• Snorkfraken91

    BF juni/juli

    Hej!


    Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

    Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF juni/juli
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-12-03 22:08:51 följande:

    [quote=76077308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 21:53:13 följande:[/quote-nick]

    Mina krav är;

    - lufthjul

    - barnen bredvid varandra (ej i "kö")

    - kunna ha en/båda bakåt eller framåtvänd (alltså kunna vända sitsarna separat)

    - ej ergonomisk sittdel

    Vi bor i norrbotten (några km utanför en liten stad i en by) så vill kunna dra den i snö, har typ 300 meter till dagis så ska gå att ta vagnen dit den dagen stora börjar. Kommer nog inte gå några långpromenader med den.

    [/

    Varför inte ergonomisk sittdel?


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Sonen har alltid tyckt om att sova på sidan vilket är omöjligt i en ergonomisk sittdel. Köper hellre en vagn där barnen själv får bestämma hur dom vill ligga :)

    Har en emmaljunga duo edge och en brio smile nu, nöjd med båda! Fast det är ju helt klart emmaljungan som rullat milen medan brion är våran "gå i affären"-vagn. Vi hade ett babyskydd från brio också, vilket var fruktansvärt smidigt att bara kunna klicka fast babyskyddet på chassit för man orkar inte bära långt men slipper plocka i och ur ungen, så det tipsar jag om!
  • En del av oss

    [quote=76077437][quote-nick]ebe91 skrev 2015-12-03 22:19:32 följande:[/quote-nick]

    Sonen har alltid tyckt om att sova på sidan vilket är omöjligt i en ergonomisk sittdel. Köper hellre en vagn där barnen själv får bestämma hur dom vill ligga :)

    Har en emmaljunga duo edge och en brio smile nu, nöjd med båda! Fast det är ju helt klart emmaljungan som rullat milen medan brion är våran "gå i affären"-vagn. Vi hade ett babyskydd från brio också, vilket var fruktansvärt smidigt att bara kunna klicka fast babyskyddet på chassit för man orkar inte bära långt men slipper plocka i och ur ungen, så det tipsar jag om!

    [/

    Ok då förstår jag. Vi har ingen bil så vi kommer inte köpa någon adapter till vagnen eller isofixa eller bas till babyskyddet, hade vi haft bil så hade vi köpt det. Sambon sålde bilen i somras vi bor ändå i stockholm så behöver ingen bil då kollektivt går fortare att åka än bil och slipper leta parkering som är snordyr här.


    Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Cadencee
    Y o L o skrev 2015-12-03 19:49:51 följande:

    Va roligt. Jag är i funderarstadiet ang syskonvagn. Antar att jag behöver en, stora är ju ca 2,5 år i sommar.


    Sonen kommer vara lite över 3 så har funderingar på ståbräda till honom, tur man inte behöver stressa med beslut ^^
  • hundochhäst
    Cadencee skrev 2015-12-04 06:21:11 följande:
    Sonen kommer vara lite över 3 så har funderingar på ståbräda till honom, tur man inte behöver stressa med beslut ^^
    Ståbräda kan vara bra om man tar korta promenader och om sonen gillar att springa själv. Jag skaffade ståbräda först men insåg att jag höll på att bli galen på att jag gick in i den hela tiden, har långa ben och tar långa kliv. Efter ett tag fick jag in snitsen och gick och trippade bakom vagnen.
    Min äldsta dotter ville inte gärna gå och jag har en hund som måste ut och gå långa promenader så till slut köpte jag en syskonvagn billigt på blocket. Fridens.
  • Cadencee
    hundochhäst skrev 2015-12-04 08:48:52 följande:
    Ståbräda kan vara bra om man tar korta promenader och om sonen gillar att springa själv. Jag skaffade ståbräda först men insåg att jag höll på att bli galen på att jag gick in i den hela tiden, har långa ben och tar långa kliv. Efter ett tag fick jag in snitsen och gick och trippade bakom vagnen.
    Min äldsta dotter ville inte gärna gå och jag har en hund som måste ut och gå långa promenader så till slut köpte jag en syskonvagn billigt på blocket. Fridens.
    Ja det kan jag förstå. Vi använder knappt vagn till sonen längre och vi tycker han börjr bli för stor för vagn därav att vi funderar på ståbräda men vi är tveksamma till om det ens kommer behövas då han gärna går :)
  • Y o L o

    Hur tycker du det går med två barn o hund? Jag känner en stress inför hur jag ska hinna med hunden?


    hundochhäst skrev 2015-12-04 08:48:52 följande:

    Ståbräda kan vara bra om man tar korta promenader och om sonen gillar att springa själv. Jag skaffade ståbräda först men insåg att jag höll på att bli galen på att jag gick in i den hela tiden, har långa ben och tar långa kliv. Efter ett tag fick jag in snitsen och gick och trippade bakom vagnen.

    Min äldsta dotter ville inte gärna gå och jag har en hund som måste ut och gå långa promenader så till slut köpte jag en syskonvagn billigt på blocket. Fridens.


  • Y o L o

    Måste bara få berätta att jag är så glad o lättad idag. Träffade en läkare idag för att prata om planerat snitt. Hon var SÅ förstående. Helt underbar. Hon sa att det är 50% risk att jag skulle få en liknande förlossning igen (värksvaghet) och att jag absolut får ett planerat snitt. Känner mig så lättad, typ 5 kg lättare istället för de 5 jag gått upp :)

  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-12-04 20:18:07 följande:

    Måste bara få berätta att jag är så glad o lättad idag. Träffade en läkare idag för att prata om planerat snitt. Hon var SÅ förstående. Helt underbar. Hon sa att det är 50% risk att jag skulle få en liknande förlossning igen (värksvaghet) och att jag absolut får ett planerat snitt. Känner mig så lättad, typ 5 kg lättare istället för de 5 jag gått upp :)


    Va härligt för dig..som sagt vilken lättnad :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Kawinna
    Y o L o skrev 2015-12-04 20:18:07 följande:

    Måste bara få berätta att jag är så glad o lättad idag. Träffade en läkare idag för att prata om planerat snitt. Hon var SÅ förstående. Helt underbar. Hon sa att det är 50% risk att jag skulle få en liknande förlossning igen (värksvaghet) och att jag absolut får ett planerat snitt. Känner mig så lättad, typ 5 kg lättare istället för de 5 jag gått upp :)


    Men gud vad skönt för dig! Då slipper du oroa dig för det nu :)