• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

    Det var inte lätt men nu är äntligen babykorgen med gungstativet ihopmonterat, krävdes både hjärnceller och styrka av en man för att lyckas.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • hundochhäst

    Jag var hos Bm i tisdags, kul att träffa henne igen. Jag har haft samma varje gång så det känns som vi känner varandra nu.
    Jag har mått oförskämt bra under mina tidigare graviditeter inser jag nu. Jag mår konstant illa den här gången, känner mig yrslig har huvudvärk och är vansinnigt trött. Jag orkar knappt gå ut med hunden och mellan mina jobbpass så ligger jag i sängen och sover.
    Jobbar natt men det känns ok eftersom jag är piggare på natten samt inte behöver jobba fem dagar i veckan.
    Mitt HB låg på 88 några månader innan jag blev gravid för jag har så kraftiga menstruationer, nu låg det på134 så det känns ju skönt.
    Alla andra prover var toppen också så bara den här tröttheten försvinner så kanske jag kan börja leva som vanligt igen...

  • sasaj
    hundochhäst skrev 2015-12-03 07:08:39 följande:

    Jag var hos Bm i tisdags, kul att träffa henne igen. Jag har haft samma varje gång så det känns som vi känner varandra nu.

    Jag har mått oförskämt bra under mina tidigare graviditeter inser jag nu. Jag mår konstant illa den här gången, känner mig yrslig har huvudvärk och är vansinnigt trött. Jag orkar knappt gå ut med hunden och mellan mina jobbpass så ligger jag i sängen och sover.

    Jobbar natt men det känns ok eftersom jag är piggare på natten samt inte behöver jobba fem dagar i veckan.

    Mitt HB låg på 88 några månader innan jag blev gravid för jag har så kraftiga menstruationer, nu låg det på134 så det känns ju skönt.

    Alla andra prover var toppen också så bara den här tröttheten försvinner så kanske jag kan börja leva som vanligt igen...


    Vad kul att du gått hos samma helatiden!

    Tänkte fråga om dom tog blodprov och skickade iväg för att kolla järndipåerna?

    Jag hade med väldigt lågt för några månader sen efter ett MA.

    Mitt HB låg också bra nu när dom kollade men sen fick dom tillbaka att järndipåerna var jätte låga så har ätit jätntabletter och har faktist blivit lite piggare.
  • alexis06

    Idag va jag och köpte mammabyxor på hm då jag inte kan knäppa mina vanliga längre. Så skönt att inte ha nåt som spänner i magen. Ska på inskrivning nästa fredag ska bli kul, mannen undrar när vi ska berätta för släkt och vänner om att familjen ska utökas, jag sa att jag vill vänta tills efter v 12. Vi har redan berättat för sonen som är 10 år att han ska bli storebror nåt han ser fram emot????.

  • En del av oss

    Fick reda på mitt ferretin värde idag som låg på 22 så nu ska jag börja med 1-2 Niferex per dag, min mage blir sten av det. Kanske därför jag är sån zombie hela dagarna.

    Vad hade ni i ferretin och hB? Jag hade 111 i hB vid inskrivningen den 12 nov och ska inte till BM igen förrän slutet av januari.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-12-03 18:10:19 följande:

    Fick reda på mitt ferretin värde idag som låg på 22 så nu ska jag börja med 1-2 Niferex per dag, min mage blir sten av det. Kanske därför jag är sån zombie hela dagarna.

    Vad hade ni i ferretin och hB? Jag hade 111 i hB vid inskrivningen den 12 nov och ska inte till BM igen förrän slutet av januari.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Prova duroferon om du vet att magen inte pallar Niferex.

    Har inte kollat något hb-värde ännu denna graviditet, med sonen hade jag bra förutom en period mellan v 15-20 då jag låg på ca 115, provade då med Niferex men fick sån magknip så jag slutade. Resten av graviditeten låg jag kring 130 utan något järntillskott alls (ogravid brukat jag ligga mellan 145-150). Ska bli intressant o se vad blodvärdet är nästa gång jag ska till bm, är 14/12 om jag minns rätt.
  • Cadencee

    Åh måste få berätta! Idag vart vi klara med den barnvagn bebisen ska ha (tidigt jag vet). Men fick en vagn av min bästa vän (som jag först erbjöd mig att köpa). Den ska bara snyggas till lite så kommer den va perfekt sen i sommar när liten kommer ????

  • Y o L o

    Va roligt. Jag är i funderarstadiet ang syskonvagn. Antar att jag behöver en, stora är ju ca 2,5 år i sommar.


    Cadencee skrev 2015-12-03 18:40:48 följande:

    Åh måste få berätta! Idag vart vi klara med den barnvagn bebisen ska ha (tidigt jag vet). Men fick en vagn av min bästa vän (som jag först erbjöd mig att köpa). Den ska bara snyggas till lite så kommer den va perfekt sen i sommar när liten kommer ????


  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-12-03 19:49:51 följande:

    Va roligt. Jag är i funderarstadiet ang syskonvagn. Antar att jag behöver en, stora är ju ca 2,5 år i sommar.


    Vi kommer absolut köpa syskonvagn, men då är ju "stora" bara 15-16 månader när bebis kommer. Vi ska köpa en 2me los angeles tror jag, enda som uppfyller mina krav!
  • Mamacitaa

    Kollar oxå syskonvagn och fastnat för kronans syskonvagn. Men måste klämma o känna på den först :)

    Vad har ni för krav på eran syskonvagn o hur bor ni ?

    Vi flyttar ju till landet i mellandagarna så jag vill att vagnen vi köper ska kunna köras i all terräng. :)


    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016