• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-19 19:38:12 följande:

    Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

    Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?


    Jag tänker exakt som er, fast tvärt om ;) har ju en son redan och önskar även att det här är en pojke, fast jag har känt på mig sen jag plusade att det är en flicka! Vi ska tjuvkika på RUL om det går, med sonen gick det inte då han vägrade ligga still.

    Hade också problem med en del foglossning med sonen, sjukskriven 50% från v 21 och sen gravpenning från v 32. Känner redan av foglossningen, kan inte sitta så länge (svanskotan) och igår när jag skulle söva sonen i vagnen ilade det i ljumskarna. Känner även av i ländryggen rätt ofta... Känns jobbigt eftersom jag har sonen på 8 månader som ska bäras överallt.
  • DLR
    Vinterliljan skrev 2015-11-19 22:00:34 följande:

    Hej på er,


    Jag är ny på forumet och väntar mitt andra barn i början utav juli nästa år, vilket känns jättespännande. Finns det några fler här som väntar sitt andra barn? Glad 


    Jag väntar mitt andra (BF 1/7-2016). Jag har en son född 2010 :)
  • DLR
    Y o L o skrev 2015-11-19 19:38:12 följande:

    Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

    Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?


    Vi ville ju vänta till jul. Men natten till igår kom den där illamåendet som nästan tog kål på mig sist. Spydde så mycket att det t.om kom galla. Min son som är rätt stor blev rädd för sin apatiska mamma som knappt ville flytta på sig. Låg antingen på soffan eller golvet på toaletten.

    Så, när sambon kom hem visade vi honom bilderna från VUL. Vi frågade ifall han visste vad det var, då sa han att det var han (han har sett 2 VUL och 1 RUL bild på sig som är inramade), när vi skakade på huvudet och sa nej, så lyfte han på ögonbrynet lite. Lyfte upp remsan med bilderna och kikade lite extra.

    "Älskling, det är ditt syskon. Lillasyster eller lillebror"

    Ooooj oj ooj!!! Va hans ögon löööös upp! Han vände sig om (satt på mitt knä), hoppade ner, la handen på min mage och säger "känner mitt syskon mig nu? Hör den mig".

    Han blev såååå glad! Ville börja ringa och skryta till vänner på en gång. Det sista han sa imorse innan min sambo skulle lämna honom på fsk idag var "Mamma, kan mitt syskon gå i samma fsk som mig. Snäääääälla!?" <3
  • TessLiihten

    Hej!

    Jag hänger gärna på här. ?

    Jag plussade i söndags den 15 november. BF 19/7-2016

    Är i v 6 (5+2) idag. 3:e barnet. ?

    Har en pojke född 2010 i september 

    Och en dotter född 2014 i februari

    Och nu får jag en sommarbebis. 

    Härligt. 

    Hoppas dock allt går som det ska. Har 6 missfall i bakgrunden. Så lite orolig är man. 

    Ska fylla 32 i december.

    Jag ska köpa ett clearblue digital test med veckoindikator idag, för att jag vill se om det har höjt sig från 2-3 till 3+

    Jag har 6 mf/MA i bagaget, så jag är ju lite nojjig. Men än så länge verkar det går bra. Men man vet ju som sagt inte... :(

    Jag gjorde ett nytt digitalt test för att se om siffrorna ökat. Men det står fortfarande 2-3. 

    Jag gjorde ett sådant test i måndags, kan det vara därför det inte höjts? För att det gått mindre än en vecka? 

    Lite smått orolig nu.

  • Tiana
    TessLiihten skrev 2015-11-20 09:32:56 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna på här. ?

    Jag plussade i söndags den 15 november. BF 19/7-2016

    Är i v 6 (5+2) idag. 3:e barnet. ?

    Har en pojke född 2010 i september 

    Och en dotter född 2014 i februari

    Och nu får jag en sommarbebis. 

    Härligt. 

    Hoppas dock allt går som det ska. Har 6 missfall i bakgrunden. Så lite orolig är man. 

    Ska fylla 32 i december.

    Jag ska köpa ett clearblue digital test med veckoindikator idag, för att jag vill se om det har höjt sig från 2-3 till 3+

    Jag har 6 mf/MA i bagaget, så jag är ju lite nojjig. Men än så länge verkar det går bra. Men man vet ju som sagt inte... :(

    Jag gjorde ett nytt digitalt test för att se om siffrorna ökat. Men det står fortfarande 2-3. 

    Jag gjorde ett sådant test i måndags, kan det vara därför det inte höjts? För att det gått mindre än en vecka? 

    Lite smått orolig nu.


    Grattis!

    Att testet inte ökat till 3+ kan bero på så lite som att urinen var för utspädd vid tillfället. Själv fick jag ett inte gravid med digitalt när jag fick positivt med CB+, och jag är bevisat gravid i v10 nu :)
  • Kawinna
    Vinterliljan skrev 2015-11-19 22:00:34 följande:

    Hej på er,

    Jag är ny på forumet och väntar mitt andra barn i början utav juli nästa år, vilket känns jättespännande. Finns det några fler här som väntar sitt andra barn?  


    Väntar andra barnet, har en son född mars -15 :) hur gammal är din första?
  • Y o L o

    Nu fick du mig tårögd, vilken underbar reaktion från sonen. <3


    DLR skrev 2015-11-20 08:37:16 följande:

    Vi ville ju vänta till jul. Men natten till igår kom den där illamåendet som nästan tog kål på mig sist. Spydde så mycket att det t.om kom galla. Min son som är rätt stor blev rädd för sin apatiska mamma som knappt ville flytta på sig. Låg antingen på soffan eller golvet på toaletten.

    Så, när sambon kom hem visade vi honom bilderna från VUL. Vi frågade ifall han visste vad det var, då sa han att det var han (han har sett 2 VUL och 1 RUL bild på sig som är inramade), när vi skakade på huvudet och sa nej, så lyfte han på ögonbrynet lite. Lyfte upp remsan med bilderna och kikade lite extra.

    "Älskling, det är ditt syskon. Lillasyster eller lillebror"

    Ooooj oj ooj!!! Va hans ögon löööös upp! Han vände sig om (satt på mitt knä), hoppade ner, la handen på min mage och säger "känner mitt syskon mig nu? Hör den mig".

    Han blev såååå glad! Ville börja ringa och skryta till vänner på en gång. Det sista han sa imorse innan min sambo skulle lämna honom på fsk idag var "Mamma, kan mitt syskon gå i samma fsk som mig. Snäääääälla!?" <3


  • Cadencee

    Inatt fick jag tvinga mig upp vid halv fyra å äta lite fil å flingor pga illamåendet!! Orkar inte med detta :(

  • En del av oss

    Illa, jag mår mår illa...fy. Antingen så är jag tröt eller illamående.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Rosen5824

    Asså, nu är jag så nojig! Det är ju mitt första grav så har inget att jämföra med! Men nu börjar jag ändå bli orolig. Jag har inget illamående eller nått sånt, och nu har magontet gått längre ner i magen och känns mer vid bena... Ska jag vara orolig eller bara vara iskall? Pratade med min mamma och försökte närma mig ämnet MF och MA utan att vara för uppenbar och ingen familjehistorik finns ibland oss, bara en faster. Suck ska ringa BM men ville bara få prata av mig. Längtar så tills den 18 då vi ska på UL!

Svar på tråden BF juni/juli