• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-11-01 16:24:21 följande:

    Usch vad tråkigt att ha en sån arbetsgivare. Jag var arbetslös när jag var gravid förra gången och det var INTE lätt att få jobb som gravid. Nu var jag ju "dum" och berättade redan på intervjuerna att jag var det, eftersom det inte kändes rätt att börja en ny anställning med att inte berätta en sån sak (jag dömer dock verkligen inte någon som väljer att inte berätta, är helt upp till var och en!). Men sen fick jag ett vikariat tack vare en kompis mamma så jag fick jobba lite ändå =) 

    Jag har egentligen inget bra tips haha, men bäst vore väl om du kunde vara kvar där till april.. ekonomiskt iaf. Men förstår att det kan bli svårt om det är mycket tunga lyft och så =/

    Om du försöker skaffa ett annat jobb så skulle jag hålla tyst om graviditeten så långt det går (så skulle iaf jag göra, med tanke på hur det gick för mig förra gången när jag var ärlig). Att försöka leva på den där lägsta ersättningen var inte speciellt roligt, även om det gick =/


    Ja det känns inte super kul faktiskt, jag kommer söka jobb som jag hittar och som verkar kul och får jag ett nytt är det bara positivt, komme inte sluta hos min nuvarande arbetsgivare innan jag har ett nytt jobb så förhoppningvis blir jag inte arbetslös innan april iaf. Kommer jag på intervjuer kommer jag inte säga något om graviditeten, måste tänka på mig själv och bebis i första hand och inte arbetsgivaren haha.

    Tack för dina råd!:)
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 16:58:43 följande:
    Ja det känns inte super kul faktiskt, jag kommer söka jobb som jag hittar och som verkar kul och får jag ett nytt är det bara positivt, komme inte sluta hos min nuvarande arbetsgivare innan jag har ett nytt jobb så förhoppningvis blir jag inte arbetslös innan april iaf. Kommer jag på intervjuer kommer jag inte säga något om graviditeten, måste tänka på mig själv och bebis i första hand och inte arbetsgivaren haha.

    Tack för dina råd!:)
    Låter som en bra plan, håller tummarna för dig! =)

    Jag måste berätta för min chef imorgon, känns lite läskigt såhär tidigt.. Men jag jobbar i försvaret och jag vet precis vad vi ska göra hela hösten - sånt som jag inte kommer kunna vara med i fullt ut när jag är på smällen =(
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-11-01 17:13:14 följande:

    Låter som en bra plan, håller tummarna för dig! =)

    Jag måste berätta för min chef imorgon, känns lite läskigt såhär tidigt.. Men jag jobbar i försvaret och jag vet precis vad vi ska göra hela hösten - sånt som jag inte kommer kunna vara med i fullt ut när jag är på smällen =(


    Tack! Jag kommer behöva berätta tidigare än jag vill för min chef (om jag Inte byter jobb) eftersom det är så tunga lyft på jobbet som jag inte vill göra, och inventeringen ska vi inte ens prata om -.-

    Ååh ja nervös jag skulle vara! Håller tummarna för dig också!!
  • Piwi

    BF-lista

    Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

    MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

    Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

    Jennefer - 23 juni

    Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

    Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

    Ajvar - 29 juni

    MrsToledo - 29 juni

    Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet

    Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

    Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

    YoLo - 1 juli

    Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet

    Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

    Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

    Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

    Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

    Donna85 - 4 juli

    Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet

    Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

    Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

    Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

    Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

    Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF

    Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet

    Piwi - 10 juli - 33 år, Stockholm, andra barnet

    Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

    DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet

  • SSK13

    Hej! Jag är inte med i BF-listan! Men kanske inte har skrivit något heller ;) Jag är iaf beräknad till den 29 juni :)

  • Luttiis
    SSK13 skrev 2015-11-01 18:08:41 följande:

    Hej! Jag är inte med i BF-listan! Men kanske inte har skrivit något heller ;) Jag är iaf beräknad till den 29 juni :)


    Grattis och välkommen!

    Du får kopiera den senaste bf-listan och skriva in dig själv :)
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 17:19:50 följande:
    Tack! Jag kommer behöva berätta tidigare än jag vill för min chef (om jag Inte byter jobb) eftersom det är så tunga lyft på jobbet som jag inte vill göra, och inventeringen ska vi inte ens prata om -.-

    Ååh ja nervös jag skulle vara! Håller tummarna för dig också!!
    Vad är det för butik du jobbar i? =) Usch, jag har jobbat under en inventering en gång, jag förstår dig! 
  • SSK13
    BF-lista 

    Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet 

    MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet 

    Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet 

    Jennefer - 23 juni 

    Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet 

    Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

    Ajvar - 29 juni 

    SSK13 - 29 juni - 25 år, andra barnet, Malmö

    MrsToledo - 29 juni 

    Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet 

    Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet 

    Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet 

    YoLo - 1 juli 

    Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet 

    Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet 

    Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet 

    Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet 

    Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet 

    Donna85 - 4 juli 

    Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet 

    Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet 

    Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet 

    Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet 

    Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet 

    Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF 

    Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet 

    Piwi - 10 juli - 33 år, Stockholm, andra barnet 

    Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

    DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet
  • Luttiis
    krumbukt skrev 2015-11-01 18:57:55 följande:

    Vad är det för butik du jobbar i? =) Usch, jag har jobbat under en inventering en gång, jag förstår dig! 


    Säger helst inte det, det är inte en super vanlig butik å folk kanske vet vem jag är då haha lr om mågon från jobbet är här och läser!

    Jaa den här inventeringen ser jag inte framemot eftersom det är så sjukt tunga lyft, jag orkar knappt en dag och får ofta hjälp med att bära men lär inte få det på inventeringen
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 19:03:07 följande:
    Säger helst inte det, det är inte en super vanlig butik å folk kanske vet vem jag är då haha lr om mågon från jobbet är här och läser!

    Jaa den här inventeringen ser jag inte framemot eftersom det är så sjukt tunga lyft, jag orkar knappt en dag och får ofta hjälp med att bära men lär inte få det på inventeringen
    Ah, jag förstår! Då hade inte jag heller berättat =) Låter sjukt jobbigt det där, hoppas allt löser sig!
Svar på tråden BF juni/juli