• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Gammeltanten
    odie skrev 2015-10-31 13:47:18 följande:

    Hej! Först och främst GRATTIS och välkommen! Din historia påminner lite om min/vår, även om jag är lite yngre än dig. Vi har försökt i 8 år och fick under förra året veta att det var 0% chans att min man någonsin skulle få egna barn. Sorgearbetet tog tid, väntan på att få gå vidare tog ännu längre tid. I april fick vi veta att vi var godkända som donatormottagare och jag fick i uppdrag att också gå ner 20 kg. Det var tufft men i augusti hade jag nått målet och i september satte vi igång med IVF. 6 ägg plockades ut, 3 befruktade, 1 sattes in men sedan fick vi beskedet att ingen av de andra klarat sig till frysen, det kändes som att pressen blev så stor på det lilla embryot som var i magen. Skulle vi någonsin få goda nyheter? MEN I Förra veckan plussade jag och jag hoppas att "fröet" vill stanna kvar för vi klarar nog inte mer motgångar. Det allra bästa är att både jag och mannen känner att det är vårt barn även om det tekniskt sätt är en donator som ligger bakom spermien. Ännu en gång GRATTIS och jag vet vilken press som ligger i att under lång inte bli gravid, men du klarade det! :) 


    Grattis själv. Du verkar ha kämpat ännu mer än jag. Fram till början av 2013 hade vi attityden att händer det så händer det. Då började vi räkna dagar och beräkna ÄL. När vi hållt på så i ett år hörde vi av oss till Gynekologimottagningen och fick veta att i Blekinge har de gränsen BMI 25 för att påbörja utredning. IVF-kliniken däremot så kan man ha upp till 30 utan att behöva gå ner. Känns som vi blev lite försenade pga de olika reglerna.
  • Luttiis

    Stort grattis till er alla! Jag beundrar verkligen er och er kamp till det växande fröet i magen! All lycka till er (och alla andra såklart! :))

  • DLR
    Gammeltanten skrev 2015-10-31 09:59:13 följande:

    Hej! Jag plussade i torsdags morse efter Ivf-behandling. BF 7/7. Jag är 36 och började tro att vi inte skulle kunna få barn eftersom jag slutade med p-piller för 10 år sedan. I februari förra året började vår resa med med att jag skulle gå ner 20 kilo till BMI 25 innan vi ens fick påbörja en utredning. I september förra året var jag där. Efter några omgångar blodprov och spermaprov hittades inget fel hos någon av oss så vi fick remiss till IVF. Där fick vi veta att vi skulle få genomgå behandlingen men att en godartad cysta på min högra äggledare skulle opereras bort först för att ge oss största möjliga chans att lyckas. Operationen blev till slut av i augusti och efter två menstruationer ringde vi ivf-kliniken och fick genast påbörja vår första behandling med korta protokollet. Den 12:e oktober plockades 9 ägg, 4 av dem lyckades de befrukta och 1 sattes in den 14:e. Veckan därpå fick vi brev om att inget av de tre kvarvarande äggen varit av tillräckligt god kvalitet för att frysas vilket drog ner våra förhoppningar om ett plus. Men i torsdags blev jag överlycklig över det positiva testet.


    Ett stort grattis till dig/er <3
  • MissIrene

    Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?

  • Luttiis

    Alltså är det bara jag som typ ser gravid ut i 5 månaden men bara är i vecka 5?! Min mage är alltid så sjukt svullen på kvällarna trots att jag inte ätit mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid! Riktigt irriterande och det är dessutom inte så skönt!

  • Gammeltanten
    MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

    Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?


    Håller tummarna för att allt går bra!
  • Luttiis
    MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

    Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?


    Jag har ingen erfarenhet själv men har läst många som som har haft blödningar under hela graviditeten utan att det är någon fara!

    Håller tummarna att allt är som det ska!
  • sasaj
    MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

    Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?


    Har vart med om att jag blöde och det inte var missfall, just i det fallet var det antagligen att vi hade haft sex, då kan ett kärl i slidan och då kan man blöda lite.

    Sen vet jag att det finns dom som blöder lite under graviditeten.

    Har också vart med om att jag fått starta ett MF för jag hade ett MA och så mycket man blöde så går det inte att missa. Är det bara lite i trosan så behöver du säkert inte oroa dig.

    Hoppas jag kunde lugna dig lite
  • Enamorada

    Bara så lite blod är nog ingen fara, men förstår din oro!

    Jag är också jättsvullen! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor?!

  • Y o L o

    Samma här, börjar undra hur jag ska kunna undvika att det märks. Har alltid en lös kofta på jobbet senaste veckan, magen bullar utåt istället för att vara insjunken. Vill typ börja med gravidbyxor men det känns ju sjukt.


    Luttiis skrev 2015-10-31 18:27:12 följande:

    Alltså är det bara jag som typ ser gravid ut i 5 månaden men bara är i vecka 5?! Min mage är alltid så sjukt svullen på kvällarna trots att jag inte ätit mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid! Riktigt irriterande och det är dessutom inte så skönt!


Svar på tråden BF juni/juli