• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis

    Tänkte också köpa en sån bok men vill vänta lite! Idag har mina symptom försvunnit, inga ömmande bröst och ingen molvärk, är så rädd för missfall så jag funderar på att boka in ett vul i veckan om det finns tid. Självklart har jag googlat detta och några skriver att om brösten slutar ömma så är det tecken på missfall men har varken blödigt eller ont i magen, ni som tidigare har barn, är det normalt att känna symptom till och från? Går in i vecka 7 imorgon.

    Men så känns det som att jag måste sluta tänka så mycket, kan ju få missfall även efter ul som jag har inbokat 27 nov och ingen mår nog bra av att jag går runt och är orolig och stressad, sambon blir galen på mig här hemma!

  • DLR

    Luttis, mina bröst har inte ömmat alls under denna graviditet. Och de symptomen försvann helt i vecka 6 på min förra grav.

  • mammsen79
    En del av oss skrev 2015-11-08 18:31:52 följande:

    [quote=75976631][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 18:03:15 följande:[/quote-nick]

    Inte exakt. Man kan ju ha ägglossning samtidigt men bli befruktat olika. Tar ju olika tid :)

    [/

    Okej mitt äl test var positivt fredag kväll 9 okt och neg lördag morgon 10 okt och Fertility friend satte ut att ÄL skedde 9 okt så inget spelrum.


    När hade du din sista mens med dag 1?
  • Luttiis
    DLR skrev 2015-11-08 18:36:34 följande:

    Luttis, mina bröst har inte ömmat alls under denna graviditet. Och de symptomen försvann helt i vecka 6 på min förra grav.


    Okej! Skönt att höra, blir så nojig mest eftersom det ör symptom som jag har haft som försvinner! Molvärk får jag när jag ligger i fosterställning, eller med upptagna ben, kanske blir för lite plats då?
  • DLR
    Luttiis skrev 2015-11-08 18:40:44 följande:
    Okej! Skönt att höra, blir så nojig mest eftersom det ör symptom som jag har haft som försvinner! Molvärk får jag när jag ligger i fosterställning, eller med upptagna ben, kanske blir för lite plats då?
    Tror inte det har med plats att göra riktigt. Jag t.ex tycker det är skönare i foster ställning, böjd rygg. Då försvinner smärtan i ländryggen som just nu är riktigt jobbig. Molvärk på magen kommer och går dagligen. Försöker som sagt inte tänka mycket pp det. Har VUL den 18/11 får väl veta mer då. Så ingen ide att nojja upp mig :)
  • Luttiis
    DLR skrev 2015-11-08 18:52:48 följande:

    Tror inte det har med plats att göra riktigt. Jag t.ex tycker det är skönare i foster ställning, böjd rygg. Då försvinner smärtan i ländryggen som just nu är riktigt jobbig. Molvärk på magen kommer och går dagligen. Försöker som sagt inte tänka mycket pp det. Har VUL den 18/11 får väl veta mer då. Så ingen ide att nojja upp mig :)


    Ååh okej, nee jag får nog försöka sluta noja och tänka så mycket och bara leva i nuet, har ul på morgonen 27 nov men det är så sjukt långt dit men vet inte om jag tjänar något på ett vul i veckan, för att sluta noja liksom men sambon tycker jag ska sluta noja och bara ta dagarna som dom kommer och vänta till 27e, vill ju ha hans stöd i det här också och det är väl så att jag faktiskt oroar mig för mycket egentligen!
  • En del av oss

    [quote=75976805][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-08 18:38:53 följande:[/quote-nick]

    När hade du din sista mens med dag 1?

    [/

    29 september


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

    Jag gjorde VUl i onsdags v.5+3 såg inget. En gång har jag sett embryo i v.5+5 med tickande hjärta men det gick åt helvete då


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Gammeltanten

    Har läst ifatt efter att ha varit borta i helgen. Hoppas verkligen att det ordnar sig för er som är rädda att det är slut. Har själv den känslan minst en gång om dagen. Var livrädd när jag sprang lördagens tävling i Borås och skulle nerför en hal backe. Trodde jag skulle ramla och förstöra allt. Tog det verkligen långsamt nerför.

  • En del av oss

    [quote=75976909][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-08 18:57:14 följande:[/quote-nick]

    Ååh okej, nee jag får nog försöka sluta noja och tänka så mycket och bara leva i nuet, har ul på morgonen 27 nov men det är så sjukt långt dit men vet inte om jag tjänar något på ett vul i veckan, för att sluta noja liksom men sambon tycker jag ska sluta noja och bara ta dagarna som dom kommer och vänta till 27e, vill ju ha hans stöd i det här också och det är väl så att jag faktiskt oroar mig för mycket egentligen!

    [/

    Undrar om han skulle nojja om barnet låg i hans mage. Lät för han att att säga. Min sambo är likadan och blir så ledsen när han tycker jag övernojjar då jag haft 9 missfall innan. Jag håller på och går under just nu.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
Svar på tråden BF juni/juli