• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-10-28 09:30:53 följande:

    Privat, hos Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Tror de sa V8 som tidigast för ul.

    Kanske just för att man kan ha fel men då ser dom ändå hjärtat mm.


    Okej! Det är dom jag har tänkt gå till om jag gör tidigt! Väntar nog till inskrivningen och bokar in ul efter det, kommer nog inte klara av att vänta till v 18
  • jossebubblan

    Hej! Jag har bf den 26 Juni!

    Har pcos och hade svårt för att bli med barn och har gått på hormonstimulering med gonal f sprutor och pergotime.

    Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag äntligen är gravid ?

  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-10-28 09:33:05 följande:
    Ja va härligt! Känns som en evighet tills dess! Ja väntan är as jobbig, vill verkligen se så det är någon där inne! Lyssnar man på bebisen även vid inskrivningen?

    Nej jag tycker inte heller det men jag och sambon har nog bestämt oss för att vänta till inskrivningen och prata med bm om kub osv, får jag inte göra kub så tar jag nog ett privat ul innan v 18 så jag ser att allt är okej :) nu ska jag försöka sluta tänka negativt och bara njuta av att vara gravid!
    Hm, jag TROR att vi lyssnade då också men är osäker =) Sen köpte vi faktiskt en såndär grej man kan lyssna hemma med, även om det inte rekommenderas. Vi använde den dock restriktivt, bara när jag verkligen nojade upp mig ordentligt.. då lyssnade jag en kort stund bara för att lugna ner mig. Kändes bättre att lyssna en kort stund än att jag går och är stressad och orolig. 

    Tycker det låter som en bra plan! Det är faktiskt ganska najs att vara gravid =) 
  • krumbukt
    jossebubblan skrev 2015-10-28 09:36:48 följande:

    Hej! Jag har bf den 26 Juni!

    Har pcos och hade svårt för att bli med barn och har gått på hormonstimulering med gonal f sprutor och pergotime.

    Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag äntligen är gravid ?


    Men vad härligt! Grattis!
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-28 09:44:46 följande:

    Hm, jag TROR att vi lyssnade då också men är osäker =) Sen köpte vi faktiskt en såndär grej man kan lyssna hemma med, även om det inte rekommenderas. Vi använde den dock restriktivt, bara när jag verkligen nojade upp mig ordentligt.. då lyssnade jag en kort stund bara för att lugna ner mig. Kändes bättre att lyssna en kort stund än att jag går och är stressad och orolig. 

    Tycker det låter som en bra plan! Det är faktiskt ganska najs att vara gravid =) 


    Hoppas! Då kan jag isf lugna mig lite haha! Jaha det visste jag inte ens att det fanns!

    Ja det är ju det! Himla mysigt faktiskt! Jag tänker att så länge man inte får en blödning då står allt rätt till i magen? Är det så? Eller kan man få tidigt MF utan att veta om det?
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-10-28 09:53:37 följande:
    Hoppas! Då kan jag isf lugna mig lite haha! Jaha det visste jag inte ens att det fanns!

    Ja det är ju det! Himla mysigt faktiskt! Jag tänker att så länge man inte får en blödning då står allt rätt till i magen? Är det så? Eller kan man få tidigt MF utan att veta om det?
    Ja, det hjälper faktiskt att höra hjärtat slå. Men det blir ju lättare senare i graviditeten också när man faktiskt känner barnet röra på sig =)

    Man borde nog blöda om man får MF, men det är ju många som blöder lite under graviditeten utan att det är ett MF också!
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-28 10:03:00 följande:

    Ja, det hjälper faktiskt att höra hjärtat slå. Men det blir ju lättare senare i graviditeten också när man faktiskt känner barnet röra på sig =)

    Man borde nog blöda om man får MF, men det är ju många som blöder lite under graviditeten utan att det är ett MF också!


    Ja det förstår jag! Hoppas jag får göra det den 27e!

    Jaa det är väl så, jaja vi får se hihi
  • Enamorada

    Jag har för mig att man inte hör hjärtat slå så tidigt.. Minns inte vilken vecka riktigt... Med mitt första barn var jag lite orolig för jag kände mig inte gravid, hade inte så mkt symptom men då gjorde jag en läkarundersökning som lugnade mig.. Hon kände typ att livmodern växt eller nåt sånt Ibland görs vul om man är riktigt orolig men som sagt ska man väl inte göra för många ul..

  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-10-28 10:35:27 följande:
    Ja det förstår jag! Hoppas jag får göra det den 27e!

    Jaa det är väl så, jaja vi får se hihi
    Jag googlade lite, verkar som att det är runt v16 som man kan börja höra.. Man kan även höra tidigare men man ska inte bli orolig om man inte hör =)
  • Mamacitaa

    BF lista

    Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

    MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

    Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

    Jennefer - 23 juni

    Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

    Ajvar - 29 juni

    MrsToledo - 29 juni

    Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

    Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

    YoLo - 1 juli

    Tilliiz - 2 juli

    Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

    Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

    Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

    Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

    Donna85 - 4 juli

    Sasaj - 5 juli

    Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

    Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

    Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

    Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

    Krumbukt - 9 juli - 29 år, Norrtälje, andra barnet


    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden BF juni/juli