• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

    För mig är det tvärtom, är inte minsta orolig denna gång. Tänker att kroppen har ju funkat en gång, kommer fixa det en gång till. Sen tänker jag att jag har en underbar unge o är så tacksam för det. Det gör att jag inte ens tänker på att kunna få ett MF.

    Fokuserar på det positiva helt enkelt o hoppas min kropp är med mig även denna gång.


    DLR skrev 2015-10-30 07:14:10 följande:

    Får väl göra så, försöka låta mig själv njuta ändå. Glädjas.

    För vi är glada. Så glada att vi spricker. Vill kunna berätta det för vår son och familjemedlemmar nu, nu, nu!

    Tack för era ord, de gläder samt lugnar mig <3


  • Lova123

    Så, då har jag med ringt MVC och fått tid för inskrivning den 11 nov. Kommer vara i v 7 då. Är glad jag slapp vänta längre. Jag hade nämligen inte räknat med att få komma dit fören närmare advent. 

  • Piwi

    Hej! Jag har precis plussat med (förhoppningsvis) mitt andra barn, bf 10/7. Är 33, snart 34 år, har en dotter född i mars 2012, är gift och bor i södra Stockholm. Hänger gärna med er!

  • Luttiis
    Piwi skrev 2015-10-30 17:35:58 följande:

    Hej! Jag har precis plussat med (förhoppningsvis) mitt andra barn, bf 10/7. Är 33, snart 34 år, har en dotter född i mars 2012, är gift och bor i södra Stockholm. Hänger gärna med er!


    Stort grattis och välkommen hit!! :)
  • Ajvar

    Första barnet, v 6, bf 29 juni.

    Idag har jag hade ovanligt mycket mensvärk och som under kvällen eskalerat till riktig magsmärta. Satt med ett gäng kompisar till sambon och höll tyst men så brast det så fort vi satte oss i bilen. Nu är jag så himla orolig..
    Det gör ont i hela magen och ryggen och strålar typ ut i höfterna och rumpan. Någon med liknande symptom? :(

  • odie
    Ajvar skrev 2015-10-30 23:08:30 följande:

    Första barnet, v 6, bf 29 juni.

    Idag har jag hade ovanligt mycket mensvärk och som under kvällen eskalerat till riktig magsmärta. Satt med ett gäng kompisar till sambon och höll tyst men så brast det så fort vi satte oss i bilen. Nu är jag så himla orolig..

    Det gör ont i hela magen och ryggen och strålar typ ut i höfterna och rumpan. Någon med liknande symptom? :(


    Japp, har haft samma i en vecka, det ska enligt mvc vara växtvärk och helt normalt men är du orolig ska du alltid ringa barnmorskan! Hoppas att det känns bättre snart!
  • DLR

    Jag har haft samma värk i en vecka nu, fram tills idag. Idag är de så gott som borta. Det är lite "lustigt". Jag var orolig pga smärtorna när jag hade smärtor för att nu vara orolig över att jag inte har smärtor.

    Så, jag gav mig själv ett löfte. Sluta oroa mig. Försöka tänka mindre. Ett MF sker trots allt av en anledning. Smärtsam, hjärtskärande....men naturlig anledning. Vi kanske ska försöka peppa varandra på nåt sätt som hjälper oss att förtränga dessa känslor samt tankar som skapar dessa orosmoment. Vända på steken. Typ, kanske, på nåt sätt #morgontröttmamma

  • Ajvar
    odie skrev 2015-10-31 06:22:27 följande:
    Japp, har haft samma i en vecka, det ska enligt mvc vara växtvärk och helt normalt men är du orolig ska du alltid ringa barnmorskan! Hoppas att det känns bättre snart!
    Tack för att ni svarar - det värmer. Bara så konstigt när smärtan eskalerar på ett sånt okontrollerat sätt. Jag tänker som så jag med - det är växtvärk och är det inte det så får vi ta det därifrån. Om det här är oron vecka 6.. Då kan ju den här graviditeter spåra ur, haha.
    Jag menade inte att vara negativ och hoppas ingen tog illa upp, jag behövde bara höra precis de orden ni skrev. Tack igen.

    Idag känns det förresten, än så länge, lite bättre. Växtvärk under kontroll!
  • Luttiis
    DLR skrev 2015-10-31 07:14:55 följande:

    Jag har haft samma värk i en vecka nu, fram tills idag. Idag är de så gott som borta. Det är lite "lustigt". Jag var orolig pga smärtorna när jag hade smärtor för att nu vara orolig över att jag inte har smärtor.

    Så, jag gav mig själv ett löfte. Sluta oroa mig. Försöka tänka mindre. Ett MF sker trots allt av en anledning. Smärtsam, hjärtskärande....men naturlig anledning. Vi kanske ska försöka peppa varandra på nåt sätt som hjälper oss att förtränga dessa känslor samt tankar som skapar dessa orosmoment. Vända på steken. Typ, kanske, på nåt sätt #morgontröttmamma


    Tycker jag låter som en underbar idé! Jag har till och med skrämt upp sambon med mitt oroande att han drömmer mardrömmar om MF! Nu ska jag låta mig njuta av dethär istället och försöka att inte oroa mig!:)
  • Ajvar
    DLR skrev 2015-10-31 07:14:55 följande:

    Jag har haft samma värk i en vecka nu, fram tills idag. Idag är de så gott som borta. Det är lite "lustigt". Jag var orolig pga smärtorna när jag hade smärtor för att nu vara orolig över att jag inte har smärtor.

    Så, jag gav mig själv ett löfte. Sluta oroa mig. Försöka tänka mindre. Ett MF sker trots allt av en anledning. Smärtsam, hjärtskärande....men naturlig anledning. Vi kanske ska försöka peppa varandra på nåt sätt som hjälper oss att förtränga dessa känslor samt tankar som skapar dessa orosmoment. Vända på steken. Typ, kanske, på nåt sätt #morgontröttmamma


    Tack för dina lugnande ord. Du har så rätt. Vi kan inte gå runt och oroa oss nu när vi kommit såhär långt, andra kämpar fortfarande med att komma dit vi är.
Svar på tråden BF juni/juli