de :)

  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-10-28 08:54:59 följande:

    Nu har jag ringt mvc, har inskrivning 27 nov så om en månad! Hoppas allt går bra till dess! Vet inte om jag ska boka in tidigt ul privat, eftersom jag ändå vill göra kub testet sen är det rul osv, hon sa att det inte är bra att göra för många ul och man vet aldrig hur graviditeten blir om jag måste göra många ul osv. Hur skulle ni ha gjort?

    Jag vill ju ändå veta att allt ser okej ut där inne och att den växer som den ska osv.


    Samma dag som mig då =) 
    Förra graviditeten gjorde jag bara ett vanligt ul och ett 3D och det räckte för mig. Det var bara jobbigt att vänta på det där första, för precis som du säger, man vill ju veta att allt är okej! Men man lyssnar ju på bebisen varje gång (jag gjorde det iaf) och mäter magen så egentligen vet man ju att bebisen lever och växer. 

    Men om du känner att du verkligen vill göra ett tidigt ul så gör det. Kan väl inte vara så stor skillnad på ett extra ul, oavsett om du måste göra flera sen under graviditeten eller om det räcker med rul (och kub om du nu vill göra det)?
  • Y o L o

    Privat, hos Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Tror de sa V8 som tidigast för ul.

    Kanske just för att man kan ha fel men då ser dom ändå hjärtat mm.


    Luttiis skrev 2015-10-28 07:28:09 följande:

    Men var det hos mvc eller bokade du in det på privat klinik då?


  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-28 09:29:07 följande:

    Samma dag som mig då =) 

    Förra graviditeten gjorde jag bara ett vanligt ul och ett 3D och det räckte för mig. Det var bara jobbigt att vänta på det där första, för precis som du säger, man vill ju veta att allt är okej! Men man lyssnar ju på bebisen varje gång (jag gjorde det iaf) och mäter magen så egentligen vet man ju att bebisen lever och växer. 

    Men om du känner att du verkligen vill göra ett tidigt ul så gör det. Kan väl inte vara så stor skillnad på ett extra ul, oavsett om du måste göra flera sen under graviditeten eller om det räcker med rul (och kub om du nu vill göra det)?


    Ja va härligt! Känns som en evighet tills dess! Ja väntan är as jobbig, vill verkligen se så det är någon där inne! Lyssnar man på bebisen även vid inskrivningen?

    Nej jag tycker inte heller det men jag och sambon har nog bestämt oss för att vänta till inskrivningen och prata med bm om kub osv, får jag inte göra kub så tar jag nog ett privat ul innan v 18 så jag ser att allt är okej :) nu ska jag försöka sluta tänka negativt och bara njuta av att vara gravid!
Svar på tråden BF juni/juli