• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Cadencee

    Idag fick jag börja använda mammabyxor... Alla mina jeans/tights sitter åt så jag mår illa hela tiden och mina vanliga tygtights rullar ner under magen... Men vilken befrielse det var! Knappt mått illa alls under dagen (enbart när det gått 3-4 timmar utan mat i magen.

  • Rosen5824
    Hoppas7910 skrev 2015-11-15 14:04:25 följande:

    Hej :)

    Vilken tråd är det? Väntar också mitt första och är väldigt orolig för allt känns det som. Mest för ännu ett MA så då är det lite mer likt min egen situation om det är första barnet :)


    Hej på dig med, jag lägger en länt nedan. Det är för BF juni men sett en för juli också. Om du väntar då.

    www.familjeliv.se/forum/thread/75806661-forsta-barnet-bf-juni-2016
  • Enamorada

    Jag har också rotat fram gravidbyxorna nu. Så skönt!!

    Jag är också sjukt trött. Tänker typ bara på att sova. Och äta.

  • Enamorada

    Hade jag i förväg vetat att jag skulle må så här vete sjutton om jag hade blivit gravid alltså. 10 ggr värre än mina tidigare graviditeter.

  • Kawinna

    Har också tagit fram mammabyxorna! :)

    Var på inskrivning i fredags och gjorde samtidigt glukosbelastning. Fick idag provsvaren och har fått graviditetsdiabetes igen. Så nästa vecka ska jag till s-mvc, hoppas på ett ul!

  • Mamacitaa
    Enamorada skrev 2015-11-16 17:29:28 följande:

    Hade jag i förväg vetat att jag skulle må så här vete sjutton om jag hade blivit gravid alltså. 10 ggr värre än mina tidigare graviditeter.


    Jag har precis samma tankar..undrar hur jag ska orka allt ibland.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Kawinna skrev 2015-11-16 19:58:31 följande:

    Har också tagit fram mammabyxorna! :)

    Var på inskrivning i fredags och gjorde samtidigt glukosbelastning. Fick idag provsvaren och har fått graviditetsdiabetes igen. Så nästa vecka ska jag till s-mvc, hoppas på ett ul!


    Hur vet man om man har de och vad gör dom åt det ? Många frågor hehe
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • ebe91
    Enamorada skrev 2015-11-16 17:29:28 följande:

    Hade jag i förväg vetat att jag skulle må så här vete sjutton om jag hade blivit gravid alltså. 10 ggr värre än mina tidigare graviditeter.


    Jag mår tack o lov bättre i den här graviditeten, tror det har o göra med att när jag väntade sonen förra sommaren var det ju över 30 grader varmt i över 4 veckor - såklart då jag var i v 8-12 - och värmen höll på att ha ihjäl mig. Det enda jobbiga nu är att vara illamående och ta hand om en 8-månaders när man egentligen bara vill ligga och vila (och absolut inte byta bajsblöjor!). Nästa graviditet blir först när det här barnet har slutat bajsa i blöja (hehe, om det blir en 3a vill säga!).
  • Y o L o

    Hej från en sjukling. Jobbigt att man inte får ta nästan någon medicin som gravid, känns som jag hostar sönder mina lungor.

    Annars är allt bra, fortfarande känslan av att vara väldigt ogravid. Två långa veckor kvar till inskrivningen på Mvc.

  • Y o L o

    Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)

Svar på tråden BF juni/juli