• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

    Grattis va roligt!


    jossebubblan skrev 2015-10-28 09:36:48 följande:

    Hej! Jag har bf den 26 Juni!

    Har pcos och hade svårt för att bli med barn och har gått på hormonstimulering med gonal f sprutor och pergotime.

    Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag äntligen är gravid ?


  • Luttiis
    Enamorada skrev 2015-10-28 10:41:05 följande:

    Jag har för mig att man inte hör hjärtat slå så tidigt.. Minns inte vilken vecka riktigt... Med mitt första barn var jag lite orolig för jag kände mig inte gravid, hade inte så mkt symptom men då gjorde jag en läkarundersökning som lugnade mig.. Hon kände typ att livmodern växt eller nåt sånt Ibland görs vul om man är riktigt orolig men som sagt ska man väl inte göra för många ul..


    Jaha okej! Ååh typiskt! Nåja ska försöka att inte vara så orolig iaf! :)
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-10-28 11:00:16 följande:

    Jag googlade lite, verkar som att det är runt v16 som man kan börja höra.. Man kan även höra tidigare men man ska inte bli orolig om man inte hör =)


    Jaha okej! Typiskt! Haha jag som vill veta, nåja får väl lugna ner mig lite och avvakta till dess :)
  • Snorkfraken91
    jossebubblan skrev 2015-10-28 09:36:48 följande:

    Hej! Jag har bf den 26 Juni!

    Har pcos och hade svårt för att bli med barn och har gått på hormonstimulering med gonal f sprutor och pergotime.

    Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag äntligen är gravid ?


    Stort grattis och varmt välkommen! :) Skriv in dig i BF-listan.
  • Y o L o

    Någon mer än jag som vet att ni vill ha kejsarsnitt? Antar att det bästa är att säga det direkt vid inskrivningen va? Min förra fl slutade med akut KS så jag vet verkligen säkert att jag ska ha ett KS igen. Någon som har någon erfarenhet kring detta att kräva KS?

  • krumbukt
    Y o L o skrev 2015-10-28 12:36:03 följande:

    Någon mer än jag som vet att ni vill ha kejsarsnitt? Antar att det bästa är att säga det direkt vid inskrivningen va? Min förra fl slutade med akut KS så jag vet verkligen säkert att jag ska ha ett KS igen. Någon som har någon erfarenhet kring detta att kräva KS?


    Jag har ingen erfarenhet själv, men min kompis som fick göra akut KS har fått planerat KS till sina två andra barn utan problem! 
  • frida ahl
    Y o L o skrev 2015-10-28 12:36:03 följande:

    Någon mer än jag som vet att ni vill ha kejsarsnitt? Antar att det bästa är att säga det direkt vid inskrivningen va? Min förra fl slutade med akut KS så jag vet verkligen säkert att jag ska ha ett KS igen. Någon som har någon erfarenhet kring detta att kräva KS?


    Jag har en kompis som också fick föda med Akut KS och för henne var det inga problem att få föda med KS med nästa. Brukar oftast vara så verkar det som att man har lite mer att säga till om när man fött en eller flera gånger tidigare :)
  • Y o L o

    Ah skönt att höra att era kompisar fått det. Det är ju en liten oro att ta upp det. Nu känns det iaf bättre :)

  • Enamorada

    Haha och jag är jätterädd för kejsarsnitt, vad olika det kan vara Jag får hoppas jag får en lika bra förlossning som senast, var bara inne på fl i 45 min innan sonen kom ut. Tre krystvärkar så var han ute. Men tredje gången brukar alltid vara lurig säger de ju

  • krumbukt

    Jag skulle gärna föda med ks den här gången men det känns inte som att jag har så stora chanser för det.. Förutom att jag hade värkar hemma i över 20 timmar och sen var på fl i typ 15 timmar (blev igångsatt) innan min dotter bestämde sig för att det var dags, så gick själva förlossningen jättebra. Tog typ 20 min från att krystvärkarna började och själva förlossningen var typ enligt skolboken. Men uh, dom där timmarna innan alltså.. 

Svar på tråden BF juni/juli