• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • Kawinna

    För oss blir det nog en emmaljunga double viking. Var och provkörde i förra veckan och den kändes bra :)

    Verkar vara en av få vagnar där man kan ha barnen vända emot sig.

  • 111110
    Mamacitaa skrev 2015-12-03 21:01:45 följande:
    Kollar oxå syskonvagn och fastnat för kronans syskonvagn. Men måste klämma o känna på den först :) Vad har ni för krav på eran syskonvagn o hur bor ni ? Vi flyttar ju till landet i mellandagarna så jag vill att vagnen vi köper ska kunna köras i all terräng. :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016

    Om jag skulle behöva syskonvagn så är ett krav att jag ska kunna ha dom vända mot mig.
  • hundochhäst
    sasaj skrev 2015-12-03 07:55:17 följande:
    Vad kul att du gått hos samma helatiden!

    Tänkte fråga om dom tog blodprov och skickade iväg för att kolla järndipåerna?

    Jag hade med väldigt lågt för några månader sen efter ett MA.

    Mitt HB låg också bra nu när dom kollade men sen fick dom tillbaka att järndipåerna var jätte låga så har ätit jätntabletter och har faktist blivit lite piggare.

    Ja faktiskt så fick jag svar idag och depåerna var inget vidare så det blir till att knapra piller igen. Precis som många andra här inne så blir jag så vansinnigt förstoppad bara så det bär emot.
    Känns bra i alla fall att det kanske finns en förklaring till denna vansinniga trötthet.
  • hundochhäst
    En del av oss skrev 2015-12-03 18:10:19 följande:

    Fick reda på mitt ferretin värde idag som låg på 22 så nu ska jag börja med 1-2 Niferex per dag, min mage blir sten av det. Kanske därför jag är sån zombie hela dagarna.

    Vad hade ni i ferretin och hB? Jag hade 111 i hB vid inskrivningen den 12 nov och ska inte till BM igen förrän slutet av januari.


    mitt HB låg på 134 men mitt ferretinvärde låg på 16. Intressant att ingen någonsin har kollat detta värde på mig förut.
  • En del av oss

    Jag hade på känn att järnvärdet var lågt eftersom jag är så galet trött och idag mår jag även något fruktansvärt illa, värsta dagen hittills, allt luktar dessutom bajs fy fan tar emot bara jag tänker på att svälja tabletter just nu.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • hundochhäst

    Sjukt att man ska må så illa. Jag vaknade klockan fyra i morse av att sängkläderna luktade pyton och jag mådde illa. Det var bara att gå upp och bre sig en knäckesmörgås... Hoppas att jag blir piggare av järnet och att jag slipper förstoppningen.

  • ebe91
    Mamacitaa skrev 2015-12-03 21:01:45 följande:

    Kollar oxå syskonvagn och fastnat för kronans syskonvagn. Men måste klämma o känna på den först :)

    Vad har ni för krav på eran syskonvagn o hur bor ni ?

    Vi flyttar ju till landet i mellandagarna så jag vill att vagnen vi köper ska kunna köras i all terräng. :)


    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Mina krav är;
    - lufthjul
    - barnen bredvid varandra (ej i "kö")
    - kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)
    - ej ergonomisk sittdel

    Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.
  • Y o L o

    Lät som väldigt bra krav. Ska kolla den vagn du skrev, fast jag slipper gärna lufthjul.


    ebe91 skrev 2015-12-03 21:53:13 följande:

    Mina krav är;

    - lufthjul

    - barnen bredvid varandra (ej i "kö")

    - kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)

    - ej ergonomisk sittdel

    Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.


  • En del av oss

    Mina krav är svängbara framhjul och liten. Blir nog en Bugaboo.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

    [quote=76077308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 21:53:13 följande:[/quote-nick]

    Mina krav är;

    - lufthjul

    - barnen bredvid varandra (ej i "kö")

    - kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)

    - ej ergonomisk sittdel

    Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.

    [/

    Varför inte ergonomisk sittdel?


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA