• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

    [quote=75968266][quote-nick]Tilliiz skrev 2015-11-06 14:55:12 följande:[/quote-nick]

    Det var min bm i Liljeholmen som sa att det fanns möjlighet att gå på ett gruppmöte. Hon bokade in det samtidigt som jag ringde och ville skriva in mig. Vet inte riktigt vad det handlar om, mest intro med film etc. Bra för mig eftersom det är min första graviditet :)

    [/

    Okej jag går på en annan mvc och inte blivit erbjuden något gruppmöte. Ska dit på inskrivning på torsdag också min första graviditet.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Änglavakt89
    En del av oss skrev 2015-11-06 07:45:08 följande:

    [quote=75966088][quote-nick]Änglavakt89 skrev 2015-11-05 22:59:08 följande:[/quote-nick]

    Hej alla hoppas de e ok att jag hoppar in här! Plussade i dag och har bf 12/7 eller 13/7. Fick missfall för 1 månad sen i v5+2 och inte hunnit få mens i mellan så är super orolig att det ska bli det denna gången med! Har en dotter på snart 1.5 år född juni 14 sedan tidigare. Med henne blev det dock ks då hon låg i säte så hoppas att det ska bli en vaginalt förlossning denna gång om nu allt går som det ska! Så man kan se mig som en förstföderska iaf på det viset! Är 26 år och bor i Nyköping

    [/

    Välkommen och grattis!

    Det kommer dock inte stå i din mvc journal att du är förstföderska för ett barn innan även om det förlöstes med kejsarsnitt så säger man inte förstföderska om nästa barn föds vaginalt eftersom livmodern burit ett barn förut och det påverkar lika mycket inuti kroppen som du skulle fött barnet vaginalt som livmoder, bäckenet etc.


    Menade mer med nervositet och smärtlindring osv! Vet ingenting och är super nervös o måste läsa på! Var mer så jag tänkte att ja är som en förstföderska
  • Rosen5824

    Hej på er, har inte hunnit följa i tråden på ett par dagar, så ska läsa ikapp nu tänkte jag. Men en fråga till er som vet. Har börjat få lite tankar om att tänk om det är tomt! Att det inte ligger nån baby i magen utan det är tomt ????

    Jag har inte direkt nått illamående men däremot till och från ont i magen, som mensvärk ungefär. Jag vet att det mesta sitter i huvudet men behöver bara få prata av mig lite, det är min första gravilitet och vill inte fråga mamma än för det ska bli ju en överraskning på julafton! Ska på mån och skriva in mig på mvc, men det kommer dröja till mitten av dec för UL.

    Är som sagt bara lite nervös och vill bara skriva av mig lite, men är det nån som antingen känner igen sig eller har lite lugnade ord så svara gärna. ????

    Behöver lyftas upp lite.

  • Luttiis
    Rosen5824 skrev 2015-11-06 19:18:17 följande:

    Hej på er, har inte hunnit följa i tråden på ett par dagar, så ska läsa ikapp nu tänkte jag. Men en fråga till er som vet. Har börjat få lite tankar om att tänk om det är tomt! Att det inte ligger nån baby i magen utan det är tomt ????

    Jag har inte direkt nått illamående men däremot till och från ont i magen, som mensvärk ungefär. Jag vet att det mesta sitter i huvudet men behöver bara få prata av mig lite, det är min första gravilitet och vill inte fråga mamma än för det ska bli ju en överraskning på julafton! Ska på mån och skriva in mig på mvc, men det kommer dröja till mitten av dec för UL.

    Är som sagt bara lite nervös och vill bara skriva av mig lite, men är det nån som antingen känner igen sig eller har lite lugnade ord så svara gärna. ????

    Behöver lyftas upp lite.


    Jag känner samma som du! Har tre veckor till ul och är nervös för att det inte ska finnas någon bebis där eller att det har avstannat och inte blivit något mf än men som kommer märkas vid ul :( behöver också lite pepp!
  • Rosen5824
    Luttiis skrev 2015-11-06 19:22:19 följande:

    Jag känner samma som du! Har tre veckor till ul och är nervös för att det inte ska finnas någon bebis där eller att det har avstannat och inte blivit något mf än men som kommer märkas vid ul :( behöver också lite pepp!


    Vi får peppa varandra!
  • Rosen5824
    Luttiis skrev 2015-11-06 19:22:19 följande:

    Jag känner samma som du! Har tre veckor till ul och är nervös för att det inte ska finnas någon bebis där eller att det har avstannat och inte blivit något mf än men som kommer märkas vid ul :( behöver också lite pepp!


    Vi får peppa varandra!
  • Y o L o

    Jag tror alla får de tankarna ibland. Men jag utgår från att allt är bra :) så länge jag inte får en störtblödning eller liknande lever jag i tron att allt är som det ska.


    Rosen5824 skrev 2015-11-06 20:04:19 följande:

    Vi får peppa varandra!


  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-06 20:09:16 följande:

    Jag tror alla får de tankarna ibland. Men jag utgår från att allt är bra :) så länge jag inte får en störtblödning eller liknande lever jag i tron att allt är som det ska.


    Så lever jag oxå :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Pluttan86
    Y o L o skrev 2015-11-06 20:09:16 följande:

    Jag tror alla får de tankarna ibland. Men jag utgår från att allt är bra :) så länge jag inte får en störtblödning eller liknande lever jag i tron att allt är som det ska.


    Det låter klokt! Jag försöker också tänka så :)
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-06 20:09:16 följande:

    Jag tror alla får de tankarna ibland. Men jag utgår från att allt är bra :) så länge jag inte får en störtblödning eller liknande lever jag i tron att allt är som det ska.


    Försöker också tänka så men ibland spökar tankarna :)
Svar på tråden BF juni/juli